5 tupakkaa/pv raskaana ollessa.
On toki liikaa, mutta en vain saa lopetettua. Onko pakko?
Kommentit (63)
Mkasat tuota kovan hinnan. Muutama kuukausi ja sen jälkeen voit taas tupakoida jos et imetä. Ota itseäsi niskasta kiinni. Kamalaa myrkkyä kehittyvässä vaiheessa olevalle sikiölle.Kaikkia vaikutuksia ei edes varmaan tiedetä. Ymmärtääkseni keskittymis.yms. vaikeudet voi seurata tuosta ja myös pienikokoisuutta ja kaikkea mahdollista. Mikään ei ole tärkeämpi syy kuin kehittyvä ihminen. Miksi tietoisesti antaisit omalle lapsellesi muita huonommat lähtökohdat elämään, joka on muutenkin haastavaa.
Jos sinulla olisi 10 % suurempi onni voittaa lotossa niin lottoaisitko?
Jos minulla olisi johonkin tautiin kohonnut 10 % mahdollisuus niin olisin itse hyvin huolissani.
Kymmenen prosenttia (ei siis "kymmenen prosenttiyksikköä", se on täysin eri asia ja sitä pitäisin itsekin vakavana!) kohonnut riski sairastua johonkin tautiin tarkoittaa tosiasiassa seuraavaa:
Siinä tapauksessa, että tautiin sattuisi sairastumaan, on noin 9% todennäköisyys, että sairastuminen johtui tästä lisäriskistä.
Huolestuneisuus kannattaa ainakin yrittää suunnata toisaalle.
poltin itse lähes koko raskauden ajan... lopetin n. 3kk ennen laskettua aikaa..mutta silti. Saatoin polttaa jopa 10 tupakkaa/pvä, enemmänkin. Oma elämäni oli hajalla ja en konkreettisesti osannut ajatella mitä tuo rööki vaikuttaisi lapseen. Olen tuosta tupakoinnista häpeissäni. Kyllä aikuisen ihmisen olisi pystyttävä lopettamaan!
Lapsi on onneksi perusterve. Mutta silti... kyllä se mieltä kalvaa. Mielenheikkoutta sanoa EI tupakalle! olen varma että siihen pystyy kun oikein kunnolla asioita ajattelee.
mieti itse, onko pakko.
ei ole pakko hankkia lapsia. ei.
joten pakotat viattoman vastasyntyneen sitten aikanaan kestämään ne vierotusoireet.
ensin 4 päivässä, sitten kolme ja loppuajan menet 2 tupakalla päivässä, jos kertakaikkiaan et pysty kokonaan lopettamaan.
Eikö sua saa lopettamaan edes se ajatus, miten se sikiö kärsii siitä sun itsekkyydestä? Että lapsella voi olla astma, voi syntyä keskosena, voi olla huono vastustuskyky. Näistä asioista joudut sinäkin sitten kärsimään, sen lapsen kanssa.
Ei tietenkään ole "pakko". Selvästi oma äitisikin poltti runsaasti, että sai noin aivokuolleen tyttären itselleen. Taitaa muuten olla tuo masussa oleva lapsesi veljesi siittämä?
Onneksi tupakointi lisää kanssa kuolemanriskiä, sen ansiosta kaltaisesi kusipääidiootit vähenevät maailmasta edes hieman.
Meni aski päivässä.
En tahdo siirtää vieroituaisneita lapsen kärsittäväksi. Sama kuin huumeita huutaa syntymän jälkeen. :(
Yksi tupakka pysyy lapsivedessä 12 tuntia, mitä enempi poltat sitä paskasempaa vettä lapsi juo ja pissaa.
En vaan pysty tuota lapselleni tekemään.
polta niistä sitten vain puolet ja tumppaa. miksi et vaihda nikotiinivalmisteeseen? minä en tekisi tuota lapselleni ja itselleni. hae apua.
35 tupakkaa viikossa
157 tupakkaa kuukaudessa
1417 tupakkaa koko raskauden ajan annat lapsellesi
tupakan poltto kuin seinään, kun tuli raskaus yllätyksenä. Lopetin kuitenkin heti, kun plussatestin tein. Muutamia kertoja tuli lipsahdettua, poltin n. 40 tupakkaa koko raskauden aikana.
Ja arvaa mitä, tiedätkö mitä minä ajattelen nyt kaiken aikaa kun lapselleni on todettu astma? Niitä neljääkymmentä tupakkaa jotka olisin voinut jättää polttamatta.
eivät muuttaneet yhtään tupakointia tullessaan raskaaksi, ja silti saivat älykkään ja terveen lapsen tai jopa useampia. Vai onko ne kaikki urbaanilegendoja?
eipä silti, väärin teet ap joka tapauksessa.
Vähennä ap vielä kolmeen. Älä polta tupakkaa kokonaan vaan ainoastaan puolet kerrallaan tai vähemmänkin. Jos pysyy jossain 3-5 niin istukka on vielä aivan puhdas. Vauvalla ei ole vieroitusoireita.
Itse en polta
Kyllä se YKSIKIN tupakka kaikkine satoine raskasmetalleineen ja muina paskoineen menee sinne istukkaan; lapsi pissaa veteen ja juo tätä seuraavat 12 h.
minulla oli myös rajana 5 tupakkaa/pvj, a lisäksi yritin aina stumpata puolessa välissä tupakkaa. Olisin halunnut lopettaa kokonaan, mutta en pystynyt. Kun lapsi syntyi, lopetin, silloin se oli jotenkin konkreettisempaa, en pystynyt imettämään lasta, jos poltin tupakkaa. En tosin imettänyt kauaa ja aloitin sitten taas tupakoimaan.
Kokonaan onnistuin lopettamaan kun lapsi eskari-ikäinen. Nyt lapsi on 15 v. ja vaikka tein kaikkeni, ettei tyttö olisi alkanut tupakoimaan (valistin, lahjoin jne), niin tupakointi alkoi 14 vuotiaana, eikä ole loppunut, vaikka en sitä edelleenkään hyväksi enkä mm. anna enää lainkaan rahaa, en tahdo rahoittaa tupakointia. Se toinen tyttö, jonka kanssa lapseni kokeili tupakointia ekan kerran, ei jatkanut sitä ja olenkin miettinyt, oliko minun raskausaikainen tupakointini syynä siihen, että tyttö jäi heti koukkuun kokeiltuaan tupakkaa.
Muista tupakoinnin vaikutukisista lapseen en osaa varmasti sanoa, mutta epäilen sillä olleen merkitystä siihen, että lapsi nukkui vauvana todella huonosti, heräili vielä 2 vuotiaana 5-7 kertaa yössä. Lapsi oli myös koliikkivauva, tosin olen itsekin ollut sellainen, eikä äitini ole koskaan tupakoinut.
Muuten tyttö on ollut terve, ei ole allergioita, lapsena sairasteli ihan harvinaisen vähän, nyt teininä enemmän, mikä johtunee huonosta unesta ja ravinnosta (me vanhemmat ei enää pystytä sitä niin hyvin kontrolloimaan).
Tunnen suurta katumusta tupakoinnistani, mutta olen antanut sen itselleni anteeksi; en vaan siinä elämäntilanteessani pystynyt lopettamaan (olin masentunut enkä oikein edes pystynyt uskomaan, että lapsi koskaan syntyisi; masennuksesta olen päässyt eroon jo vuosia sitten)
Jos se lapsi on edes pikkuriikkisen tärkeä sinulle, niin lopeta. Tai sitten teetä abortti.
En ymmärrä miksi lapsen elämä pitää pilata jo ennen kuin toisella on mitään mahdollisuuskia edes vaikuttaa siihen.
Ota itseäsi niskasta kiinni ja lopeta tuollainen peen jauhanta. "En vain saa lopetettu"... Hevonpaskat se on vain yksi päätös ja pidät siitä kiinni.
Vain välinpitämätön ja itsekeskeinen äiti polttaa raskausaikana!!!
Tajuatko yhtään, mitä haittoja siitä vauvallesi on? MUUN muassa kohonnut riski sairastua syöpään. Käypä katsomassa sairaalan syöpäsairaiden osastolla niitä lapsia. Sitten voitkin miettiä onko pakko todella olla noin itsekäs.
Mulla oli myös alussa suunnattomia vaikeuksia, ja poltinkin n. 5/pv melkein raskauden puoliväliin asti. yritin kyllä tumpata aina puolikkaan röökin, yms. Sitten se vaan jäi yhtäkkiä. Päätin etten enää osta. Töiden loppuminen vaikutti myös, kotona oli helpompi olla polttamatta. Söin ihan hirveesti porkkanoita ja tein käsitöitä, ne auttoi.
Nyt on ihan hyvä mieli että pääsin eroon vaikka ne poltetut röökit kummittelevat joskus mielessä.
Mutta sä teet sen minkä sä pystyt, et enempää. Ei se sen kummempaa ole. Ihan turha tänne jonkun tulla jeeesustelemaan tai toivomaan toisen lapsen kuolemaa. Ei sellaiset ole edes ihmisiä, jotka tuollaista viitsii oikein kirjoittaa. JOkaisella meillä on omat taakkansa, ja omat jutut joilla omia lapsia rasitetaan, toiset raskausaikana, toiset myöhemmin. Kukaan ei ole täydellinen, eikä kellään ole oikeutta arvostella toisen tapaa hoitaa asia. Jokainen äiti tekee parhaansa ja se riittää.
Vittu ku ihmiset voi olla tyhmiä ja ITSEKKÄITÄ! Ihan alkaa vituttaa, kuinka tommoset sitte hankkiutuu raskaaksi, jotka ei edes sen vertaa voi tehdä!
Itse poltin ennen raskautta ja lopetin samantien. Tekihän se tiukkaa, mutta kun ajatteli, että haluaa mahdollistaa pienelle parhaat lähtökohdat elämään niin onnistuu se. Kyllä aika itsekeskeinen ajattelu on, jos tosiaan miettii, et onko pakko lopettaa tupakanpoltto..
Kun lapsi on hengenvaarassa, se lopettaa liikkumisen. Se ylläpitää vaan perustoiminnot ja liikkeissä tulee muutos.
En tiedä alkaako lapsi kouristella jos ei saa happea? Kauanko itse kestät hapenpuutetta?
Entä millaisia vaikutuksia esim. lapsen päähän on jos lapsi ei saa riittävästi happea?