Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen "suomalainen", mutta inhoan Suomea ja suomalaisia!

Vierailija
13.01.2012 |

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse parissa maassa asuneena olen tullut entistä kotiseuturakkaammaksi. Onhan täällä paljon ärsyttäviäkin asioita, mutta enemmän niitä hyviä. Kannattaa kokeilla muualla asumista (esim perheellisenäkin), niin tietää mistä tykkää.

Vierailija
22/29 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua mitään rusinoita mistään pullasta nimeltä Suomi. Elän Suomessa, mutta en edes tarvitse täältä palvelujani ja tulotkin ovat muualta kuin Suomesta.

Asun syntymseudullani enkä käytä enempää mitään palveluja kuin mitä täällä oli 1960-luvulla - ruoka tuotiin jostain ovelta paikallsisesta pikkukaupasta.

Nyt ei telkkaristakaan tule mitään kunnollista ja radio sama juttu.

Siis mitä jää jäljelle? Elän Suomessa, mutta elämäni ei ole täällä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse parissa maassa asuneena olen tullut entistä kotiseuturakkaammaksi. Onhan täällä paljon ärsyttäviäkin asioita, mutta enemmän niitä hyviä. Kannattaa kokeilla muualla asumista (esim perheellisenäkin), niin tietää mistä tykkää.

Itselläni on ongelma että olen asunut tosiaan muissakin maissa, ja parhaiten viihdyin Italiassa. Suomea huomattavasti paremmin viihdyin myös Englannissa ja Sveitsissä. Vain Saksa oli vielä pahempi p*rsreikä kuin Suomi, lähinnä koska työelämässä siellä oli kovin jäykkää ja muodollista. Englannissa ruoka oli karmeaa kuten Saksassakin mutta Englannilla oli muita hyviä puolia paljonkin.

Vierailija
24/29 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnes muutin ulkomaille. Siellä opin sitten arvostamaan Suomen hyviä puolia. Nyt asun taas Suomessa, ja tietyt asiat toki häiritsevät joskus, kuten useimpien suomalaisten huonot käytöstavat, mutta turha takertua tuollaisiin asioihin. Joka maassa on hyvät ja huonot puolensa.

Vierailija
25/29 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on kyttäysvaltio, sääntöjä, lakeja ja veroja ja hiljaa hyväksyvä kansa, joka todellisuudessa mielummin lähtisi pois paskasta ilmastosta jossa kateellisia tuppisuu ilkeitä ihmisiä, joissa Niin järkyttävän suuri osa ahdistuneita, masentuneita, yksinäisiä ihmisiä..:( ja jotka oikeasti vielä vihaa toisia ihmisiä..!

Ääh..kunpa pääsisi pois..

Erolapseni on täällä.. rahaa ei ole lähtä..ainakaan pitkään aikaan. Vihaan tätä kyykytys yhteiskuntaa. Hyvinvointi on kuollut.

On maailmassa paikkoja, joissa on parempi ihmisen elää. Niin se vaan on.

Vierailija
26/29 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuntuu etta monet suomalaisista (vanhempi polvi erityisesti) ovat ilkeita, kateellisia, huonostikayttaytyvia, junttimaisia, empatiakyvyttomia, eparehellisia, itsekkaita, kerskailevia. Niita ominaisuuksia, jotka ovat tehneet suomalaisista maailmalla tunnettuja ja arvostettuja, ei tunnu enaan loytyvan.

Tämä on niin totta!  Olena asunut 21 vuoden aikana nyt kolmessa eri maassa Suomen lisäksi, nyt asun siis siinä kolmannessa. Missään en ole törmännyt niin epämiellyttäviin ihmisiin kuin Suomessa törmää. 

Olen syntynyt Suomessa, mutta sitä maata ei enää ole kuin muistoissa. Tuo mitä nyt Suomeksi sanotaan, on katastrofi! Itse asiassa häpeän olla suomalainen enkä sitä todellakaan tuo esiin. Olen raivoissani siitä, mitä entisestä kotimaastani on tehty, ja missä ovat ne suomalaiset jotka siellä silloin asuivat?!

Pilalla, auttamatta.

Vierailija
27/29 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko "suomalainen" sama kuin suomalainen? Mitä nuo lainausmerkit tarkoittavat?

Vierailija
28/29 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on kyttäysvaltio, sääntöjä, lakeja ja veroja ja hiljaa hyväksyvä kansa, joka todellisuudessa mielummin lähtisi pois paskasta ilmastosta jossa kateellisia tuppisuu ilkeitä ihmisiä, joissa Niin järkyttävän suuri osa ahdistuneita, masentuneita, yksinäisiä ihmisiä..:( ja jotka oikeasti vielä vihaa toisia ihmisiä..!

Ääh..kunpa pääsisi pois..

Erolapseni on täällä.. rahaa ei ole lähtä..ainakaan pitkään aikaan. Vihaan tätä kyykytys yhteiskuntaa. Hyvinvointi on kuollut.

On maailmassa paikkoja, joissa on parempi ihmisen elää. Niin se vaan on.

Taas joku ahne kusipää valittamassa kun kaikkea ei voikaan itsekkäästi kähmiä itselleen muiden kustanneksella. Lähes ilmaiset julkiset palvelut eivät silti ikinä valituksiin aiheisiin kuulu.

Vierailija
29/29 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tuntuu etta monet suomalaisista (vanhempi polvi erityisesti) ovat ilkeita, kateellisia, huonostikayttaytyvia, junttimaisia, empatiakyvyttomia, eparehellisia, itsekkaita, kerskailevia. Niita ominaisuuksia, jotka ovat tehneet suomalaisista maailmalla tunnettuja ja arvostettuja, ei tunnu enaan loytyvan.

Tämä on niin totta!  Olena asunut 21 vuoden aikana nyt kolmessa eri maassa Suomen lisäksi, nyt asun siis siinä kolmannessa. Missään en ole törmännyt niin epämiellyttäviin ihmisiin kuin Suomessa törmää. 

Olen syntynyt Suomessa, mutta sitä maata ei enää ole kuin muistoissa. Tuo mitä nyt Suomeksi sanotaan, on katastrofi! Itse asiassa häpeän olla suomalainen enkä sitä todellakaan tuo esiin. Olen raivoissani siitä, mitä entisestä kotimaastani on tehty, ja missä ovat ne suomalaiset jotka siellä silloin asuivat?!

Pilalla, auttamatta.

Suomihan on niille, jotka siellä asuvat, eikä museoitu kohde ulkosuomalaisia varten. Kukin valitkoon sitten sen mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi