Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos puukotettu tyttö oli koulukiusaaja niin toivottavasti

Vierailija
10.01.2012 |

saa rangaistuksen siitä. Aiheutti monelle ihmiselle tuskaa jos oli osasyyllinen koko tapahtumaketjuun.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ovat itse kiusaajia. Sama P-E Auvisen kohdallakin, jota oli kiusattu aivan järkyttävällä tavalla.

Vierailija
62/84 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puukottajan oma syy se rikos on edelleenkin, koska edes kiusattu tai kaltoinkohdeltu täysjärkinen ihminen ei ala tökkimään ärsyttäviä luokkakavereita puukolla lukiossa kesken tunnin.

Monikin on joutunut elinaikanaan kiusatuksi ilman mitään syytä tai joutunut riitoihin ihmisten kanssa. Ikävä kyllä vastoinkäymiset kuuluvat elämään ja kaikki eivät aina tule toimeen, mutta rasittavien ihmisten puukottaminen ei siltikään ole oikeutettua tai ymmärrettävää. Puukotuksen uhri on edelleenkin uhri oli taustalla mitä tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puukottajan oma syy se rikos on edelleenkin, koska edes kiusattu tai kaltoinkohdeltu täysjärkinen ihminen ei ala tökkimään ärsyttäviä luokkakavereita puukolla lukiossa kesken tunnin.

Monikin on joutunut elinaikanaan kiusatuksi ilman mitään syytä tai joutunut riitoihin ihmisten kanssa. Ikävä kyllä vastoinkäymiset kuuluvat elämään ja kaikki eivät aina tule toimeen, mutta rasittavien ihmisten puukottaminen ei siltikään ole oikeutettua tai ymmärrettävää. Puukotuksen uhri on edelleenkin uhri oli taustalla mitä tahansa.

Jotkut joutuu uhreiksi syyttömästi ja jotkun on ansainneet sen.

Vierailija
64/84 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavalla koko ala- ja yläasteen ajan mutta ei koskaan tullut MIELEENKÄÄN kostaa kiusaamista väkivallalla, sillä järjetön kiusaaminen sai minut vihaamaan väkivaltaa entistäkin enemmän! Älkää antako oikeutusta väkivallalle ja aina syyllistäkö väkivallan uhria!

Asun lähellä seutua jossa teko tapahtui ja täällä tiedetään että tuo poika oli luonteeltaan helposti tulistuva ja hakeutui mielellään kahinoihin muiden nuorten kanssa. On sairasta tehdä hänestä täysin viaton ja alkaa syyttää teosta yhteiskuntaa tai puukotuksen uhria.

Vierailija
65/84 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeuta puukottamaan ketään ja vammauttamaan pysyvästi. Kyllä tämä juttu on ihan 100% sen puukottaneen nuoren miehen omaa syytä. Hengettömiä ja vammautuneita ihmisiä olisi tässä maassa roppakaupalla jos kaikki kiusatut, syrjityt ja itsensä kiusatuiksi kuvitelleet alkaisivat ihmisiä niittamaan. Ihmeellinen tämä kulttuuri, jossa puukotettua nuorta uhria aletaan väen vängällä vääntämään syylliseksi ja rikollista vähintään tapon yritykseen syyllistyneen päätä aletaan silittämään ja ymmärtämään.

Poliisin mukaan tytökllä ei edes ollut yhteyttä koko juttuun. Edes edellisten koulusurmaajien uhrit eivät olleet koskaan kiusanneet ko. surmaajia.

ja sanotaan että ei se sinun vikasi ollut. Ei haittaa yhtään vaikka vuosikausia kavereittesi kanssa piinasit, nöyryytit, pilkkasit, tönit ja kiusasit tekijää. Ei haittaa vaikka käytit henkistä ja fyysistä väkivaltaa. Sellainen nyt vaan kuuluu elämään, eikä siitä saa ottaa nokkiinsa saati sairastua henkisesti. Että jatkakaa vaan samalla tiellä, teillä on koko yhteisön tuki takana.

Vierailija
66/84 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö muka kukaan tuntenut uhria tai puukottajaa ???

Eii oel FB linkkejä eikä mitään, hei te av-mammat olette pudonneet kyydistä.

Ennen täällä oli kaikki ensimmäisenä

Vierailija
67/84 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

valtaosa puukottajaa puolustakaan. Ollaan vain oiottu väärää tietoa siitä, että tytöllä ei ole minkäänlaista yhteyttä puukottajaan.

Vierailija
68/84 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pitkäaikaista kiusaamista edes ollut tai millaista yleensäkään. Siltikin syyllistätte täällä puukottajan lukiokavereita ja leimaatte heidän syyllistyneen rankkaan koulukiusaamiseen mutu-tuntumalla. Todella monia ihmisiä on joissakin elämänvaiheissa hieman kiusattu ja iso osa on tuntenut ulkopuolisuutta jossain vaiheessa.

Kyllä minä sanon edelleenkin, että sairas kostaa väkivallalla jos tässä tapauksessa nyt edes on oikeasti mitään kostettavaa ollut. Tunnen itsekin entisiä koulukiusattuja eikä heistä kukaan lähtisi tuollaisella väkivaltaisella käytöksellä selvittelemään välejä, koska se ei todellakaan ole normaalin ihmisen käytöstä. Kukaan ei todellakaan ansaitse tulla puukotettavaksi ja on oksettavaa, että noin ajattelevia äiti-ihmisiä suomestakin löytyy. Olen kyllä huomannut, että tällä palstalla liikkuu aika paljon epätasapainossa olevia jos gallupeiden vastauksiin on yhtään uskomista.

Vierailija
69/84 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kiustaan systemaattisesti pitkään!

Vierailija
70/84 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuhoisat vaikutukse ihmisen psyykelle.

Vierailija
71/84 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiusaamisesta on vain fysiikan laki joillakin lapsilla, joitten elämä on muutenkin liian kuormittavaa jostain syystä. Kiusaaminen on se mikä katkaisee kamelin selän. Itkupotkuraivarit aiheesta näin ei saa olla ei muuta tätä tosiasiaa miksikään.

Vierailija
72/84 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pitkäaikaista kiusaamista edes ollut tai millaista yleensäkään. Siltikin syyllistätte täällä puukottajan lukiokavereita ja leimaatte heidän syyllistyneen rankkaan koulukiusaamiseen mutu-tuntumalla. Todella monia ihmisiä on joissakin elämänvaiheissa hieman kiusattu ja iso osa on tuntenut ulkopuolisuutta jossain vaiheessa.

Kyllä minä sanon edelleenkin, että sairas kostaa väkivallalla jos tässä tapauksessa nyt edes on oikeasti mitään kostettavaa ollut. Tunnen itsekin entisiä koulukiusattuja eikä heistä kukaan lähtisi tuollaisella väkivaltaisella käytöksellä selvittelemään välejä, koska se ei todellakaan ole normaalin ihmisen käytöstä. Kukaan ei todellakaan ansaitse tulla puukotettavaksi ja on oksettavaa, että noin ajattelevia äiti-ihmisiä suomestakin löytyy. Olen kyllä huomannut, että tällä palstalla liikkuu aika paljon epätasapainossa olevia jos gallupeiden vastauksiin on yhtään uskomista.

tekis mitään tuollaista. Siinä olet oikeassa, näin on myös omalla kohdallani. En koskaan käynyt kiusaajiini kiinni, en edes huutanut takaisin. Anteeksikin olen antanut (ilman että edes pyysivät) ja voisin heidän kanssaan jopa jutella jos vastaan tulisivat. Mutta kun meitä ihmisiä on niin monenlaisia, kaikki meistä eivät kestä monen vuoden piinaa. He sairastuvat henkisesti ja sitten siitä seuraa juuri näitä tapauksia. Ei kaikki meistä kestä ihan mitä tahansa. Eikä kaikki kiusaaminen ole mitään pientä ja liki harmitonta. En minäkään voi vannoa ettenkö olisi seonnut, jollei minulla ollut elämän muut perusasiat kunnossa, hyvä koti ja ne muutamat ystävät, jotka valoivat uskoa siihen että joku päivä vielä kaikki on paremmin.

Ei, en hyväksy puukkoon tarttumista, mutta jos taustalla on rankkaa kiusaamista niin jollain tasolla (itse saman kokeneena) sen ymmärrän. Tarpeeksi poljetusta ihmisestä voi tulla arvaamaton.

Vierailija
73/84 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään voi vannoa ettenkö olisi seonnut, jollei minulla ollut elämän muut perusasiat kunnossa, hyvä koti ja ne muutamat ystävät, jotka valoivat uskoa siihen että joku päivä vielä kaikki on paremmin.

Otetaan tämä ja vaihdetaan tilalle rikkinäinen koti ja mt-ongelmaiset vanhemmat, ei yhtään ystävää, ei mummoa jolle kertoa, geneettinen alttius temperamentin muodossa...

Vierailija
74/84 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jokainen voi miettiä sitä että minkä takia sairastui?

Vierailija
75/84 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeuta tappamaan toisia. Itse olen ollut koulukiusattu ja tarkemmin kun ajattelen, niin aika moni ns. suosittukin oli aina jossain vaiheessa "ryhmänsä" syrjimä yms. Murrosikä, epävarmuus ja ties mitkä muut esim. kotiongelmat saavat toiset toimimaan v****maisesti toisia kohtaan. Iso rooli on koululla ja kodilla, minun aikani koulusta vastattiin vain, ettei ole kiusaamista jne. Äitini kuitenkin näki, kuinka huonosti minulla meni ja hankki ammattiapua.

Valitettavasti suomalainen terveydenhoitojärjestelmä on hyvinkin epäoikeudenmukainen ja ylityöllistetty ainaisten säästöjen kohde, niin avun saaminen nykypäivänä on vaikeaa..lisäksi uskon, että aika moni vanhempi luottaa sokeasti siihen, että koulu hoitaa homman ja sitten kaikki palautuu normaaliksi, vaikka juurikin voi käydä niin, ettei ennen kiusattu tarvitse kuin sen yhden riidan ja sitten napsahtaa.

Taidankin lähteä tänään paikalliseen ostoskeskukseen tasoittamaan tilejä. Just just... Vaikka olisi kiusattu, niin täytyy olla todella pahasti päässä vikaa, että lähtee väkivaltaisesti kostamaan. Sairaita yksilöitä! Hyvä että poistui keskuudestamme.

Vierailija
76/84 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ovat itse kiusaajia. Sama P-E Auvisen kohdallakin, jota oli kiusattu aivan järkyttävällä tavalla.

koulu kieltää, ettei heillä ole ikinä ollut kiusaamista ja kiusaajat totta kai kieltää ja pitää paskat housuissa toistensa puolia.

Meillä oli sama homma koulussa. Ei kuulemma ole meidän koulussa kiusaamista, vaikka lapsi tuli kuristusjäljet kaulassa kotiin ja uhkasi tappaa itsensä kun aikuiset ei koulussa auta, vaikka kaikki tietävät, mitä hänelle tehdään.

Sympatiani puukottajan puolella.

Vierailija
77/84 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on rekkakuski. Kenellekään muulle ei riitä tippaakaan.

Vierailija
78/84 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä viipyy FB linkit ? Kukaan ei saa selville, vai ?

Vierailija
79/84 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettikää OMAN lapsenne kohdalle, että joutuisi kiusatuksi JOKA IKINEN PÄIVÄ koulussa ja koulumatkalla VUOSIKAUSIA mm seuraavasti

- hakataan vähintään kolmesti viikossa

- kaikki omaisuus rikotaan/tuhotaan, erityisesti jos on jotain uutta/hienoa

- syljetään naamalle, vaatteisiin, vaatteet/reppu tuhritaan ulosteisiin

-levitetään vaikka mitä iljettäviä perättömiä huhuja

- kukaan ei koskaan suostu pariksi ryhmätöihin tmv, liikkatunnilla ei huolita joukkueeseen

Tuossa vaan muutama esimerkki,miten mun veli kidutettiin vuosien saatossa hitaasti hengiltä.

vanhemmat yritti puuttua,mikään ei koskaan lopulta auttanut,pahensi vain.

t. se jonka veli tappoi itsensä 15vuotiaana vuosikausien koulukiusaushelvetin jälkeen, ja voin kertoa että todellakin toivon joka päivä että olisi mieluummin vaikka puukottanut joka ikisen niistä kiusaajistaan kuin hirttänyt itsensä!

äitimme sekos tuosta taas niin että joutui suljetulle lopulta ja isästä tuli alkkis.Mä vaan loppuikäni masentunut.

Vierailija
80/84 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettikää OMAN lapsenne kohdalle, että joutuisi kiusatuksi JOKA IKINEN PÄIVÄ koulussa ja koulumatkalla VUOSIKAUSIA mm seuraavasti - hakataan vähintään kolmesti viikossa - kaikki omaisuus rikotaan/tuhotaan, erityisesti jos on jotain uutta/hienoa - syljetään naamalle, vaatteisiin, vaatteet/reppu tuhritaan ulosteisiin -levitetään vaikka mitä iljettäviä perättömiä huhuja - kukaan ei koskaan suostu pariksi ryhmätöihin tmv, liikkatunnilla ei huolita joukkueeseen Tuossa vaan muutama esimerkki,miten mun veli kidutettiin vuosien saatossa hitaasti hengiltä. vanhemmat yritti puuttua,mikään ei koskaan lopulta auttanut,pahensi vain. t. se jonka veli tappoi itsensä 15vuotiaana vuosikausien koulukiusaushelvetin jälkeen, ja voin kertoa että todellakin toivon joka päivä että olisi mieluummin vaikka puukottanut joka ikisen niistä kiusaajistaan kuin hirttänyt itsensä! äitimme sekos tuosta taas niin että joutui suljetulle lopulta ja isästä tuli alkkis.Mä vaan loppuikäni masentunut.

että en saisi noin räikeää kiusaamista loppumaan (jos oma laspi olisi uhri). Ottaisin ensin yhteyden rehtoriin ja koululautakuntaan. Jos mitään ei tapahdu sitten poliisille rikosilmoitus ja sossut mukaan eli lastensuojeluilmoitus kiusaajista( kiusaajathan olivat lapsia)

Pitäisin sellaista meteliä ja kirjoittelisin lehtiin jne että PAKKO olisi jotain parannusta tulla asiaan.

Ymmärrän myös että kaikki vanhemmat eivät ole yhtä uskaliaita kuin minä olisin