"Pilalle menneitä" nimiä ?
Olitko suunnitellut antavasi lapselle jonkin mielestäsi kauniin nimen, mutta tullut toisiin ajatuksiin kun joku epämiellyttävä henkilö kantaakin kyseistä nimeä?
Minulla on mennyt pilalle kaksi nimiehdotusta, Miska ja Matilda. Miska on kaverin ärsyttävä eksä ja Matilda raivostuttava besserwisser.
Kommentit (70)
aina nuorena haaveilin tytöstä nimeltä helmi ja kun tytön 42-vuotiaana viimein sain, se on todella suosittu nimi. Kun olin lapsi, helmi oli superharvinainen mummonimi ja tykkäsin siitä osittain juuri siksi...
Olen aina pitänyt Emma nimestä ja kun saimme tytön niin Emma laitettiin. Ajateltiin ensin, että voi hyvänen aika sen nimen suosiota, että samalla luokalla ja päiväkodissa on varmaankin 5 Emmaa...
Yhtään Emmaa ei ole lähipiirissäkään!
pahojen tekojen takia ainakin Adolf ja Anders näin yleisesti.
Itse tykkäisin viikinkinimestä Sandor, mutta se oli jonkun suuren natsijohtajan nimi, joten ei houkuttele.
Mun yhdet ystävät tykkäsi nimestä Jetro, mutta eivät sitten halunneetkaan antaa sitä Diili-Jetroon liittyvien mielleyhtymien takia.
Toiset ystävät tykkäsivät nimestä Fanni, mutta kun joku kertoi heille sen tarkoittavan vittua (muistaakseni) brittienglannissa, he vaihtoivat nimen toiseen nimeen.
Onhan näitä siis.
Sampo (pankki)
Elisa (puhelin)
Molempia olisin voinut harkita lapsilleni, mutta en enää. Hyvät nimet on pilattu.
Yhden työkaverin poikaystävällä oli kiva nimi. En ollut koskaan kuullut sellaista, mutta nimi ei todellakaan ole mikään väännös tai muunnos - ihan perusnimeltä kuulostaa. On vanha nimi, viime vuosisadan alusta.
Vaihdoin työpaikkaa ja tulin raskaaksi. Poika sai ex. työkaverin poikaystävän nimen ;o)
vanha raamattullinen nimi joka tarkoittaa kyyhkystä. Mutta av-mammat luulevat sen olevan WT-nimi tyyliin Janica. ARGHHHH!!!
nykyiset tusinanimet ja lällyt nimet, loputon lista pehmeitä nimiä ja diftongeja... Aava, Aada, Ada,Aino, Eeli, Elias, Eino, Minea, Emma, Leevi, Matias, Venla, Viola...
Matildasta pidin itse kovasti ja Emmasta, nyt hukkuvat massaan.
Suomenkielisillä selvät "koreilevat" ruotsalaiset nimet tyyliin Patricia + sukunimenä pitkä tavallinen suomalainen sukunimi vaikka Jalkanen tai Ulrika Alice Henttunen tyyliset nimet. Hävettää lasten puolesta.
vanha raamattullinen nimi joka tarkoittaa kyyhkystä. Mutta av-mammat luulevat sen olevan WT-nimi tyyliin Janica. ARGHHHH!!!
JemiMa se raamatullinen muoto?
Panna anneliin = anaaliyhdyntä
Mitä Anneli tarkoittaa?
on vaikeuksia valita nimeä, kun monesta tulee mieleen ikävät muistot jostain ei niin kivasta lapsesta.