Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas tuli kaveri ekaluokkalaiselle suoraan koulusta.

Vierailija
10.01.2012 |

Ilmoitti vaan, että saa olla meillä neljään saakka. Tarjoan välipalan ja tarkistan läksyt. Ja mulla on valvottava 2kk vauva hoidettavana. Itse en kehtaisi päästää omaa lastani tällaiseen perheeseen jatkuvasti, kun tiedän mitä valvominen on. Päästäisitkö sinä?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kaveri teille väkisin työntyy, jos lapsesi, että nyt ei sovi. Lähtökohta ei siis ole lapsesi kaverin vanhemmat vaan oma lapsesi.

Mä tuun teille. Ei siinä kysytä, saako tulla. Tämmöistäkin on nähty.

niistä kannattaa päästä eroon ihan kokonaan.

Vierailija
22/38 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meinaan puuduttavaa olla ekaluokkalainen kotona vain äidin ja vauvan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vieras lapsi siitä huolimatta seuraavana päivänäkin tulee, voi soittaa vieraan lapsen vanhemmille ja sanoa, että meille ei ihan joka päivä sovi tulla.

Ei sinänsä toiminnassa mitään vikaa, mutta entäs jos lapsen vanhemmat syyttää rasismista?

Vierailija
24/38 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sovittu, että koulusta tullaan yksin kotiin syömään ja tehdään läksyt - ei poikkeuksia. Sitten sen jälkeen saa tehdä 'mitä haluaa' iltaruokaan saakka. Selvät säännöt ja enää ei tarvitse tästä edes neuvotella. Suosittelen samaa!

Vierailija
25/38 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sovittu, että koulusta tullaan yksin kotiin syömään ja tehdään läksyt - ei poikkeuksia. Sitten sen jälkeen saa tehdä 'mitä haluaa' iltaruokaan saakka. Selvät säännöt ja enää ei tarvitse tästä edes neuvotella. Suosittelen samaa!

Vierailija
26/38 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vieras lapsi siitä huolimatta seuraavana päivänäkin tulee, voi soittaa vieraan lapsen vanhemmille ja sanoa, että meille ei ihan joka päivä sovi tulla.

Ei sinänsä toiminnassa mitään vikaa, mutta entäs jos lapsen vanhemmat syyttää rasismista?

Vierailija
27/38 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai millaisia kauhukakaroita teillä oikein on jos ne rasittaa? Eikö lapset osaa olla keskenään? Tuon ikäiset osaa itse ottaa välipalaa, ei siihen aikuista tarvita. Mikään pakko ei ole edes antaa vieraan ottaa välipalaa, jos niin ei halua.

Minkä ihmeen takia joku tarkistaa vieraankin lapsen läksyt?? Mikä estää äiti nukkumasta päiväunia vauvan kanssa vaikka vanhemmalla lapsella olisikin kaveri?

Te teette tästä(kin) asiasta helvetin vaikeeta itsellenne!

Vierailija
28/38 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille. Tarjosin välipalaa ja ruokaakin usein! En laskenut mitä saan vastapalveluksesksi mutta kummasti ne usein meni jotenkin tasan. Luulisin ainakin:)

Lapsilleni kasvoi hyvä itsetunto kun kotonamme leikkivät ja oma äitee aina paikalla.

Päästä sinäkin kireä nutturasi irti ja nauti kaikkien lapsista. Tämäkin on taitolaji jonka hallitessasi oikein, omat lapsesi hyötyvät niin monella tavalla!!!

Vierailija
29/38 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai millaisia kauhukakaroita teillä oikein on jos ne rasittaa? Eikö lapset osaa olla keskenään? Tuon ikäiset osaa itse ottaa välipalaa, ei siihen aikuista tarvita. Mikään pakko ei ole edes antaa vieraan ottaa välipalaa, jos niin ei halua.

Minkä ihmeen takia joku tarkistaa vieraankin lapsen läksyt?? Mikä estää äiti nukkumasta päiväunia vauvan kanssa vaikka vanhemmalla lapsella olisikin kaveri?

Te teette tästä(kin) asiasta helvetin vaikeeta itsellenne!

Meillä lapset osaa ottaa tarvittaessa itse sitä ruokaa kaapista ja tarjota kaverille. Eikä mua estä mikään ottamasta nokosia vaikka meillä on lapsella kaveri kylässä. En myöskään koe että olisi mun vastuulla tarkastaa vieraan lapsen läksyjä kun en tarkasta omienkaan kuin toisinaan. Niin ja meidän nuorin koululainen on nelosluokalla.

Vierailija
30/38 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitten pitää vaan reippaasti sanoa ei jos se heidän touhu häiritsee sitä oman perheen arkea.

Meillekin olisi joka päivä tulossa yksi eskari-ikäinen. Vanhempansa ilmeisesti aina vaan lähettävät hänet meidän ovelle kysymään että voiks olla ja voiks tulla. Sitten kun hänelle sanoo että tänään ei sovi, niin lapsi jää vaan seisomaan siihen ovelle. Ei sano mitään mutta tuijottaa. Jossain vaiheessa ilmeisesti lähtee pois kun ovi on kiinni

Vierailija
31/38 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

välipalaa, koska silloin katoaa vain kaikki herkut kaapeista. Ja tämä kaveri tosiaan vain ilmestyy aina ovelle hetki sen jälkeen kun oma lapsi on tullut kotiin ja ilmoittaa tulevansa meille ja mihin saakka saa olla. Äitinsä kanssa sovittiinkin aluksi vierailuista, mutta yhtäkkiä sopimiset sieltä puolelta vain jäi. Ja äiti on itse minulle kertonut, ettei heille voi mennä iltapäivällä kun pienet nukkuu. Mutta joo, unohtakaa nää marinat, mähän tässä se hankala oon. Univelkaa nääs on vähäsen...

Vierailija
32/38 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoraan iltikseen, mutta isosiskojen kohdalla sain vuosiksi riesakseni yhden kaverin. Vuosien saatossa siitä ruokailustakin tulee yllättävät menot, mitkä tosiaan haittaa, jos tulot on pienet, niinkuin meillä silloin. Ja tämä vierailu ei todellakaan ollut vastavuoroista. Eikä rajoittunut klo 16:een, vaan välillä jouduin lähettämään kotiin esim. klo 20. Kerran tyttö haettiin jopa vasta klo 23 viikolla. Hyvin oli vapaamielistä kasvatus tällä perheellä. Siitä saldona: vanhin tytär nyt kolmen lapsen yh-teiniäiti, keskimmäinen tytär alkoholisoitunut ja nuorin poika teinirikollinen. Että kun oikeen antaa rajattoman lapsuuden, näinkin voi käydä. Ja tämä tietysti ääriesimerkki =)

Vierailija
33/38 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että ekaluokkalaisen pojan kaveri on viikonloppuisin aina tulossa meille kylään. Viettää viikonloput isällään, joka asuu naapurustossa. Poika tulee ovelle takuuvarmasti ja on tasan niin kauan kuin käsketään kotiin. Poika on levoton ja leikki menee usein riehumiseksi. On ok tulla silloin tällöin kylään kysymättä, mutta viikonloppuisin kaipaisi omaa rauhaa niin lapsi kuin muukin perhe. Olen alkanut sanomaan pojalle monta kertaa että nyt ei sovi ja toisinaan otan ovikellon pois päältä jos halutaan vaikka ottaa päivälevot. Jos ovikello on pois, poika hakkaa ikkunoita ja ovia kunnes joku tulee avaamaan. Ei kiva.

Vierailija
34/38 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on sovittu ja sitä noudatetaan - niin yksinkertaista ainakin toistaiseksi. Tosin meillä on 'jo' tokaluokkalainen (ekalla meni iltikseen), tämä sääntö tehtiin nyt syksyllä kun alkoi tulla hieman haasteita muutaman kaverin kanssa ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmia. Tosin asiaa auttaa että parhaimmat kaverit asuvat ihan lähellä ja heilläkin (ilmeisesti) sama sääntö. Tyttö tulee koulusta syö välipalan, tekee läksyt ja sen jälkeen soittaa minulle ja kertoo suunnitelmistaan. Myös kotiintuloaika iltaruualle on aina vakio niin ei tule senkään kanssa ongelmia :).

Vierailija
35/38 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

välipalaa, koska silloin katoaa vain kaikki herkut kaapeista. Ja tämä kaveri tosiaan vain ilmestyy aina ovelle hetki sen jälkeen kun oma lapsi on tullut kotiin ja ilmoittaa tulevansa meille ja mihin saakka saa olla. Äitinsä kanssa sovittiinkin aluksi vierailuista, mutta yhtäkkiä sopimiset sieltä puolelta vain jäi. Ja äiti on itse minulle kertonut, ettei heille voi mennä iltapäivällä kun pienet nukkuu. Mutta joo, unohtakaa nää marinat, mähän tässä se hankala oon. Univelkaa nääs on vähäsen...

Vierailija
36/38 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanot sille teille tuppaavalle lapselle ettei sovi silloin kun ei sovi. Esimerkiksi "Just nyt ei sovi, pienet on päiväunilla ja minäkin aion mennä" Ei se ole sen kummempaa.

Vierailija
37/38 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille saisi tulla, mutta kukaan ei tule. Meillä nuorin on tämä 7v. kuopus.

Kaikki menee koulun jälkeen kotiin, koska vanhemmat määrää niin.

Lapsella käy kyllä kavereita, mutta tulevat vähän myöhemmin.

Sua varmaan väsyttää, kun sulla on vauvakin hoidettavana.

Mulla menee minuutti ekaluokkalaisen läksyjen tarkastamiseen.

Siinä menee samassa myös kaverin läksytkin.

Mä olen niin hyvä ja nopea.

Vierailija
38/38 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä sitä sitten yliväsynyt äiti väsää lempparivälipalaa tikut silmissä, kun jos olis vaan oma muksu, vois mennä vauvan kanssa päiväunille. Kyllä meinaan meidän ekaluokkalainen pärjää tovin omissa leikeissään, että äiskä ja vauva voi torkahtaa.

Lisäksi olen huomannut, että toooosi monen tytön vanhemmat eivät kysele lastensa perään. Iltakuudelta (kun on meillä syönyt jo ruoankin) kysellään, että mites kotona, jokos vanhemmat kaipailee, vastaus on aina ei. Täh? Mä en ihan periaatteesta anna omani kyläillä paria tuntia kauempaa, ja silloinkin tiedetään tasan missä menee, ja on ilmottautunut jo koulun jälkeen kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi