Tamponi unohtui paikalleen, kääk
Laitoin eilen iltapäivällä tamponin, unohdin sen ja tajusin vasta aamulla, että mikäs naru se tuossa. Jos ois se TSS, oisko se tullu jo? Vai emätintulehdusta odotellessa... Voi prkl.
Kommentit (27)
Kiitti teille kommenteista! Olo on aika normi ja soitin vielä varulta terkkarille, että mitä oireita pitää vahtia. Emätintulehdus tästä saattaa iloksi napsahtaa, mutta saattaa päästä säikähdykselläkin. Ja mysteeri se mullekin on, kyllä sen yleensä on huomannut... hataraksi on pää muuttumassa.
mulla ei ollut edes 24h tamponi ja sairastuin pahasti, jouduin sairaalaan osastolle. Tosin ei ole varmaa sainko sen myrkytyksen tamponista, todennäköisesti oli. 3 viikon lääkekuuri.
kuukautisten VIIMEISEN tamponin? siis mistä te tiedätte, tamponin ollessa sisällä, että "no nyt ne menkat loppu"? Vai onko teillä aina niin, että sunnuntaiaamuna laitan aina viimeisen tamponin ja hups se tais unohtua? Siis mä en käsitä, miten voi laittaessa jo tietää että tää on nyt sitten viimeinen??
mulla ei ollut edes 24h tamponi ja sairastuin pahasti, jouduin sairaalaan osastolle. Tosin ei ole varmaa sainko sen myrkytyksen tamponista, todennäköisesti oli. 3 viikon lääkekuuri.
Millaiset oireet sulla oli? Miten äkkiä alkoi?
Kiireinen päivä ja käytät sekä sidettä että tamppoonia. Ja jos ne langat sattuis menee sisälle niin ihan hyvin voi unohtaa. Ja ajatelkaas jos käyttäs pieniä tampp. ja laittas toisen vahingossa vaikka edellistä ei ole poistettu! En tiedä olisko mahdollista? Mutta kuinka pitkäksi aikaa? Eikös se ala jotenkin tuntumaan tai tulemaan itekseen ulos?
Ettekö käy alapään pesulla päivittäin?
Minä en ole kertaakaan unohtanut. Johtunee osittain myös siitä, etten koskaan käy vessatarpeilla vaihtamatta uutta tamponia tilalle.
Tietenkin, jos ne narut menisivät emättimen sisälle asti... Onko kenelläkään mennyt naru sisälle asti? Miten? (minulla kävi erran kyllä niin, että kun olin ottamassa tampoonia pois, niin tulikin pelkkä naru).
että unohdin laittaneeni tamponin jo, ja laitoin perään toisen... vähän kinnas mutta muuten mahtui ihan hyvin. Poistokerralla sitten ihmettelin, että mitäs täältä oikein löytyy, kaksi narua vierekkäin...
Millaiset oireet sulla oli? Miten äkkiä alkoi?
Miten äkkiä ne oireet tuli?
Hyvin mahtuu kaksi tamponia, jos nyt muuten alapää ollut ahkerassa käytössä.
Oireena mm. hajua, kannattaapi käydä lääkärillä tarkistamassa tilanne jos epäilee et tampooni uponnut syvyyksiin...
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 18:59"]
Oireena mm. hajua, kannattaapi käydä lääkärillä tarkistamassa tilanne jos epäilee et tampooni uponnut syvyyksiin...
[/quote]
Eiköhän ap:n tilanne näin parin vuoden jälkeen ole jo selvinnyt. Saako kysyä miten päädyit vastaamaan tämmöiseen vanhaan aloitukseen? Ihan siis mielenkiinnosta kysyn, kun en jotenkin hoksaa. Ymmärrän, jos itsellä on jokin juttu mihin tarvitsee vastauksia, googlaa asiaa, löytää ketjun ja siksi käy nostamassa vanhan ketjun ylös, mutta googlaako joku kysymyksiä joihin haluaa vastata? :D
Mullakin unohtu kerran, oli tosiaan 2 tamponia sisällä:D no ei siitä mitään tullut onneksi:)
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 18:59"]kannattaapi käydä lääkärillä tarkistamassa tilanne jos epäilee et tampooni uponnut syvyyksiin...
[/quote]
Nostit sitten ikivanhan ketjun. No, oli miten oli, ei lääkäriin tarvitse lähteä. Ei emätin ole mikään pohjaton kaivo, johon tamponi voisi kadota omien sormien ulottumattomiin. Ihan sormilla sen saa ulos, kun menee kyykkyasentoon (ja mahd. työntää lantionpohjanlihaksilla).
[/quote]
Kerro nyt mulle, pliiiiiiiis! Mä oon niin usein miettinyt tätä enkä oo keksiny saati saanut vastausta. Nyt kun ajattelin, että ketjun nostaja on juuri paikalla ja kykenevä vastaamaan niin en siltikään saa tietää...
21
En voisi IKINÄ unohtaa tamponia sisälle! Tunnen pienimmänkin tamponin koko ajan sisälläni, joten sen olemassa oloa ei voi mitenkään unohtaa.
[/quote]
Ei nyt lääkäriin tarvitse lähteä, ellei halua että koko terveyskeskus nauraa sinulle. Ihan rohkeasti vain sormilla selvittämään, jos epäilee tamponin jääneen sisälle. Emättimeen se peniskin sujahtaa..
Olen itse teininä unohtanut menkkojen viimeisen tamponin viikoksi kerran ja huomasin vasta oudosta alapään hajusta joka tulvahti pissalla käydessä että jotain on vialla. Sitten huomasin tamponin. Poistin tietysti heti, ja vähän tulehduksenpoikasta siinä kai oli kun se hajukin oli mutta parissa päivässä meni itsestään ohi kaikki oireet.
Hajusta huomasin, haisi ihan kakalle : P Vedin pois ja pesin hyvin, ei tullut mitään. Emätin on onneksi itseään puhdistava elin, ja oisko se 80-luvun TSS-pelottelu ollut vähän ylimitoitettua, en oo kuullut 20 vuoteen että joku olis oikeasti saanut sen.
käsitä, miten tampoonin voi unohtaa :D Tunnen tampoonin joka kerta pissalla käydessä, viimeistään pyyhintä vaiheessa...
Saavat myytyä enemmän kun suosittelevat niin lyhyttä vaihtoväliä ja pelottelevat päälle.
Sama lasten purkkiruokien kanssa, että muka vasta 8kk ikäinen osaisi siirtää kielellä ruokaa ja pystyisi syömään karkeampaa kuin sileää sosetta. Omin silmin olen nähnyt miten taitavasti syö jo puolivuotias esim. juurespaloja.
Aika tohelo saa olla, että noin pääsee käymään. Kyllä itse ainakin osaan ennustaa, miten kuukautiseni käyttäytyvät (vuodon määrä, loppumispäivä) ja siinä tulee huolehdittua myös siitä, että tamponit tulevat ajallaan poistetuksi.