Te joilla 3-lapsinen perhe, 2 koululaista ja vauva/taapero, paljonko
teilla menee rahaa ruokaa per viikko noin suurin piirtein? Millaisia aterioita te teette?
Ja minka verran menee ruokaa per ateria/lapsi?
Esim. riittaako vaikka iso sellainen paljonko ne nyt vetaa 3L kattila keittoa? Tai kauanko syotte esim. yhdesta lasagnesta, kulhosta salaattia? Meneeko aina kaikki kerralla?
Minkalaiset muut menot teilla on? Onko lapsilla harrastuksia? Millaiset tulot vanhemmilla on?
Vertaan vaan meidan perheeseen, kun tuntuu ettei mikaan koskaan riita! Meilla on 10v, 7v ja 1v10kk lapset. Kiitos!
Kommentit (4)
nettotulot 2200, asuminen vie 1100, lasten harrastukset 120, sähkö, netti, puhelimet yms pakolliset n. 150-200, kaiken maailman sekalaiset laskut lähes loput :) ruokaan, eli kauppaan menee minimissään 600... tinkiä vois, kait?
meillä 10v, 8v ja 8kk
Meillä menee varmaan 100€ viikossa ruokaan. Ihan normaali pöperöitä tehdään, keittoja, kastikkeita jne. Meillä esim, jauhelihakastikkeeseen laitetaan (tai yleensä mihin tahansa jauheliharuokaan) 800g ja se riittää pariksi päiväksi. kanaakin tehdään usein.
Muita menoja tietysti on vaipat ja korvikkeet.
Mä oon aika ALe hirmu :P jos ruokaa on -30% niin ostan paljon pakkaseen, sieltä sitten laitetaan. viimeaikoina onkin kaupasta ostettu vaan maitoa ja vihanneksia.
Mies on vanhempainvapaalla kotona ja minä töissä. Saa ansiosidonnaista 3000kuukaudessa ja minä töissä vajaa 2000 :D (prkl) siihen sitten asuntolaina - 800, vakuutukset 3kk välein 1000? miehen laina - 800/kk.
En shopaile paljon mitään muuta kuin ruokaa :S joten sitäkään turhuutta ei ole.
autot on velattomia joten ei tartte niillä päätä vaivata, ei tilata lehtiä.
paljoahan sitä rahaa ei ole, mutta kyllä sitä aina jää herkutteluun ja humputteluukin.
Meillä pyritään syömään terveellisesti mm. jotain kasvista joka aterialla jne.
Lapset 9, 7 ja 4. Ruokaa menee PALJON! Isosta lasagnesta perhe syö kerran, vähän jää yleensä yli. Samoin kiusaukset (1kg perunasipulisekoitusta), 3l keitto menee myös melkein kokonaan, perunoita lähes 1kg, pastaa menee 600g pussi jne. Itse en syö paljoa, mies ja lapset syövät. Kauhulla odotan sitä aikaa kun lapset ovat teinejä!
Ja huom, lapset kaikki hoikkia, painokäyrä n. nollan tuntumassa tai alle.
mutta meidän lapset ei syö lämmitettyä ruokaa... kuulema vasta oli, niin ei voi syödä.
3l kattila keittoa on aika paljon :)