Matkustaminen.
Mikä siinä muka kannattaa? Vastaan itse, että ei mikään. Näyttää siltä, että ihmiset matkustelevat ulkomailla näyttämisen takia. Kukaan ei viraile vieraissa maissa hissukseen, vaan matkoista täytyy tehdä suuri numero. Pääasia tuntuu olevan kertoa ja kehua matkoillaan. Minä olin, minä menin, minä näin, minä tein, enkö olekin mahtava tyyppi.Jos haluttaisiin matkustaa vain omaksi ilokseen, ei niistä matkoista tarvitsisi jauhaa jokapaikassa.
Kommentit (4)
Jos menee naimisiin, saa lapsen, muuttaa kivaan asuntoon, tekee mielettömän hyvän alelöydön, voittaa arpajaisista jotai kivaa jne. Matkustelu on kivaa, siksi ihmiset sitä harastavat, ja siksi siitä puhutaan. Myös siksi matkoista puhuminen on hyvä asia, että voi antaa ja saada matkavinkkejä, vähän samaan tapaan kun jos hankkii koiran on kiva kuulla "ammattilaisten" vinkkejä koiran hoitoon ja koulutukseen liittyen.
Suurin osa matkustaa koska haluaa lämpimään, siis oikein lämpimäänlämpimään, Suomen kylmän ja rapaisen talven keskellä. Ihan sama mulle kuka siitä tietää tai ei tiedä, pääasia että saa olla viikon tai kaks lämpöisessä auringossa.
koska haluan nähdä erilaisia kansoja ja kulttuureja, haluan tunnelmoida kaupunkien kaduilla ja nähdä jotain, mitä kotona ei voi nähdä. En koe tarvetta retostella matkoillani mitenkään erityisesti, sitä paitsi liika kertaaminen pilaa muiston. En myöskään matkusta siksi, että jes pääsen etelään rannalle!!! vaan nimenomaan siksi, että haluan nähdä ja kokea. Matkustaminen saa minussa esiin ihan uuden minän, ja reissussa kokee sellaisia fiiliksiä, mitä kotona arjen keskellä ei tule koettua. Kunnon terapiaa siis.
Kaytiin siella vanhassa luostarissa, jossa jokaiselle lyotiin oma raha riipukseen. Mystinen paikka.