Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen syönyt 10 päivää 1000 kcal päivässä ja käynyt salilla eikä tuloksia näy :(

Vierailija
11.01.2012 |

En ole koskenutkaan herkkuihin, leipään tai pastaan, silti olo on turvonnut. Mitään muutosta ei näy, netistä luetuista keskusteluista päätellen monilla on tässä vaiheessa huomannut jo eroa.

Alkaa motivaatio heikentyä, entiselle herkkusuulle tää on niin rankkaa :(

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrität kehittää lihaksia niin ei onnistu jos syöt liian vähän. Pitäisi päinvastoin syödä enemmän (proteiinia). Eikä nyt muutenkaan 10 päivässä mitään huomaa, hommaa kunnon tiedot treenaamisesta ja syömisestä ja odota kuukausi.

Vierailija
2/15 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aloittaa treenin niin kertyy yleensä nestettä kehoon jonkin verran. Ja sitten kun lihasta alkaa kehittyä niin sekin painaa enemmän kuin läski.

Mä en kyllä ihan ymmärrä miksi jotkut vetää itsensä laihdutuksen takia noin tiukille ja tekee asioita joista ei selvästi pidä, kieltäytyvät hyvistä ruoista kokonaan tai laittavat itsensä rääkkiliikuntaan. Mä olen onnistuneesti laihduttanut 20 kg raskauksien jälkeen ihan syöden kaikkea mitä ennenkin (mutta vähemmän, ja suurempi osa lautasesta salaatteja) ja ilman erityistä liikuntaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääppä hieman enemmän syöntiä, ja katso sitten mitä tapahtuu. Noin vähällä kalorimäärällä aineenvaihduntasi pysähtyy täysin. Ja varsinkin jos käyt salilla, on energiaa myös saatava.

Vierailija
4/15 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutukseen suositellaan 500kcal päivittäistä energiavajetta, huomattavasti pienempi laittaa elimistön säästöliekille.

Vierailija
5/15 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan jotain aiempaa: miksi teet asioista ikäviä? Vaikka laihtuisitkin tuolla kuurilla, se tuskin jää pysyväksi. Tähtää mieluummin elämäntavan muutokseen.

Täytyy syödä kunnolla, jos aikoo treenata. Muuten ei jaksa mitään, eikä treenistä ole mitään hyötyä. Ja muista myös palautuspäivät! Vedät itsesi jumiin, piippuun ja nälkäkiukkuiseksi tuolla meiningillä.

Mutta tärkein: mun mielestä 10 päivää on tosi vähän. Kyllä kai sitä voi toiveajatteluna kuvitella kiinteytyneensä, mutta jos olet jostain nettipalstoilta lukenut ihmelaihtumisista, niin suhtautuisin aika isolla varauksella.

Vierailija
6/15 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömäää enemmän (1500-1700 välille) ja odota pari kk sit ne tulokset alkaa näkyä

Vierailija
7/15 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskenutkaan herkkuihin, leipään tai pastaan, silti olo on turvonnut. Mitään muutosta ei näy, netistä luetuista keskusteluista päätellen monilla on tässä vaiheessa huomannut jo eroa.

Alkaa motivaatio heikentyä, entiselle herkkusuulle tää on niin rankkaa :(

Ja odotit varmaan pudottaneesi vähintään kympin läskiä tuossa ajassa.

Unohda koko laihdutus ja palaa sohvalle lihomaan. Ei ole juuri typerämpää tapaa oksentamisen lisäksi laihduttaa kuin tuo.

ps. Et sinä mikään ENTINEN herkkusuu ole kymmenen päivän perusteella. Kuukauden päästä ahmit entiseen malliin.

Vierailija
8/15 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1400-1500 kaloriin kun rupesin käymään salilla 2 vkoa sitten. Käyn joka toinen päivä tunnin verran, treenaan niitä lihaksia erityisesti joita haluan tiivistää eli vatsalihaksia ja -kiertäjiä. Tulosta kyllä näkyy jo mutta paino nousi tosiaan alussa puoli kiloa tuon nesteen ja nyt ehkä jo vähän lihastenkin takia. Senttejä on mennyt vyötäröltä ja reidestä 1,5.

Mutta juuri tuo kropan tiivistäminen ja muokkaus onkin mulle tärkeämpää kuin laihduttaminen vaikka 5kg voisikin pudottaa näin normaalipainoisena.

Vierailija
9/15 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keho luulee, että kun se ei nyt saa tarpeeksi ravintoa, se ei saa jatkossakaan ja pudottaa energiankulutuksen minimiin, eli ns. säästöliekille.

Kannattaisi ehkä vähän perehtyä asioihin ennen kuin lähtee touhuamaan. Muutenkin elämäntaparemontti/painonhallinta on pitkä ja jatkuva prosessi, joten kannattaisi tehdä pieniä muutoksia ja päätöksiä, jotka voi pitääkin.

Vierailija
10/15 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuulut ryhmään "haluan laihtua painan 61" en ole yllättynyt ollenkaan.

Sitten: jos pidät kalorimäärä 1000 pv:ssä JA käyt salilla - se on liian vähän ja keho menee säästöliekille ja vetää aineenvaihdunta alas - parhaammassa tapauksessa. Pahimmassa tapauksessa tuhoat lihasmassaa, koska keho ottaa energiaansa lihaksista jos syö liian vähän. Sydän on lihas ja jos jatkat noin saat kohta rytmihäiriöitä. Itse olen laihduttanut 17kiloa 10 kk:ssa käymällä spinning - ja bodypump-tunneilla 4kert viiikossa (syönyt mitä huvittanut muttei keksiä ja karkkeja lainkaan). Ne päivät kun olet treenannut olen syönyt noin 2000kcal, muuten 1800kcal. Perehdy asioihin ennen kuin aloitat jotain mitä ei tee hyvää.

Vierailija
11/15 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin kaikki herkut, ei sokeria, muutaman palan täysjyväleipää olen syönyt, ei perunaa, paljon kasviksia, vähän hedelmiä. Liikkunut olen jo aiemminkin melko paljon, syön säännöllisesti pieniä annoksia ehkä 1200-1500 kcal päivässä, joku päivä on voinut mennä vähemmälläkin. Mun normiliikunta 2 krt/vko spinning, kerran jotain jumppaa, kuten zumbaa tms. pari kertaa viikossa tunnin kävelylenkki.

Kun aloitin 1.1. jälleen kerran laihiksen paino 85.2 ja arvaa mitä se oli tänä aamuna - 85.2. On vaihdellut 85-85.5 tämän 11 päivää. Alkaa tosiaan motivaatio kadota, kun edes joulukuussa kertyneet pari lisäkiloa ei lähde. Jotta voisin liikkua enemmän olisi jäätävä vapaalle töistä, työmatkoihinkin menee jo pari tuntia päivässä.

Kilpirauhaset tutkittiin syksyllä, ei kuulemma häiriötä sillä puolella. Olen koittanut karistaa viimeisia raskauskiloja jo 5 vuotta, ja jos saan pari kiloa kuukausien työllä pois, heti kun hieman hellitän niin ne tulee takaisin viikossa. Eikä se tarkoita että siirryn mihinkään pizzalinjalle, vaan että kahvin kanssa otan pari keksiä ja saatan ottaa jopa yhden perunan ruokalautaselle.

Vierailija
12/15 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laskenut ne ihan kalorilaskurilla. Kerran viikossa "vapaa" syöntipäivä. Tosin en käy salilla, kevyttä lenkkeilyä koiran tai vaunujen kanssa.

Niin, ja olen laihtunut kesän alusta 14 kiloa, tai siis olin jo syksyllä, ja olen pysynyt siinä. (En toki enää syö 1000 kcal.) Viikon mittaiset jouluilutkaan ei ole painoa nostaneet kuin turvotuksen verran, sen jälkeen pari kolme päivää vaikka nutriletilla tai muulla kevyellä, niin palautuu takaisin.

Kuntosalia aikanani kuluttaneena sanoisin, että sali ja noin alhainen energiamäärä ei sovi yhteen... et voi mitenkään saada riittävästi ravintoaineita lihasten kasvua varten. Muistathan, että hiilihydraattia tarvitaan ennen suoritusta myös.

Vierailija
13/15 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä opit mikä on järkevä tapa laihuttaa, järkevää syömistä jne.

Vierailija
14/15 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihasten kasvu aiheuttaa kudosvaurioita ja sen vuoksi nestettä kertyy kudoksiin. Näin itse olen ymmärtänyt asian.

Juo vettä ja syö enemmän ja unohda se vaaka. Muutokset tuntuu jo päivien päästä (kipeät lihakset, näkyy peilistä muutaman viikon päästä (hyvä ryhti). Todellisia tuloksi, että lihakset erottuu ja painoa lähtee tai tulee (riippuen lähtötilanteesta) ja keho näyttää paremmalta peilistä ,näkyy vasta pidemmän ajan kuluttua.

Vierailija
15/15 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota vähintään 3kk ja katso sitten mitä on tapahtunut. Ja kalorisi ovat aivan pielessä, syöt liian vähän ja varmaan proteiininsaanti on liian alhainen.