Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Pilalle menneitä" nimiä ?

Vierailija
13.01.2012 |

Olitko suunnitellut antavasi lapselle jonkin mielestäsi kauniin nimen, mutta tullut toisiin ajatuksiin kun joku epämiellyttävä henkilö kantaakin kyseistä nimeä?

Minulla on mennyt pilalle kaksi nimiehdotusta, Miska ja Matilda. Miska on kaverin ärsyttävä eksä ja Matilda raivostuttava besserwisser.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keijo mummu:D:D:D:D:D mun isän nimi on keijo:D:D:D ja se on kyllä mies:D

Vierailija
2/70 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viola

Valio omi sen itselleen.

Olin aina ajatellut lapselleni tuota nimeä mutta eipä sitten enää, kun alkoi olla telkussa tuorejuustomainoksia vähän liikaa...

Ohhoijjaa...80- ja 90-luvuilla oli Viola-sulatejuustoa joten ei ole mikään Valion uusi keksintö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofia EI OLE mikään helkkarin muotinimi, vaan antiikin ajoista käytössä ollut ja ympäri maailmaa levinnyt yleinen nimi, tyyliin Maria tai Muhammed.

Niin kerta!

Vierailija
4/70 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestävä muotinimi!

Ihan selvästi on kuitenkin kokenut buumin viimeisen 10 vuoden aikana, sorry. Tarkista vaikka väestörekisterikeskuksen sivuilta.

Vierailija
5/70 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse annoimme pojalle nimeksi kansainvälisen, lyhyen nimen ja piruvie että nyt jälkikäteen ottaa päähän. ulkomailla tuo mielletään tytön nimeksi, joten tuskin poju vanhempana tästä tykkää. mielenkiintoisin on ehkä keijo-mummu. tämä tapaus siis tosiaan on nainen.

Vierailija
6/70 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esteri maailman ihanin nimi, mutta ei voi kukaan niin paljon lastaan vihata että sen antaisi.

Vierailija
7/70 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kyllä aika hyvin paikkansa, moniin nimiin liittyy negatiivinen mielleyhtymä, mutta toisaalta joihinkin positiivinenkin. Harmi vaan, että en noista positiivisista nimistä pidä muuten kovin paljon.

En uskalla tässä kertoa nimiä, koska joku vetää herneet nenään, mutta yllättävää, että joihinkin nimiin tuntuu todella liittyvän tiettyjä piirteitä...? Varmaan vain sattumaa, mutta olen kuitenkin opettanut tuhansia lapsia (olen aineenope, joten opetettavia on paljon).

Vierailija
8/70 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lampeniuksen vuoksi.

Vierailija
9/70 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silloin kun mä sain lapsia, jotka olivat myöskin poikia,niitä Siirejä tuntui olevan joka kulmalla.

Muuten esim. Peppi, ROnja ja Rasmus olivat joskus mun mielestä kivoja nimiä, mutta todellakaan en enää antaisi noita nimiä, koska ovat niin puhki kulutetut.

Omilla lapsilla on ekalla vanha ja harvinainen, tokalla vanha ja suht yleinen kolmannella ulkomainen ja tosi harvinainen nimi.

Vierailija
10/70 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyy jokaisen kolmen lapseni nimet. pitäisköhän jo huolestua:D

nimim. tusinamamma:D

Mutta sekin on jo aiemmin monesti haukuttu lyttyyn.

Enpä välitä, meillä ei lähipiirissä ole ketään samannimisiä, eikä päiväkodissakaan. Kauneimmat nimet olen lapsilleni valinnut ja niissä pysyn.

Vierailija
11/70 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leevien Amalia-Kamalia biisi :/ Äärettömän kaunis nimi, mutta ihan pilalla.

Vierailija
12/70 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viola

Valio omi sen itselleen.

Olin aina ajatellut lapselleni tuota nimeä mutta eipä sitten enää, kun alkoi olla telkussa tuorejuustomainoksia vähän liikaa...

Ohhoijjaa...80- ja 90-luvuilla oli Viola-sulatejuustoa joten ei ole mikään Valion uusi keksintö.

Vierailija
13/70 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viola

Valio omi sen itselleen.

Että kovin on vanhoja täällä palstailevat mammat.

Vierailija
14/70 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse annoimme pojalle nimeksi kansainvälisen, lyhyen nimen ja piruvie että nyt jälkikäteen ottaa päähän. ulkomailla tuo mielletään tytön nimeksi, joten tuskin poju vanhempana tästä tykkää. mielenkiintoisin on ehkä keijo-mummu. tämä tapaus siis tosiaan on nainen.

ei ole kim

Vierailija
15/70 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"amalia siellä, amalia täällä. Amalia armas istuskelee lehmänläjän päällä":D

Vierailija
16/70 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa naiselle nimeksi KEIJO?:D

Vierailija
17/70 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aada. Pienestä asti olen sen halunnut. Nyt entisellä ystävälläni, nykyisin kaikkien mahdollisten aineiden sekakäyttäjällä, tyttö nimeltä Aada.

Vierailija
18/70 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tyttöni nimi on Aada! Itse en koskaan ole nimestä pitänyt, mies sen valitsi. Mutta ihan kiva nimihän se on sittenkin :)

Pilalle on mennyt mm. Emma, Viivi, Lumi, Nea... Ärsyttää kun kaikki ihanat nimet on just joka toisella lapsella, olis kuitenki ihanaa jos olis vähän massasta erottuva nimi!

Vierailija
19/70 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltais annettu se pojalle, kun ois sointunut niin hyvin sukunimeen, mutta ei viititty, kun on niin massanimi nykyisin.

Vierailija
20/70 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aina tykännyt tosta nimestä ja unelmoinut että mun tytölle tulis se nimeksi. Ja olen tullut toisiin ajatuksiin tuon parviaisen esilletulon jälkeen. Tyhmää ja lapsellista luopua tuon takia lempinimestä, mut en vaan enää voi kuvitella sitä mun lapsen nimeksi.

On muitakin, mutta en kyllä nyt saa päähän..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi