Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta vuotta elit puolisosi kanssa DINK-elämää?

Vierailija
13.01.2012 |

DINK = Double Income, No Kids (eli kahdet tulot, ei lapsia)

Me emme oikeastaan koskaan ja nyt pikkuisen harmittaa. Menimme naimisiin parin vuoden seurustelun jälkeen, itse olin juuri valmistunut mutta mies viekä opiskeli. Ensimmäinen lapsi syntyi häitä seuranneena vuonna, mies lisäsi osa-aikaisia töitään ja minä jäin kotiin. Lapsi kasvoi ja rahat oli tiukalla. Parin vuoden päästä minä palasin töihin ja miehestäni tuli täyspäiväinen opiskelija. Seuraava lapsis syntyi suurin piirtein samoihin aikoihin kun mies valmistui ja jäin taas kotiin. Onneksi mies sai pian töitä. Mutta silti rahasta on tiukkaa.

Emme ehtineet missään välissä oikein tienata yhdessä, asuntosäästöjä saati muita hankintoja ei karttunut. Ei päästy matkustelemaan, ei kalliisiin ravintoloihin kuin säästämällä jostain muusta. Koko elämä on ollut kädestä suuhun -meninkiä. Harmittaa verrata itseään niihin ystäväpariskuntiin, jotka ehtivät tienata ja tehdä vaikka mitä ennen lapsia. Vaikka nyt meillä palkat ovatkin suurin piirtein samat kuin kavereilla, meidän lähtökohtainen varallisuus on paljon pienempi.

Ja niin, olemme vähän yli kolmekymppisiä, koulutukset akateeminen/AMK.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kumpikin kyllä työelämässä. Tulot ovat nouseet 13v aikana onneksi moninkertaisesti ja lapsiakin on nyt 3.

Vierailija
22/32 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan urpo tonkin on keksinyt? Ding dong vaan sinne. Eihän ne edes ole tuplatuloja ennen lapsia, vaan kummallakin on omat, yksittäiset tulot. Niitähän aletaan yhdistelemään samaksi taloudeksi vasta lasten myötä.

Mut joo, ei oo eikä tuu tollasta elämää. Lapsi on, ei tuloja eikä miestä (onneksi).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin yhdessä 15 vuotta ennenkuin lapsi syntyi.

Minkä ikäisenä te oikein teitte lapset?

Vierailija
24/32 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä ajassa ehditty pahemmin säästöjä kerrytellä. Rahat meni elämiseen kaiketi eikä jaksettu penniä venyttäen säästää johonkin epämääräiseen tulevaan. Mutta onpa tässä elämässä vähän tärkeämpiäkin asioita kuin raha ja sen kerryttäminen.

Vierailija
25/32 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tapasin mieheni, hänellä oli jo lapsi ja asuntolaina yms. Mutta enpä nyt osaa sanoa että lapsilla (meillä on nyt yhteinenkin lapsi) olisi mitään tekemistä sen kanssa voimmeko reissata, elää niinkuin "huvittaa" tms.

Vierailija
26/32 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 v ennen lapsia, mutta suurin osa siitä ajasta köyhiä opiskelijoita, ei mitään varsinaista dink-elämää rahallisesti. Oli se muuten kivan vapaata.

Vierailija
27/32 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
28/32 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm..ei muistaakseni ollenkaan. Mies opiskeli ensin ja kun hän meni töihin minä lopetin työt ja aloitin uudet opinnot. Sitten raskaaksi.

Vierailija
29/32 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vuotta molempien valmistumisen jälkeen ja niin että molemmat oli töissä. Opiskelijoina (niin,e ttä ainakin toinen aina opiskeli) oltiin yhdessä 8 vuotta. Tuon 2 vuoden aikana saatiinkin aika loistavasti säästettyä (opiskelijabudjetti opetti niukkaan rahankäyttöön) ja teimme 7kk maailmanympärimatkan niin ettei reissun aikana tarvinnut kamalasti pihistellä tai tehdä mitään töitä. Sitten rahaa jäi vielä omakotitalon käsirahaan. Nyt on asuntovelkaa ja 2 pientä lasta, joten ei kaduta että tuli tuo unelmien reissu tehtyä viimeisellä mahdollisella hetkellä!

Elämä on kyllä nytkin ihanaa ja täyttä elämää, tietysti vain vähän eri tavalla. Rahaa on oikeastaan tavallaan saman verran käytössä nyt kuin tuon 2 vuoden aikanakin, tai jopa enemmän. Nyt maksamme vain asunto- ja autolainaa (tämä kyllä ihan juuri maksettu) ja molemmat ovat töissä. Kun säästimme matkaan, laitoimme enemmän syrjään kun piti maksaa sekä vuokraa että säästää.

Vierailija
30/32 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 vuotta. Paljon tehtiin, matkusteltiin ja asuttiin muaailmalla. Säästöjä ei jäänyt :) Eikä kaduta!

Vierailija
31/32 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksas vuosi menossa. :)

Vierailija
32/32 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öyäääh näillä näkymin tulemme ehtimään noin puoli vuotta. Mies on ollut töissä koko yhdessäoloaikamme, minä olen opiskellut, lapsi syntyy tammikuussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä