Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Pilalle menneitä" nimiä ?

Vierailija
13.01.2012 |

Olitko suunnitellut antavasi lapselle jonkin mielestäsi kauniin nimen, mutta tullut toisiin ajatuksiin kun joku epämiellyttävä henkilö kantaakin kyseistä nimeä?

Minulla on mennyt pilalle kaksi nimiehdotusta, Miska ja Matilda. Miska on kaverin ärsyttävä eksä ja Matilda raivostuttava besserwisser.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

milana. mutta perkele kun aloin opiskella hoitsuksi ja tajusin, että melena tarkottaa veriripulia. sinne jäi se milana. onneksi sain vain poikia.

Milana ja Serena. Ei haittaa minua mielleyhtymä veriripuliin jota en tosin nimeä antaessa tiennytkään. Kyllä sitä monille nimille jostain maailman kielestä löytyy kummallinen merkitys.

Vierailija
42/70 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös lällyt muotinimet kuten Aada, Iida, Emma, Venla, Sofia, Minea, Eetu, Aatu, Veeti, Eeli, Elias..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peppi-liian yleinen ja muodikas

Pinja-entinen ystäväni, ihminen jota en välitä muistella antoi kys.nimen omalle tyttärelleen

Otso-apteekki

Vierailija
44/70 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailman ihanin nimi, mutta ei voi kukaan niin paljon lastaan vihata että sen antaisi.

Vierailija
45/70 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös lällyt muotinimet kuten Aada, Iida, Emma, Venla, Sofia, Minea, Eetu, Aatu, Veeti, Eeli, Elias..

Eli nämä nimet olivat mielestäsi lällyjä jo silloin kun itse niistä tykkäsit?

Huomasin, että monessa viestissä keskitytään vain haukkumaan muotinimiä. Ymmärrän, että jos itse tykkäsi jostain (harvinaisemmasta) nimestä ja siitä tulikin oikein suosittu, voi se harmittaa. Lukekaahan vielä aloitus uudelleen ennen kuin tästä tulee taas tavallinen nimien haukkumisketju, joita on varmaan jo tsiljoona.'

Itse tykkäsin Ronjasta, mutta tapasin sen verran ärsyttäviä tapauksia, että nimi menetti hohtonsa. Pojan nimistä tykkään Leevistä, mutta niin moni muukin. Nyt tuttavapiirissä on niin monta Leeviä, etten voisi kuvitella antavani sitä nimeä lapselleni.

Vierailija
46/70 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti antaa tytölle nimeksi, mutta sitten syntyi tuttavillekin lapsia ja perhanat menivät sitten (3perhettä) varastamaan meitin nimen.

eliel on ehkä hassuin nimi, johon olen törmännyt. kuulostaa ihan elimeltä.

itse annoimme pojalle nimeksi kansainvälisen, lyhyen nimen ja piruvie että nyt jälkikäteen ottaa päähän. ulkomailla tuo mielletään tytön nimeksi, joten tuskin poju vanhempana tästä tykkää.

mielenkiintoisin on ehkä keijo-mummu. tämä tapaus siis tosiaan on nainen.

Vierailija
47/70 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräällä pienellä pojalla saappaiden reunaan tussilla kirjoitetun nimen Eeli. Mietin pitkään tuota nimeä, ajattelin että onpa kaunis ja harvinainen nimi, ja ajattelin myös, että annan sen nimen pojalleni jonain päivänä. En ollut koskaan aikaisemmin kuullut Eeli-nimeä.

Kun sitten viisi vuotta myöhemmin sain oman lapseni, niin Eeli olikin jo ihan tusinanimi. Ja minäkin sain vain tyttöjä. :)

Vierailija
48/70 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olivat kauan sitten hyvin harvinaisia, ajattelin lapselle nimeksi jompaa kumpaa. Nyt joka toinen nuhanokka päiväkodissa on saanut nuonimet, ei kelpaa meille enää."

No mitä nyt annoit/aiot antaa nimeksi?

Vierailija
49/70 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse luin sen Sinuhesta, ja tykkäsin. Laivalla viime kesänä joku wt-mutsi kolmen likkakaverinsa kanssa kutsui lastaan tuolla nimellä. Ehkä kymmenen vuoden päästä, kun kumma buumi laantuu.

Vierailija
50/70 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisa - kaunis nimi muuten, mutta on puhelinliittymä

Otto - on Otto-automaatti

Mervi - tulee Mervi Tapola mieleen

Vierailija
51/70 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse luin sen Sinuhesta, ja tykkäsin. Laivalla viime kesänä joku wt-mutsi kolmen likkakaverinsa kanssa kutsui lastaan tuolla nimellä. Ehkä kymmenen vuoden päästä, kun kumma buumi laantuu.

se nimi meni minusta pilalle jo siinä kirjassa.

Vierailija
52/70 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikki meni pilalle Jope Ruonansuun sketsiohjelmien kanssa. Nyt siitä tulee aina mieleen vaan paska: "kohta menee heikki housuun", "kylläpä heikittää"...

Vierailija
53/70 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri Sinuhen takia. Nyt kuitenkin menee sellaisten nimien joukkoon, jotka eivät houkuttele...

Mä tykkäisin nimestä Valio, mutta sen kohdalla ihmiset ajattelevat liikaa tuotemerkkiä. Äitini hoiti muinoin Valio-pappaa, siitä tykästyin nimeen.

Vierailija
54/70 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten pilalla pitämistäni nimistä ovat Aada, Aava, Ella, Lumi, Linnea, Sofia, Julia, Venla, Leevi, Leo.

Vierailija
55/70 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erkki, Yrjö, Jorma, Urpo, Pirkko, Anneli, yms. nimet, jotka ovat alkaneet tarkoittaa jotain törkeää.

Vierailija
56/70 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erkki ja Yrjö ovat aika rumia nimiä ilman mitään törkeitä konnotaatioitakin.

Vierailija
57/70 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikki meni pilalle Jope Ruonansuun sketsiohjelmien kanssa. Nyt siitä tulee aina mieleen vaan paska: "kohta menee heikki housuun", "kylläpä heikittää"...

Kyllä harmittaa, kun oma poikani on nimeltään Heikki :( Onneksi en ole kyseistä ohjelmaa katsonut. Olen se, jota tuolla aiemmin suututti, kun ihan tavallisista nimistä, esim. Jorma tai Seppo (tarkoitti muistaakseni CP-vammaista minun nuoruudessani), on väännetty ihan muuta tarkoittavaa. En nyt kamalasti närkästy sentään, mutta jos itse tekisin jotain sketsiohjelmia, en kuitenkaan ottaisi mitään nimeä, kansanryhmää tms. miksikään sylkykupiksi. Ehkä olen niuho, mutta ei mua sellainen naurata.

Vierailija
58/70 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ihan tusinanimiä. Lapsesta asti jostain syystä pitänyt noista nimistä.

Vierailija
59/70 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilona, Rasmus, Elias jne. eli kaikki liian suositut

Vierailija
60/70 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tarkkaan on nytkin mietinnässä minkä nimen viitsin omalle lapselle antaa kun nimien kirjo on näkyvissä työpaikallani. En viitsi antaa samaa nimeä kuin hoitolapsilla on.

Ja tarkkaan on nytkin mietinnässä minkä nimen viitsin omalle lapselle antaa kun nimien kirjo on näkyvissä työpaikallani. En viitsi antaa samaa nimeä kuin hoitolapsilla on.

ja siitä syystä tyttäreni ei ole Siiri vaikka mies sitä halusikin; suurin osa mun hoitamista Siireistä oli aikamoisia kitisijöitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä