Smartballs...ongelma
Ostin sellaiset lantionpohjakuulat smartballs netistä ja yllätyin niiden suuresta koosta. En ymmärrä miten ne voivat vahvistaa lantionpohjan ja emättimen lihaksia, kun pysyvät sisällä ihan pitämättäkin ja oli täysi työ saada ne pois...olen synnyttänyt 3 lasta joten ei ihan tiukkakaan pitäisi olla...
Kommentit (4)
Itselläni käytössä metalliset 17mm läpimitaltaan olevat kuulat. Tehokkaat, koska raskaat ja tipahtavat heti ulos, jos unohtaa lihasten jännittämisen.
Aluksi tuntuvat hieman isoilta. Kuitenkin muutamassa viikossa totuin niihin. Auttavat lihastreenissa odotuksia paljon paremmin.
Luin Elämänsuolan sivuilta, että kuulia on kahdenlaisia:
-isompia huonokuntoisille lihaksille esim. pian synnytyksen jälkeen
-pienempiä kuulia edistyneemmille treenaajille
Lisäksi osa noista ainakin pienemmistä kuulista on ns. mielihyvä-kuulia, eli niiden sisällä on pieniä väriseviä metallikuulia. Mielihyväkuulat voivat siis olla äänekkäitä, kolisevia.
Kuulan kanssakin ilmeisesti pitää tehdä tietoista lihastreeniä, siis yrittää nostaa kuulaa emättimen sisällä kuin hissiä. Joku kyllä väitti, että lihakset treenaisivat kuulan ympärillä automaattisesti. Gynekologiltani tätä kysyin, ja hän sanoi, ettei lihakset itsestään mitään treenaa.. Emättimen lihakset supistelevat automaattisesti vain orgasmissa.. Eli ota tästä selkoa!
Olen itse nyt etsiskellyt ihan pieniä kuulia, jotka olisivat hyvää, ei-allergisoivaa materiaalia. Ei ole vielä löytynyt! Vinkkejä kellään?
Ja voihan noita lihaksia treenata ilman kuuliakin. Gynekologi neuvoi seuraavanlaisen harjoituksen, joka lisää nimenomaan lihasten voimaa:
*Supista lihakset voimakkaasti viiteen laskien
*Rentouta lihakset kymmeneen laskien
Pitäisiköhän niitä palloja yrittää saada " Imettyä" ylöspäin? Oliko jotain käyttöohjeita mukana?