Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5 tupakkaa/pv raskaana ollessa.

Vierailija
13.01.2012 |

On toki liikaa, mutta en vain saa lopetettua. Onko pakko?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÖÖ.. Neuvolassa ei ole ultraus laitteita. Pystyy vain kuuntelemaan sydänäänet. Ja toisekseen itse menin ultraan juuri tupakan poltettua ja vauveli oli tyytyväinen. Ei ollut yhtään kärsivä ja lääkärikin kehui että kaikki on niin hyvin kuin voi olla.

Joten paska puhetta.

Vierailija
2/63 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

27 kirjoittajalle tämä viesti siis ^

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaminen ei ole vaikeaa, kun on tarpeeksi painava syy sille. Minulle se syy oli yllätysraskaus, jolloin lopetin kuin seinään, en olisi voinut kuvitellakaan polttavani raskausaikana. Tätä aiemmin olin (muka)yrittänyt lopettaa useita kertoja onnistumatta, mutta ei se loppujen lopuksi ollut yhtään vaikeaa, kun tosissaan vaan lopetti. Ei se sen kummempaa ole.

Vierailija
4/63 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-5 tupakkaa päivässä.

lopetin kokonaan 3kk tienoilla. en uskonut siitä olevan mitään haittaa.

Lapsella on nyt sitten kauheat määrät allergioita ja hän on ylivilkas.

Muilla lapsillani ei ole mitään eikä meillä vanhemmillakaan että olisi perintönä saanut.

Olen siis itse syyllinen.

Vierailija
5/63 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella ei ainuttakaan korvatulehdusta, fiksu poika opiskelee lukiossa ja INHOAA tupakkaa :)

Ei tykännyt kun minä ja isänsä poltettiin, itse olen jo lopettanut mutta isänsä polttaa edelleen.

Vierailija
6/63 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsella ei ole allergioita ja ollut terveenä.

Edellinen lukuvuosi ei ainuttakaan poissaoloa ja taitaa tämäkin mennä samalla tavalla. (koputtaa puuta)

Kyllä se on geeneistä kiinni eikä tupakasta, palstalla on paljon äitejä joiden vanhemmat poltti ja vielä sisällä.

Lapsena saivat hengitellä röökinsavua myös autossa.

Vierailija
7/63 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät muuttaneet yhtään tupakointia tullessaan raskaaksi, ja silti saivat älykkään ja terveen lapsen tai jopa useampia. Vai onko ne kaikki urbaanilegendoja?

eipä silti, väärin teet ap joka tapauksessa.

eivät muuttaneet yhtään tupakointia tullessaan raskaaksi, ja silti saivat älykkään ja terveen lapsen tai jopa useampia. Vai onko ne kaikki urbaanilegendoja?

eipä silti, väärin teet ap joka tapauksessa.

joka poltti sen 5 tupakkaa päivässä, siirryin siihen 12 tupakan päivätahdista. Tumppasin tupakan kun jäljellä oli 1/3. Tämä on terve 19-vuotias nyt, hakee lääkikseen.

Vierailija
8/63 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tupakka vaikuttaa jopa 12 h, eli jos polttaa aamulla ja illalla yhden tupakan, vauva saa koko vuorokauden vähemmän happea kuin saisi muuten. Eli kannattaisi kyllä lopettaa kokonaan.

Vierailija
9/63 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri ja kaveri ovat voineet saada terveitä lapsia vaikka ovat tupakoineet, mutta entä jos sinä olet se jonka lapsi kuolee kätkytkuolemaan? Jollekkin se aina tapahtuu sekin.

Vierailija
10/63 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten pakotat viattoman vastasyntyneen sitten aikanaan kestämään ne vierotusoireet.

äidin ja hänen vastasyntyneen kanssa. Äiti oli polttanut koko raskauden, "vain niin ja niin vähän".. Vauva huuti suoraa huutoa yötä päivää! Hoitajat kävivät välillä katsomassa ja totesivat juuri näin, että lapsi kärsii vieroitusoireita.

Multa pääsi muutamaan kertaan itku, kun kuuntelin sen pienen kärsimystä, ja mikä viha sitä äitiä kohtaan oli, kun sellaista saattoi pienelleen aiheuttaa!!!!!

Näinhän se menee. Äiti ei kestä niitä vieroitusoireita, mutta lapsen on kestettävä.

Vierailija
11/63 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaminen ei ole vaikeaa, kun on tarpeeksi painava syy sille. Minulle se syy oli yllätysraskaus, jolloin lopetin kuin seinään, en olisi voinut kuvitellakaan polttavani raskausaikana. Tätä aiemmin olin (muka)yrittänyt lopettaa useita kertoja onnistumatta, mutta ei se loppujen lopuksi ollut yhtään vaikeaa, kun tosissaan vaan lopetti. Ei se sen kummempaa ole.

Ja mulla siis meni ennen seinään lopettamista aski (pahimpina maxi) päivässä... Ei pysty lopettamaan = Ei oikeastaan halua lopettaa.

Vierailija
12/63 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä et kysynyt mutta se on mielipiteeni, pidit siitä tai et. Ja tuskin välitätkään. Ethän välitä pienen vauvasi terveydestä.

Sori, multa et saa sympatiaa.

Vierailija
13/63 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni lapsi kuoli kätkytkuolemaan parin kuukauden ikäisenä. Eihän sitä voi tietää johtuiko tupakasta, mutta luulen että tuossa tilanteessa sitä miettii usein että olisiko lapsi elossa jos olisi lopettanut polttamisen.

http://www.tohtori.fi/?page=0421481&id=7437896

Vierailija
14/63 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole "pakko". Selvästi oma äitisikin poltti runsaasti, että sai noin aivokuolleen tyttären itselleen. Taitaa muuten olla tuo masussa oleva lapsesi veljesi siittämä?

Onneksi tupakointi lisää kanssa kuolemanriskiä, sen ansiosta kaltaisesi kusipääidiootit vähenevät maailmasta edes hieman.

En nyt millään puolustele raskausajan tupakointia, mutta kyllä omastakin viestistäsi tuli sana aivokuollut ensimmäisenä mieleen...

Vierailija
15/63 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla siis meni ennen seinään lopettamista aski (pahimpina maxi) päivässä... Ei pysty lopettamaan = Ei oikeastaan halua lopettaa.

vaikka kuinka on hyvä syy sille ja suuri halu. Lopetin alkuraskaudessa ja kolme viikkoa oli ihan helvettiä. Tuli mm. unettomuutta, raivokohtauksia, hikoilua öisin... ilman mieheni, neuvolan ja sukulaisten tukea en olisi todellakaan pystynyt lopettamaan!

Ette te voi kaikkien puolesta sanoa, että "lopettaminen on helppoa jos oikeasti haluaa". Lopettaminen voi oikeasti tuntua mahdottomalta, vaikka se on tietenkin mahdollista mutta saattaa vaatia paljon TUKEA ja YRITYSTÄ.

Pystyin lopettamaan mutta se otti todella, todella tiukille. Raskaus oli yllätys joten etukäteen en pystynyt lopettamaan.

Vierailija
16/63 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kuinka on hyvä syy sille ja suuri halu. Lopetin alkuraskaudessa ja kolme viikkoa oli ihan helvettiä. Tuli mm. unettomuutta, raivokohtauksia, hikoilua öisin... ilman mieheni, neuvolan ja sukulaisten tukea en olisi todellakaan pystynyt lopettamaan!

Ette te voi kaikkien puolesta sanoa, että "lopettaminen on helppoa jos oikeasti haluaa". Lopettaminen voi oikeasti tuntua mahdottomalta, vaikka se on tietenkin mahdollista mutta saattaa vaatia paljon TUKEA ja YRITYSTÄ.

Pystyin lopettamaan mutta se otti todella, todella tiukille. Raskaus oli yllätys joten etukäteen en pystynyt lopettamaan.

Mutta eikö näiden pahimpien tunteiden kohdalla tule mieleen, että jos niitä ei itse käy läpi, se lapsi joutuu ne kokemaan? Luulisi että kukaan ei halua vauvalleen aiheuttaa tuollaista.

Vierailija
17/63 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö näiden pahimpien tunteiden kohdalla tule mieleen, että jos niitä ei itse käy läpi, se lapsi joutuu ne kokemaan? Luulisi että kukaan ei halua vauvalleen aiheuttaa tuollaista.

triplasti kamalaa varmaan vauvalle. Kyllähän nuo vieroitusoireet pisti tajuamaan, miten vahvasta myrkystä oikeasti on kyse.

Läheskään kaikilla lopetus ei ole vaikeaa tai aiheuta viikkoja kestäviä vieroitusoireita, mutta itse kuuluin niihin. Minulle oli aikoinaan helppo laihduttaa 30kg, mutta en väitä, että se sitä kaikille olisi.

Vierailija
18/63 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse poltin raskaudn alussa normaalisti, vähensin. Poltin 3-5 tupakkaa päivässä. Lopetin 3kk ennen synnytystä. Lapsella ei ole ollut mitään ongelmia. Tunnen kyllä vieläkin syyllisyyttä. Neuvolassakaan eivät neuvoneet lopettamaan ja kyselin että jos käytän nicorettea niin se ei käynyt.(??) olen myös kuullut että yksi äiti halusi lopettaa raskauden loppu vaiheessa, mutta ei saanut kun siitä olisi tullut vauvalle jotain..

Kun ei sillä vauvalla välttämättä heti mitään oireita olekaan tai mitään konkreettista näkyvää vammaa. Tupakointi heikentää TUTKITUSTI vauvan verisuonia, joten ne jäljet saattavat näkyä vasta vaikka 30 vuoden päästä, kun yhtäkkiä verisuoni paukahtaa päästä.

Se veri suoni voi katketa päästä 30 vuoden päästä ihan mistä tahansa muustakin syystä. Ihan turha syyllistää taas tälläkin tavalla. Yksikään äiti ei ole koskaan pystynyt toimimaan niin, ettei tuottaisi lapselleen jostakin asiasta elinikäistä ongelmaa. Ei kukaan, ei koskaan.

Että kun kerran sitä ihminen voi kuolla muutenkin, niin eipä tuo mitään haittaa, vaikka vähän polttelenkin. Joo saattaa sitä ihminen saada muutenkin jonkin vamman tms. mutta onko sitä riskiä ihan pakko äitinä lisätä? Ei sitten tullu ilmeisesti edes mieleen. Kyllä olet sitten varsinainen vatipää.

Vierailija
19/63 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei sillä vauvalla välttämättä heti mitään oireita olekaan tai mitään konkreettista näkyvää vammaa. Tupakointi heikentää TUTKITUSTI vauvan verisuonia, joten ne jäljet saattavat näkyä vasta vaikka 30 vuoden päästä, kun yhtäkkiä verisuoni paukahtaa päästä.

Ihan typerää maalailla noita uhkakuvia jostain verisuonen poksahtamisesta, sitä ei ole todistettu tutkimuksilla että nimenomaan äidin tupakointi aiheuttaisi sen. Sen sijaan uhkakuvana on mm. ennenaikainen synnytys, koliikki, allergiat, korvatulehdukset

Syöpäriski on arviolta näillä lapsilla 10 % isompi kuin ei-tupakoivilla. Lisäriski ei ole järisyttävän iso, koska syövät lapsilla ja nuorilla on hyvin harvinaisia. On siis harvinaista, että edes tupakoivan lapsi sairastuu syöpään. Aiheesta olen lukenut lääkärilehden julkaisusta.

Jotain kohtuutta kuitenkin näihin juttuihin. Tupakka vahingoittaa lasta ja aiheuttaa monenlaista riskiä, se on selvä. Mutta mielestäni ei ole järkeä syyllistää asioilla, joita ei ole edes tutkittu, eikä selvästi todettu.

Verisuonia tupakointi edelleen tutkitusti heikentää ja se oli esimerkki mitä VOI tapahtua henkilölle, jolla verisuonet ovat heikentyneet. Kaikki täyspäiset varmaan ymmärtävät, etten tarkoittanut, että kaikki aikuisuudessa mahdollisesti saadut aivoverenvuorot tms. olisivat raskaudenaikaisen tupakoinnin syytä. Mutta mielestäni on hyvä tuoda esiin oikeasti riskejä tupakoinnista. Itse ainakin sain avun tupakoinnin lopetukseen näistä "herättelyistä" kun sain tietää olevani raskaana.

Vierailija
20/63 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla olisi 10 % suurempi onni voittaa lotossa niin lottoaisitko?

Jos minulla olisi johonkin tautiin kohonnut 10 % mahdollisuus niin olisin itse hyvin huolissani.

Järkyttävän suuri asiahan tuo on!

Suomessa sairastuu vuosittain 150 lasta syöpään ja niistä 20 % kuolee.

Siinä lisää prosentteja pieneen nuppiisi!!

Mitkä mahtaa olla prosentit joilla olet tuhonnut röökaamalla lapsiesi lisääntymisen? Koskaan ajatellut? Minusta äidit jotka vetää tupakkaa raskausaikana saisivat maksaa lapsiensa lapsettomuushoidot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi