Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinkö virheen hankkiessani 3 lasta? Matkailuasiaa...

Vierailija
11.01.2012 |

Joko olen niin tumpelo, etten osaa tai sitten vaan systeemi mättää... Vähänkö ärsyttää nuo matkanjärjestäjien sivustot, kun yrität etsiä matkaa kahdelle aikuiselle ja kolmelle lapselle. Ikinä ei muka riitä vuoteet jne jne. Ainakin Air Finlandin systeemi on ihan peestä.

Kiitos, että sain avautua.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen lapsi on virhe, jota tulet katumaan läpi elämäsi. Kolma lasta kuulostaa jo pahemmalta kuin neliraaja-amputointi... otan osaa. :(

Vierailija
2/16 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmilapsisen perheen matkustelu on reippaasti hankalampaa ja kalliimpaa kuin kaksilapsisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

otettiin kaksi hotellihuonetta. Onpa kumma jos ei ole huoneistohotelleja joihin saa lisävuoteen.

Vierailija
4/16 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikeutuu ja tarjonta pienenee matkoja varattaessa. Mutta kyllä löytyy eri matkan tarjoajilta huoneita johon mahtuu 3 lasta ja aikuiset. Sun pitää vaan käyttää hieman enemmän aikaa tutkiessasi toimistojen sivuja. Finnmatkat, Tjäereborg, Aurinkomatkat, Apollo yms. tajoaa kyllä!

Vierailija
5/16 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jonkin verran olen matkavarauksia netissä tehnyt.

Tuntuu, että nuo järjestelmät pelaa aina varman päälle eivätkä tarjoa kunnon vaihtoehtoja. Esimerkiksi netissä S-hotellien sivuilta varatessa ei esimerkiksi kaksilapsinen (1v ja 3v)saa tavallista huonetta ollenkaan. Hotelleihin soittamalla ja asiasta kysymällä selviää, että toki pääsee ja mahtuu.

Ulkomaille mennessä tarvitsee aina laittaa sähköpostia etukäteen ja selittää tilanne, kun noin pienten kanssa emme kuitenkaan tarvitse kahta täysmittaista varavuodetta eikä varausjärjestelmät välttämättä tajua näitä.

Tämä siis esimerkkinä. Suosittelen, että otat puhelimen käteesi ja joko soitat tai laitat sähköpostia suoraan sinne Air Finlandille tai hotelleille ja kysyt asiasta ja mitä vaihtoehtoja heillä on tarjota.

Vierailija
6/16 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...yksi lapsi lisää, lisää tietysti kaikkia kustannuksia (moni tarvitsee isomman auton, asunnon jne jne). Aivan kuten se ensimmäinen lapsikin lisää kustannuksia. Tätä kutsutaan elämäksi.

Matkailun osalta on todellakin niin, että perhekoon kasvaessa neljästä viiteen, vaihtoehdot vähenevät reilusti. Kyse ei ole mistään matkanjärjestäjien kiusanteosta tms. vaan ihan siitä, ettei esim. etelän kohteissa yksinkertaisesti ole paljoa sellaisia huoneita, joihin 5 henkilöä mahtuu. Niinpä pitää sitten käyttää vähän improvisointia, eli varata esim. kaksi huonetta tai sitten olla erittäin ajoissa liikkeellä, jolloin pääsee edes vähistä vaihtoehdoista ne parhaat valitsemaan. Monissa hotelleissa ei toki edes ole 5 hengen huoneita yhden yhtä.

Järjestelykysymyksiä siis ovat, ei sen kummempaa.

Vierailija
7/16 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletus on, että perheessä on 2 aik + 2 lasta. Ikinä en ole vielä nähnyt perhepakettia, jossa olisi mainittu enemmän kuin 2 lasta. Varsinkin netin puolella varaaminen on hankalaa! Yleensä kun tarvitsemme vaikka hotellia meidän 5-henkiselle perheellemme, niin nettivarauksen voi unohtaa ja soittaa hotelliin suoraan. Useimmissa hotelleissa on perhehuoneita, joissa on enemmän vuoteita tai lisävuodemahdollisuus. Niitä ei vaan jostain syystä aina näe netin puolelta.

Esimerkkinä vaikkapa Jyväskylän kylpylähotelli Laajavuori, siellä perhehuone olikin hervottoman kokoinen entinen sviitti erillisellä makuuhuoneella ja hulppealla näkymällä järvelle. Puhelin siis käteen ja soitto hotelliin tai matkatoimistoon.

Vierailija
8/16 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka perhelippu huvipuistoon 2+2. Aina. KOhta sakottavat ylimääräisitä päistä.

Vierailija
9/16 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti, kun olin vinkunut asiasta täällä, löysinkin kuin ihmeen kaupalla meille oivallisen kohteen, vieläpä hiihtolomaviikolla ja kohtuuhintaan, perhehuone ja kaikki. Joku koira tuossa kyllä täytyy olla haudattuna.

Kiitos myötäelämisestä ja vinkeistä!

AP

Vierailija
10/16 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muilla matkanjärjestäjillä onneksi toimii paljon paremmin.

Itse olen matkahankaluuksista huolimatta ihan iloinen siitä, että lapsia on kolme.

Vierailija
11/16 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytin Air Finlandia turhaan, näköjään kun menee sieltä vasemman reunan palkista tekemään varausta, homma onnistuukin!

Vierailija
12/16 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa oli huoneessa 2 parivuodetta. Hintaan kuului 2 aikuista + kaikki alle 14v lapset, jotka vanhemmat saavat huoneeseen mahtumaan. Tuo oli hotel Orbis Poseidon Puolan Gdanskissa pari vuotta sitten, eli ei mikään etelän kohde mutta voihan vastaava löytyä sieltäkin jos etsit hotellin itse netistä.

Vähän dramaattinen olet :D Kolme lasta on tuossa mielessä paljon vaikeampi kuin 2, se on totta. Itse olen toivonut kolmatta 6 vuotta ja saanut aikaiseksi vain yhden keskenmenon, arvaa valitsisinko matkailun vai...?

Vierailija
13/16 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelin paljon kaksin lapseni kanssa ja olin kyllä maksumies.

Kaikki on suunniteltu 2 aik. + 2 lasta.

Ikävä kyllä - me kaikki emme mahdu standardeihin.

Vierailija
14/16 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on 2 aik + 4 lasta. Kyllä noita "suurperheellekin" sopivia majoitusvaihtoehtoja löytyy mutta niitä pitää usein kysellä sähköpostitse ja rittävän ajoissa. Viime tipassa nettisivujen kautta ei tahdo löytyä.

Viimeksi olimme Kanarialla Finnmatkojen matkalla muutama viikko sitten, ja kun teimme jo alkukesästä matkapäätöksen ja varasimme majoituksen niin 6-henkisellekin perheelle oli valinnanvaraa.

Vierailija
15/16 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me jätämme kolmosen tekemättä, koska matkustelemme paljon, myös lasten tultua elämäämme enkä kyllä ole siitä valmis vuosiksi luopumaan. Kahden kanssa vielä helppoa.

Vierailija
16/16 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on ihan tarkoituksella tehty, vaikkakin miehellä oli huoli, että pitääkö autoa vaihtaa kun ei olla enää "perusperhe"... Pienin ei ole vielä koskaan päässyt ulkomaille, nyt pääsee.

Suunnittelen mielelläni jutut hyvissä ajoin etukäteen, mut tää matka tulee nyt vähän puskista, ja siksi ei ole enää tietenkään paljon valinnanvaraa jäljellä. Vielä mietityttäää, että uskaltaisiko jäädä kärkkymään Matkamessutarjouksia...

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme