Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisiköhän lopettaa imetys? Poika on 1v2kk.

Vierailija
11.01.2012 |

Emmin mitenköhän tekisin imetyksen suhteen. Kaikki sujuu varsin mukavasti. Poika ei lähes koskaan syö öisin enää, ainoastaan jos on flunssassa olen antanut syödä yöllä. Päivällä syö ehkä neljä kertaa. Syö tosi hyvin muuta ruokaa. On silti aika laiha nyt. Imetys ei häiritse minua ja on pojalle tärkeää. Ja minullekin tärkeää, ihania yhteisiä hetkiä.

Silti mietin miten tekisin. Mies on alkanut ihan hienoisesti vihjailemaan pitäisikö napanuora jo katkoa. Äitini sanoo suoraan tämän olevan mielestään perverssiä. Appivanhemmatkin ihan vähäsen kummeksuvat, mutta eivät sano mitään.

En ole menossa töihin ennen syksyä ainakaan, eli siinäkään mielessä ei ole kiire. Taas tylsää elää tällaisessa paineessakaan.. pitäisiköhän jo lopettaa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten miksi lopettaa? Parhaitenhan imetys loppuu kun se saa lopahtaa itsestään ja mun kokemuksen mukaan se tapahtuu tuossa 1,5-2v iässä.

Vierailija
2/14 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetyksesi kesto ei kuulu äidillesi pätkääkään ja miehellesi voit sanoa, että ei 1-vuotiaan tarvitse vielä olla itsenäinen.

Aika aikaansa kutakin. Mä imetin kuopuksen kaksivuotiaaksi. Ihan kiva juttu ollut näin myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopettaisin jo. Oletko opettanut lapsesi juomaan jo mukista?

Vierailija
4/14 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsestään juuri tuossa iässä, mutta kannattaisi ehkä lopettaa ennen kuin alotat työt, ettei nuo kaksi muutosta tule kerralla.

Vierailija
5/14 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vanha piintynyt mantra josta pitäisi päästä jo eroon.

Vierailija
6/14 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselle pitää juottaa kuitenkin maitoa, niin miten äidinmaidosta ei ole ravitsemuksellista hyötyä? Miksi se lehmänmaito on parempaa?

Vierailija
7/14 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsestään juuri tuossa iässä, mutta kannattaisi ehkä lopettaa ennen kuin alotat työt, ettei nuo kaksi muutosta tule kerralla.

työhönmenon jälkeen. Helpottaa hoitoon sopeutumista ja suojaa jonkinverran infektioilta. Ihme neuvojia täällä.

Vierailija
8/14 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ehdin ennen sitä lopettamaan, mikäli töihin vielä silloin lähden. Ja mikäli katson tarpeelliseksi.

Kyllä siitä toki hyötyä on, ravitsemuksellisesti varmasti on äidinmaito hyvää. Mutta kyllä tuo pärjäisi tietenkin muullakin. Syö hyvin ja juo nokkamukista itse ruoan kanssa. Lehmänmaito saa häneltä mahan sekaisin ja jalkojen ihon ihottumalle. Riisimaitoa juo kuten isosiskonsakin ruoan kanssa.

Niin, ei kai ole mitään oikeaa syytä miksi lopettaa. Olen ajatellut, että jos se alkaa häiritä jotakuta, siis minua, lasta tai muuta perhettä lähinnä. Jos tulee jotain suuria ongelmia, sitten voin lopettaa. Niin kauan kuin sujuu näin näppärästi, ei kai ole syytä? Äitini mielipiteet ovat mitä ovat :D äiti on niin kova suustaan joskus. Niille voi vain naurahtaa.

ap

Vierailija
9/14 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä muiden mielipiteistä välitä, tee niin kuin sinusta ja lapsesta tuntuu parhaalta.

Töihinmenon kanssa imetyksellä ei minun mielestä tarvitse olla mitään tekemistä. Itse imetin 4 kk vielä sen jälkeen, kun olin palannut töihin. Jätin pois imetyskertoja vähitellen, ja imetys loppui kun oli loppuakseen.

Vierailija
10/14 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kauan, kuin sinusta ja lapsesta hyvältä tuntuu! WHO:kin suosittelee imetystä 2-vuotiaaksi tai pidempäänkin, jos lasi ja äiti haluaa. Suositus koskee myös teollisuusmaita.

Tässä englanninkielinnen linkki taaperoimetyksen hyötyihin:

http://kellymom.com/store/freehandouts/extended_bf_factsheet.pdf

Vierailija
11/14 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sano että nykyisin saa imettää vaikka 3-vuotiaaksi.

t. 2 lasta 3-vuotiaaksi imettänyt. Koeta kestää paineet. Ovat kateellsia

Vierailija
12/14 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin musta tuntuu luontevalta se, mitä eläiäiditkin pitää imetyksen lopettamisen rajana, eli kun hampaita rupee tulemaan.

Yhteisiä hetkiä voi olla muutenkin kun imetttäessä.

Mutta jos sinusta tuntuu, ettet ole vielä valmis lopettamaan, älä lopeta. En usko, että se on haitaksikaan tuon ikäiselle lapselle, mutta tuskin huomattavaa hyötyäkään antaa.

Ehkä kuitenkin huomioisin tuon ikäisen lapsen kanssa muita kanssaihmisiä ainakin sen verran, että en heidän edessä imettäisi.

Vierailija
13/14 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

4kk iässä. Silloinko jo olisi syytä lopettaa??

Vierailija
14/14 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja osasi sanoa tissi jo 8kk iässä. :)

Ehkä alan tosiaan menemään enemmän syrjään imettämään. En missään puistoissa ja sensellaisissa ole nytkään imettänyt (paitsi kun oli ihan pieni, silloin nälkä tuli kun tuli eikä sille mahtanut mitään), mutta ehkä isovanhemmilla kyläillessä voin syöttää syrjässä.

Minusta tämä nyt vain oikeasti iha ihan leppoisa juttu, ei häiritse minua ja lapselle tärkeää. Myönnän myös, että minusta tuntuu henkisestä kurjalta ajatus lopettamisesta. En osaa selittää miksi. En pidä poikaa enää vauvana, mutta on vain niin lystiä kun poika höhötellen tulee illalla syliin ja oikein painautuu vasten ja rauhoittuu hetkessä. Esikoista en saanut imetettyä kuin pari kuukautta, ja on niin mukava kun tämän toisen kanssa onnistui pidempään.

Olen koko ajan mennyt imetyksen kanssa hetkessä, eli valmiina lopettamaan jos siltä tuntuu.

ap