montako päivää alle kouluikäinen voi mielestäsi pitää samoja sisävaatteita?
jos niihin ei tule tahroja
ei siis alusvaatteita, vaan esim. college-housuja tai trikoopaitaa
Kommentit (29)
Mun mielestä ne vaatteet nuhjaantuu niin paljon, varsinkin jo on päiväkodissa.
päivittäin, koska ne nuhjaantuu. Poikkeuksena neulemekot ovat päällä ilman tahroja 2-3 päivää ja joskus jotkut housut ovat illalla niin siistin näköiset, että menevät toisenakin päivänä päälle.
Mutta ainoastaan sen takia, että minä - äitä - pidän vaihtelunhalusta ja lapsella on paaaaljon ihania vaatteita.
Lapsi pitää vaatteita niin pitkään, kuin ne ovat siistit. Pienet tahrat poistan illalla, jos iso tahra, silloin menee pyykkiin. Turha peseminen vain kuluttaa vaatetta ja lisää äidin työmäärää. Mieluummin käytän vapautuneen ajan johonkin leppoisampaan touhuun :)
meillä pestään vaan likasia vaatteita. Kyllä meillä on menty viisikin päivää samalla paidalla. Mä en todellakaan ymmärrä miksi vaatteet pitäisi vaihtaa päivittäin, itsekkin pidän samoja vaatteita monta päivää putkeen.
Tosin etenkin taaperoikäisten kohdalla tällainen asetelma on ihan utopiaa, kyllä sieltä ainakin paidasta ruokalistaa yleensä illalla löytyy :)
Ekologisesta syystä pyrin kyllä vähentämään vaatteiden ylipesemistä, vaikka välillä olisi helpompaa vaan siirtää kaikki pyykkiin. Sitäpaitsi jatkuva peseminen kuluttaa vaatteita kauheasti.
jossa pesukone pyörii päivittäin ja kuivausrumpu perässä, niin kyllä aika paljon menee energiaa (ja vettä) "puhtaiden" vaatteiden pesemiseen
En tiedä, onko meillä erityisen siisti 5v. mutta ei hänellä ole vaatteet juuri koskaan tahraiset. Pidetään 2-3 päivää samoja, sitten pesuun siksi, etten kehtaa laittaa samoja enää...
Itsekin käytän AINA töissä 2 päivää samoja. Ma-ti samat, ke-to samat ja sit perjantaina eri vaatteet.