Maanantaina pitäis laittaa kierukka
ja tärisen jo nyt. Pelottaa ihan hirmusesti. Ihan hullua kun kerran synnytyksestäki selvitty.... Miten ihmeessä saisin psyykattua itteni? :O
Kommentit (10)
Mulle laitettiin 5/2011 kierukka, jonka olin ensimmäiset kolme kuukautta menossa poistamaan, kun vuodot eivät tahtoneet millään normelisoitua. Alkuun vuoteli 2-3 viikkoa, oli viikko-pari vuotamatta... Aivan täysin epäsäännöllisesti. Sitten siitä eteenpäin meno pikkuhiljaa alkoi tasaantua ja nyt, 7 kuukautta myöhemmin, olen täysin tyytyväinen! Vuotoa tulee 6 viikon välein 3 päivää! Ja sekin sellaista tihkua... Ennen kierukkaa vuosin säännöisesti 30 päivän kierrolla 6 päivää kuin härän kurkusta. Ikää minulla 27 ja 2 lasta synnyttänyt. Suosittelen kokeilemaan, vaikka se ei kaikille sovikaan. Sitä ei kuitenkaan voi ennalta tietää, kenelle se sopii ja kenelle ei.
Tsemppiä koitokseen!
Mulle on laitettu kupari- ja hormonikierukat. Ei sattunut eikä ollut muutenkaan kauheeta.
Poistaminen meni yhtä jouhevasti, samoin jouhevasti meni munkin rahat sinne kankkulan kuuluisaan kaivoon. Eivät sopineet mulle kumpikaan, vaikka lääkäri vakuutteli hormonikierukan sopivuutta huonojen kuparikierukkakokemusten jälkeen.
älä laita ei se voi olla terveydelle hyvä eikä ole hormonitasoa pilaavat e-pillerit tai sienet jotka asetetaan kohdunkaulan suulle en muista nimeä, parasta jos mies käyttäisi kondomia, mutta kun ei halua mulla on sama ongelma meneillään mitä ehkäisyä käytän kun mies ei suostu kondomiin ja minä yllämainittuun nyt riskeeramme ja olen koko ajan hermona
Mulla on ollut hormoonikierukka 10 vuotta, tietty kerran vaihdettu ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Kuuakutisia ei ole tullut koko aikana, paitsi vaihdon yhteydessä yhden päivän vuoto. Pieni vaaleanpunainen pisara kerran kuukaudessa ilmoittaa, että nyt on menkat. Se laittaminen ja poistaminen nipistää hetken, mutta ei sen enempää. Riippuu tietenkin siitä kuinka taitavasti gynekologi sen osaa asentaa. Tsemppiä, hyvin se menee :)
Heippa, mulle on laitettu neljä kertaa, ja vain kerran tuntui muutaman sekunnin hieman ikävältä, verrattavissa supistuksiiin synnytyksen JÄLKEEN. Viime viikolla otin ohjeen mukaan varulta (eka kertaa) särkylääkkeen tunti ennen, ja en oikeasti tuntenut mitään. En edes mennyt menkkojen aikaan.
Minulle laitettiin hormonikierukka 3kk sitten ja toistaiseksi ei ole pahaa sanottavaa :)
Itse laitto ei sattunut ollenkaan, ainoastaan lievää kohdun supistelua tuntui laiton aikana. Kannattaa ottaa buranaa täysi satsi ennen operaatiota! Ja varsinkin, jos kierukan paikalleen laittava henkilö on kokenut, on operaatio varmasti nopea ja helppo! Itselleni sattui kokematon lääkäri - taisin olla ensimmäinen potilas, jolle kierukan laittoi - joten laitto kesti ajallisesti aika kauan, mutta ei tosiaankaan sattunut.
Operaation jälkeen ei tuntunut supisteluja eikä muitakaan kipuja.
Noin 1½ kk tuli pientä tiputteluvuotoa ja sen jälkeen ei ole vielä tullut mitään. Saas nähdä miten jatkossa! Tänään onkin jälkitarkastus tuosta kierukasta, 3kk asettamisen jälkeen.
Tsemppiä, eiköhän se hyvin mene!
Ja p.s. Tänne varmaankin pääasiassa kirjoittelevat ne, joilta löytyy niitä kauhukertomuksia... :)
Ei auta edes puudutus. Mutta se on yksilöllistä. En tiedä minkälainen kierukka sinulle laitetaan. Itse olen tykännyt hormonikierukasta. On jo toinen sellainen. No tuokaan ei pidä paikkaansa, että kokenut lääkäri takaisi helpon asennuksen, mutta minä taidan olla jotenkin anatomisesti poikkeava.
On helkutin huono juttu eikä mitenkään pakollinen.
en ole koskaan synnyttänyt, mutta ei se kierukan laittaminen mitään sietämätöntä ollut. Noin 30 sekunnin kestävä "viiltävä" kipu oli hetkessä ohi. Muistaa vaan hengitellä, ja ottaa vaikka särkylääkettä ennen toimenpidettä.
Mulla siis kuparikerukka, enkä enää mihinkään toiseen ehläisymenetelmään vaihtaisi :)
itelleni laitettiin syyskuussa ja yksi helvetti alko.4 viikon kipujen jälkeen se vedettiin pois.156€ Kankkulankaivoon.Terveydenhoitaja puhu ymäpäri kun olin pillerireseptiä uusimassa.En suosittele.Hirvee vekotin....