Mikä siinä on, että ihmiset eivät tajua lasten tulevan kalliiksi?
Tehdään ensin iso pesue, avioliitto päättyykin valitettavasti eroon ja sitten vingutaan yhteiskuntaa apuun.
Tehkää niitä lapsia sen verran kuin pystytte ITSE elatusmaksujen ja lapsilisien jälkeen elättämään.
Itsekin yh ja lapsia juuri siksi vain 1!
Kommentit (8)
Tehdään ensin iso pesue, avioliitto päättyykin valitettavasti eroon ja sitten vingutaan yhteiskuntaa apuun. Tehkää niitä lapsia sen verran kuin pystytte ITSE elatusmaksujen ja lapsilisien jälkeen elättämään. Itsekin yh ja lapsia juuri siksi vain 1!
Ei noilta viideltä ole mitään puuttunut, yhteiskuntakin on auttanut yh-korotuksen verran.
Katsos, jotkut tekevät töitäkin.
minusta kaikkein mielekkäintä on käyttää rahaa juuri lapsiin, mihinkäs muuhun? Mikään oma juttuni ei ole niin tärkeää kuin lapsiin laitettu raha. Enkä siis tarkoita merkkivaatteita tms. ekstraa.
Ja silti minulla on ns. omakin elämä.
Meillä myös vain yksi lapsi. Toista kuumeilen, mutta tiedän ettei ole järkevää tässä taloudellisessa tilanteessa. Minä olen työtön, mies pienipalkkainen duunari. Hyvin saadaan hankittua kaikki tarpeellinen ainokaiselle, mutta saataisiinko sitten, jos lapsia olisi yksi lisää? Mitä jos mies joutuu työttömäksi? Jne.
Moni tekee lapset fiilispohjalta, missä ei periaatteessa ole mitään vikaa, mutta unohtaa että kriisin sattuessa hän yksin on heistä vastuussa. Maailmalla sattuu ja tapahtuu muutenkin, mitäs jos tännekin leviää sota tai puute? Saatko ruokittua kaikki lapsesi ilman ongelmia?
Meillä myös vain yksi lapsi. Toista kuumeilen, mutta tiedän ettei ole järkevää tässä taloudellisessa tilanteessa. Minä olen työtön, mies pienipalkkainen duunari. Hyvin saadaan hankittua kaikki tarpeellinen ainokaiselle, mutta saataisiinko sitten, jos lapsia olisi yksi lisää? Mitä jos mies joutuu työttömäksi? Jne. Moni tekee lapset fiilispohjalta, missä ei periaatteessa ole mitään vikaa, mutta unohtaa että kriisin sattuessa hän yksin on heistä vastuussa. Maailmalla sattuu ja tapahtuu muutenkin, mitäs jos tännekin leviää sota tai puute? Saatko ruokittua kaikki lapsesi ilman ongelmia?
Mutta ihmisten käsitys siitä, mitä lapsi elääkseen tarvitsee, vaihtelee valtavasti. Arvot ja priorisoinnit ovat jokaisella erilaiset ja mainosmaailma muokkaa niitä helposti. Sen huomaa hyvin helposti tällä palstalla, olen seurannut tätä yli kymmenen vuotta ja "elintärkeät" asiat vaihtuvat vuosittain. Jos osaa pitää pään kylmänä ja toteuttaa omia arvojaan, lapsiin menevä raha pysyy kohtuullisena mutta kaikkea on yllinkyllin.
Odotan viidettä lasta ja hyvin menee parisuhteessa.
Jos joskus ero tulisi niin kyllä minä perheeni elätän.
Olen eroperheestä itse ja oppinut siitä.
Minulla on työ, eikä minua kiinnosta elatusmaksujen saaminen. Mies hankkii lapsille mitä hankkii ei minun pärjääminen ole miehestä kiinni.
Parisuhteessakin on ollut vuosien mittaan aikoja kun mies on opiskellut ja minä käynyt töissä tekemässä tuloja ja mies ollut lomautettuna ja minä käynyt töissä tekemässä tuloja.
Niin, puhu sinä omasta puolestasi!
Minä sitten omastani.
7
Silloin on mun mielestä hyvin pullat uunissa kun itsellä on koulutus ja työ. Näitäkin näkee, joilla monta lasta eikä työtä eikä koulutusta. Kyllä se on aika kova rasti työttömänä yksinhuoltajana elättää lapsiansa, vaikka tähän tietty moni tulee sanomaan että helppoa kuin heinänteko.
Sitä tietenkin toivoo lapsillensa mahdollisimman hyviä eväitä elämään ja kyllä siihen auttaa paljon se, että vanhemmalla on kyky elättää itsensä ja lapsensa.
Meillä on kaksi lasta ja nyt mieheni teki uuden naisen kanssa kaksi lasta lisää ja vinkuu, ettei ole varaa elättää neljää lasta!
No daa'a!