lasten ulkovaatteista..
Täällä eräs lastentarhaopettaja (valmistunut vuonna kirves) ihmettelee, miten yhtäkkiä lasten "muoti" on muuttunut niin paljon. Edes pienten ryhmissä harvalla on enää haalaria, joka on niin kätevä pukea. Sen sijaan nämä kaksiosaiset puvut ovat hankalia. Isommatkaan lapset eivät osaa niitä pukea, menee kauan aikaa ja ulkona sitten selkä täynnä lunta..
Toisaalta taas lapsilla on kurahaalareita.. Eikä niillä oikein lumessa tunnu tarkenevan. Ja talvihaalarit taas kastuvat litimäriksi, kun ei ole niitä kurahousuja siihen päälle..
Näppituntuma on se, että lasten vaatteisiin käytetään huomattavasti enemmän rahaa kuin aiemmin, mutta ei oikein osata ottaa säätilaa tai muita käytännönasioita huomioon..
Mitäs sanotte pienten lasten vanhemmat?
Kommentit (4)
haalarit ja kypämyssyy meilläkin. Monella tarhakaverilla näyttää kaksiosainen puku olevan. Eniten ihmettelen kyllä lapsien erikoisia kenkiä..
Ties mitä glitterihömpäkettä ja nahkanyörikenkiä..
Minulle vaan merkkaa paljon, että lapsen asu on nätti. Toki sen pitää olla lämmin ja toimiva, mutta esim. se pari sekuntia mitä pienellä (yli 3v) menee kiskoa erikseen housut ja takki, ei haittaa...minua ;o)
Nahkanyörikenkiä en muista nähneeni, mutta meillä on tytöllä ollut nyörikenkiä, joissa on vetoketju sivulla. Ne ovat olleet hurjan näettjä ja hyviä kenkinä. En arvosta kengissä sitä, että ovat kuomien tyyliin nopeat kiskoa jalkaan, jos kenkä ei anna tukea eikä pidä kosteutta.
Minulle vaan merkkaa paljon, että lapsen asu on nätti. Toki sen pitää olla lämmin ja toimiva, mutta esim. se pari sekuntia mitä pienellä (yli 3v) menee kiskoa erikseen housut ja takki, ei haittaa...minua ;o)
Nahkanyörikenkiä en muista nähneeni, mutta meillä on tytöllä ollut nyörikenkiä, joissa on vetoketju sivulla. Ne ovat olleet hurjan näettjä ja hyviä kenkinä. En arvosta kengissä sitä, että ovat kuomien tyyliin nopeat kiskoa jalkaan, jos kenkä ei anna tukea eikä pidä kosteutta.
Meillä menee aika lailla samoin kuin kakkosella. 5v. tykkää enemmän haalarista ja käyttää mielellään vielä kypärämyssyäkin. Kun mennään kauppaan, laitetaan kaksiosainen.
Kurahousut ovat myös ahkerassa käytössä. 5v. kun tykkää suorastaan heittäytyä lätäköihin ;)
Varsinkin tuota haalarihommaa. Meidän kuopus 5v nimenomaan haluaa käyttää haalaria, kun se on niin nopea ja helppo pukea. Keskimmäinen käytti haalaria omasta halustaan vielä tokalla luokalla, vaikka olisi ollut 2 osainen pukukin tarjolla. Vanhinkin käytti vielä ekalla haalaria omasta halustaa. Ja nuo isommat ovat tyttöjä.
Meidän lapsilla on ollut 2-osaiset puvutkin muuhun käyttöön, mutta pihalla ja tarhassa käyttäneet haalareita. Haalarit ovat vedenpitäviä, mutta on lapsilla ollut lisäksi vielä kurahousutkin, joita ovat käyttäneet tarpeen mukaan. Lisäksi meillä on pienenä käytetty kypärämyssypipoja talvella, niin on varmasti kaula ja korvat suojattuna. Pipot ja kaulurit on usein niin ja näin.