Minne lomalle ensi kesänä?
Suositelkaas meidän perheelle hyvää lomakohdetta ensi kesäksi. Ulkomaille on luvattu mennä, vaikkei tietysti kotimaassakaan vikaa ole. Budjetti ei ole järin suuri ja plussaa olisi kohteessa suht edullinen hintataso, tai muuten vain hallittu budjetti. Perheeseen kuuluu äiti 33, isä 32, pojat 8 ja melkein 3.
Loma on heinäkuussa, mahdollisesti voisimme päästä reissuun jo kesäkuun loppupuolella.
Suosituksia majoituksesta ym. voi myös antaa.
Ja vielä kysymys passista? Vanhemman pojan nimi mulla lukee jo passissa, tarvitaanko jotain henkilökorttia sen lisäksi? Entäs nuoremmalle, pitääkö mun hakea uusi passi, jossa myös hänen tietonsa, vai miten nykyään menee?
Kommentit (4)
Mä lähtisin Keski-Eurooppaan, Etelä-Saksa, Itävalta Sveitsi alueelle. Patikointia yms. Ryanairilta saa lennot halvalla ja Saksan puolella majoitus on aika kohtuuhintaista. Matkaan voisi yhdistää Munchenin Legolandian.
TOinen vaihtoehto olisi Visby ja Gotlanti.
Emme ole löhöilyn ystäviä, joten rantakohde ilman mitään muita aktiviteetteja tuskin olisi toiveiden loma. Lapsiystävällinen kaupunkikohde voisi olla kiva. Ja toki myös legolandia on mietitty!
Ollaan niin vähän matkusteltu (mies jonkun verran työnsä puolesta) että ihan pihalla näistä lomakohteista ja netti on täynnä vaihtoehtoja. Olisi kiva kuulla kokemuksia kokeneemmilta. 1-2 viikkoa olis mahdollista olla reissussa.
Ap
Emme ole löhöilyn ystäviä, joten rantakohde ilman mitään muita aktiviteetteja tuskin olisi toiveiden loma. Lapsiystävällinen kaupunkikohde voisi olla kiva.
Liput ees taas saa 99/nuppi ja tuohon sisältyy normaalit matkatavarat ja ruoka lennolla toisin kuin halpalentoyhtiöillä. Münchenissä on aivan mahtava Deutsches Museum (tekniikkamuseo), jossa saa helposti päivän tai kaksi kulumaan.
Auton vuokraaminen on halpaa ja ainakin Prinsessa Ruususen linna Schloss Neunschwanstein on päiväretken päässä (myös järjestettyjä reissuja). Vaellusmaisemiin pääsee puolen päivän ajolla (Itävallan puolella on halvempaa). Jos vuokraatte huoneiston ja ostatte ruuan paikallisista halpaketjuista mm. Lidl, tulee matka oikeasti halvaksi! Ruoka maksaa ehkä 60-80 % Suomen hinnoista!
Enää ei saa lapsia omaan passiin, vaan jokaiselle tulee oma.
Minkätyylistä lomaa haluatte? Rantaloma?
Viikoksi vai kuinka pitkään?