Hoh, sotkeuduin taas asioihin jotka ei minulle ilmeisesti kuulu. Mutta ärsyttää
suunnattomasti! Äitini tarvitsisi kyytiä paikasta A paikkaan B, ajatteli että kyyti takaisin B:stä A:han menee taksilla. Taksi tulisi tässä tapauksessa maksamaan n. 100€. No, veljeni lupasi kyyditä sinne, mutta takaisin tulosta ei ollut puhetta. Äitini sitten soitti minulle ja kertoi että saa kyydin sinne. Kysyin sitten että mites se takastulo ja vastas että no taksilla..
Olin ihan puulla päähän lyötynä, että kai mun veli nyt voi sut sieltä hakeakin? Äitin vastasi että no voi mennä niin myöhään että ehkä hän on nukkumassa. VOI HERRANJUMALA jos tämä pieni pullamössömussukka oliskin nukkumassa viikonloppuayönä kello 1 niin luulis että työttömän elämä ei siitä pilalle menis! Totesin vaan äidilleni että niin paljon kun hänkin auttanut rahallisesti veljeäni voisi aivan hyvin myös äitini sieltä hakea.
Soitin sitten veljelleni joka suuttui minulle että tämä asia ei ensinäkään kuulunut minulle millään tavalla ja toisekseen, riippuu täysin kelistä pystyykö hän lähtemään omalla autollaan hakemaan (ei puhettakaan että hänellä on vapaat kädet käyttää esim. isämme autoa). Eikä ollut edes kuulema puhetta takaisintulosta. Sanoin että kai se nyt järkikin sanoo että äitin on pakko takaisintullessa taksi ottaa kun julkista liikennettä ei yksinkertaisesti OLE.
Isääni kyllä kyyditsee ees taas monien satojen kilometrien matkoja, mutta tätä yhtä kertaa ei voi äitiämme auttaa. Mua niin ottaa päähän kun tiedän että äitini niin kiltti on että alkaa sitten rahaakin maksamaan (sitä veljeni varmasti odottaakin?) siitä kyydistä.
Minun mieheni oli heti kun äitini kanssa puhelimessa puhuin, että kyllä hän voi äitini hakea jos ei veli pysty, ettei tarvi rahoja taksiin tuhlata... Mies ei pysty käsittämään veljeni toimia, mutta samaan hengenvetoon hän oli veljeni kanssa samaa mieltä että tämä asia ei minulle oikeastaan kuulukaan...
No, itkuhan mulla tuli kun oli sitten sellainen kaikkeen sekaantuja - olo, mutta itketti muutenkin kun äitini niin kilttinä aina auttaa veljeäni rahallisesti jne. ja ikinä saa mitään vastapalveluksia... :( Ja itse en siis omista ajokorttia niin tässä en valitettavasti voi auttaa ollenkaan :(
Oonko mä nyt helvetti oikeesti ihan hakoteillä tän mun ajattelun kanssa???
Kommentit (25)
Poikkeuksena että kaverini kuskasi äitiään yömyöhään. Mä kysyin että, miks sun broidis ei hae äitiänne?
Kunnon vastausta en saanut. Sekin veli on lapseton, kotona asuva aikuinen mies, tosin paljon on tyttöystävänsä luona mutta kuitenkin mun mielestä olisi ollut järkevämpää sen veljen hakea äiti, kun tän mun kaverin joka on perheellinen ja töissä käyvä.
Mutta toisilla taitaa olla suurempi vastuuntunto kuin toisilla, ja yleensähän se taitaa mennä niin että naispuoliset on niitä vastuullisimpia?
Eli koin velvollisuudekseni huolehtia perheeni asioista. Nyttemmin olen oppinut, että asiat eivät minulle kuulu ja sillä selvä. Veljeni ja äitini suhde on heidän omansa, hoitakoot miten lystää.
Minä huolehdin omista asioistani. Asian voi kääntää niinkin päin, että en minäkään pidä siitä, jos mua tullaan asioissa neuvomaaan ja ihmettelemään tekemisiäni. Olen päätökseni tehnyt sen mukaan, mikä itsestäni tuntuu järkevältä.
Luotan siis siihen, että muut tekevät myös omasta mielestään oikein.
tämä ei tarkoita piittaamattomuutta, vaan huolehdin kyllä itse läheisistäni.
Ymmärrän kyllä jossain määrin ap:n ärsyyntymisen, mutta tulee mieleen, että ap vähän projisoi veljeensä tuossa jotain omaa syyllisyyttään. Tai ainakin itse olen huomannut omalla kohdallani, että erityisesti sukulaisten kohdalla jos joku tekeminen tai tekemättä jättäminen ärsyttää voimakkaasti, niin kyse on jostain omista prosesseistani.
Eli koin velvollisuudekseni huolehtia perheeni asioista. Nyttemmin olen oppinut, että asiat eivät minulle kuulu ja sillä selvä. Veljeni ja äitini suhde on heidän omansa, hoitakoot miten lystää.
Minä huolehdin omista asioistani. Asian voi kääntää niinkin päin, että en minäkään pidä siitä, jos mua tullaan asioissa neuvomaaan ja ihmettelemään tekemisiäni. Olen päätökseni tehnyt sen mukaan, mikä itsestäni tuntuu järkevältä.
Luotan siis siihen, että muut tekevät myös omasta mielestään oikein.
Miksi äiti ei ajanut itse?
Mikä vika siinä taksin käyttämisessä olisi ollut? Taksithan ovat olemassa juuri sitä varten, että ne kyytivät ihmisiä paikasta B paikkaan A.
Veli hoiti menomatkan, eikös se nyt ole ihan kiva juttu. Miksi olisi pitänyt päivystää koko loppuilta ja lähteä taas ajelemaan edestakaisin? Kyllä siihenkin rahaa palaa kun ajelee samaa reittiä kahteen kertaan mennen tullen.
mutta aivan sama kuka äidin hakee, kun vain hakee.
Onneksi meillä ei suututa kaikista pikku asioista.
Voitaisiin siskon kanssa käydä tuollainen keskustelu ihan asiallisesti.