Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Endometrioosi!

Vierailija
10.01.2012 |

Siis apua!

Mulla on todettu endometrioosi jo vuosia sitten. Aikoinaan sanoivat että on niin paha että ilman hoitoja en raskaaksi voi tulla.

No väärässähän he olivat, tulin raskaaksi ja raskauden jälkeen oireet on vähentyneet siihen että viikko ennen menkkoja tulee tärähtelykipuja jne.

Mutta kysymykseen: Teillä joilla on endometrioosi, niin onko teillä ollut välivuotoa?

Tänään siis on tullut sellaista veristä vuotoa, vähän, mutta silti. Alavatsaan koskee vähän, muttei häiritsevästi. Pientä paineen tuntua on myös. Menkat loppuivat viikko sitten joten en raskaanakaan voi olla, seksiä ollaan harrastettu, mutta kondomin kanssa. Itseasiassa viime kerran jälkeen tuli myös vähän vuotoa.

En oikeasti haluaisi mennä turhaan lääkäriin. Siksi tässä vähän kyselen.

Kun kuitenkin se maksaa aika paljon (täällä on vain yksityinen meille, ei niin kiireisille) ja jos onkin sitten oikeasti turha reissu niin sitten vain harmittaa.

Ja toki menen lääkäriin jos se vuoto yltyy ja jos kivut kovenevat, mutta silti.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endometrioosihan saattaa aiheuttaa kasvaimia, endometrioomia ("suklaakysta") jotka voivat puhjeta ja aiheuttaa kipua ja vuotoa.

Itselleni tehtiin laaja endometrioosileikkaus muutama kk sitten, poistettiin kohtu munasarjat jne..

Vierailija
2/8 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein veristä vuotoa ovulaation aikoihin, kun endometrioosi oli pahana. Sellaisia verisiä piiruja valkovuodossa ja joskus ruskeaa "valkovuotoa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..olen sairastanut endometrioosia nyt 16 vuotta eikä minulla ole koskaan tullut välivuotoa. Menkat on melkein kellon lyömällä säännölliset, erittäin kivuliaat ja tällä hetkellä ne pidetäänkin pillereillä poissa.

Leikkauksia on takana kaksi jossa endometrioosia on runsasti poltettu.

Raskaaksi olen tullut kaksi kertaa: toiselle kertaa ICSI:llä ja toisella kertaa jostain käsittämästtömästä syystä luomuna.

Mutta välivuotoja ei ole koskaan ollut.

Vierailija
4/8 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein veristä vuotoa ovulaation aikoihin, kun endometrioosi oli pahana. Sellaisia verisiä piiruja valkovuodossa ja joskus ruskeaa "valkovuotoa".

ja tosiaan kun menkat oli viikko sitten, niin ei tuo ovulaatiokaan vielä ole käynnissä, tai ei pitäisi olla.

Kierto on tosin ollut todella omituinen nyt viimeiset 3kk. Että en taas tiedä sitten.

ap

Vierailija
5/8 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on endometrioosin lisäksi PCO.

Mulla raskaudet on vieneet melkein kaikki endokivut pois. Satunnaisesti joskus muistuttelee itsestään.

Vierailija
6/8 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on endometrioosi todettuna ja ovulaation aikaan saattaa tula tippa verta valkovuodon mukana.

Vierailija
7/8 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kierrot olleet kaikkea mahdollista välillä: 7-378vrk. Toisin sanoen endoon liittyy usein myös epäsäännölliset kierrot.

ja tosiaan kun menkat oli viikko sitten, niin ei tuo ovulaatiokaan vielä ole käynnissä, tai ei pitäisi olla.

Kierto on tosin ollut todella omituinen nyt viimeiset 3kk. Että en taas tiedä sitten.

ap

Vierailija
8/8 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kierrot olleet kaikkea mahdollista välillä: 7-378vrk. Toisin sanoen endoon liittyy usein myös epäsäännölliset kierrot.

ap

kun menkat alkoivat, ollut säännöllinen kierto, eli menkat on tulleet korkeintaan parin päivän heitolla. Kierto on kuitenkin normaalin sisällä eli vaihtelee 29-32 päivän välillä. Siksi en usko että menkat olisivat alkaneet, tai että olisi ovulaatio nyt. Tikullahan sen tietty voisi testata, mutta yleensä se on täsmälleen kp 14-16 aikana, riippuen siitä kuinka pitkään menkat on kestäneet.

Enkä vänkytä nyt mitään vastaan, ihmettelen vain, ja kerron vähän taustoja =D

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi