Tupakinpoltto ja raskaus.
Hienosti onnistui lopettaminen, kun positiivisen testin tein. Kyllä se vaan lapsen parasta tulee tässä ajateltua, eikä omia haluja. Tekee mieli tupakkia aika ajoin, mutta ei se ole ylitsepääsemätöntä.
Kommentit (7)
Useimmat tekevätkin juuri noin. Motivaatio kohdallaan, niin ei ole paha rasti.
veistkö vastasyntyneen ravintolan tms tupakkakoppiin? Vastaus on aina ei jolloin sanon että VAUVASI ON SIINÄ KOPISSA JO EIKÄ KARKUUN PÄÄSE.
Tiedän että se on asiatonta,mutta tehoaa.
-neuvolan th-
veistkö vastasyntyneen ravintolan tms tupakkakoppiin? Vastaus on aina ei jolloin sanon että VAUVASI ON SIINÄ KOPISSA JO EIKÄ KARKUUN PÄÄSE.
Tiedän että se on asiatonta,mutta tehoaa.-neuvolan th-
riippuu siitä, onko koppi ilmastoitu hyvin.
mun kohdalla lopettaminen aiheutti kamalan stressin, koko ajan oli vaan mielessä tupakki, jopa nukkumaan käyminen oli vaikeaa.
tein "lopettamissuunnitelman" jossa laitoin kalenteriin ylös kuinka monta tupakkaa päivän aikana sai polttaa, laskin myös kuinka monen tunnin välein "sai" käydä polttamassa, jotta tupakki määrä pysyi suunnitellussa.
olen nyt kolmen kuukauden aikana tiputtanu määrää neljäsosaan entisestä (ennen noin 40/pvä). jos nyt en retkahda niin tämän kuun lopussa määrä on NOLLA ja laskettuun aikaan kaks kuukautta.
tää toimi ainakin mulla, eikä ollu ylimääräisiä kiukkuja tai stressiä :)
JOKAINEN joka vain haluaa lopettaa polttamisen, pystyy siihen kyllä. Pitää vain olla olematta itsekeskeinen pelle. Tupakki myrkyttää lasta siellä mahassa. Jokainen täysjärkinen sen tajuaa.
tsemppiä kaikille lopettamista aikoville! Teette lapsellenne upean palveluksen :)
Itseasiassa, itse olen lopettanut 2 kertaa tupakoinnin raskauden vuoksi. Esikoisen aikana tuli poltettua vähän raskauden alkuaikoina. Poltin siis tietoisesti, ja HYI HITTO miten suuri syyllisyys mieltäni painoi pitkään asiasta. Olin polttanut yli 10 vuotta ennen raskautta.
Raskauksien välissä retkahdin uudestaan tupakoimaan.
Nyt toinen lapsi. Ja lopetin tosiaan heti, kun plussaa näytti testi. On aivan upea fiilis, että minä todella pystyin nyt ihan laakista lopettamaan :)
-ap-