Kissaihmisiä? Olemme hankkimassa 2 kissaa.
Kuinka järkevää / tyhmää olisi ottaa kissat eri paikasta?
Ihastuimme yhteen löytötalolla olevaan kissaan, se on kastroitu uros ja eläinlääkärin mukaan nuori, 1-2-vuotias.
Toiseksi kissaksi haluaisimme kuitenkin pennun. Ajatuksena tyttöpentu.
Kuinka hyvin kaksi vierasta (toisiin kissoihin tottunutta) kissaa ystävystyvät? Tarkoituksena olisi hakea kissat yhtä aikaa kotiin, eli paikka olisi molemmille tasan yhtä vieras, ei siis kummankaan reviiriä.
Olen kissoja halunnut jo KAUAN, mutta ex-mies ei tykännyt. Koira meillä on, se hyväksyy kissat mukisematta (kokemusta on). Nyt, kun muutimme erilleen, oli melkein ekana mielessä, että NYT minä ne kissat hankin :)
Kommentit (5)
Ottakaa kaksi narttua tai kaksi urosta.
Meille otettiin toinen kissa (pentu) ekan kissan ollessa parivuotias. Viikon se vanhempi kissa koulutti sitä pentua, nyt pesevät toisiaan, nukkuvat vierekkäin ja leikkivät yhdessä. Syövät sulassa sovussa aina yhden ruokakupin tyhjäksi ja siirtyvät seuraavaan. Hiekkalaatikot tuntuvat olevan henkilökohtaisia.
Meillä kolme kissaa, jotka ovat otettu eri aikaan. Aluksi on tietenkin ollut pientä nahistelua ja "paikan hakemista", mutta tuolla ne nytkin sängyssä köllöttelevät vierekkäin =)
Ottakaa kaksi narttua tai kaksi urosta.
Meille otettiin toinen kissa (pentu) ekan kissan ollessa parivuotias. Viikon se vanhempi kissa koulutti sitä pentua, nyt pesevät toisiaan, nukkuvat vierekkäin ja leikkivät yhdessä. Syövät sulassa sovussa aina yhden ruokakupin tyhjäksi ja siirtyvät seuraavaan. Hiekkalaatikot tuntuvat olevan henkilökohtaisia.
Meillä taasen kolli (joka on nuorin) laittoi nartut ojennukseen =D Eniten taasen tappelua on ollut noiden kahden nartun välillä.
Itse en usko, että kissan sukupuolella niinkään olisi väliä, vaan auktoriteetillä (vähän kuten ihmiselläkin). Kissoissakin on luonneroja, toinen voi olla se voimakastahtoisempi ja toinen se tossukka. Kissoilla joka tapauksessa on oma "arvoasteikkonsa" ja joku siellä kasti alimmaisena joutuu olemaan. Mutta se ei tosiaan tarkoita, etteivätkö kissat tulisi keskenään toimeen.
lemmikkejä EI naapurien eli paskata ne kotonas ja osta sitä hiekkaa tarpeeksi!
niin eka millanen luonne silla uroksella?
meillä ainaki aikuiset tullee aina uude pennu kans toimeen todella hyvin.
ottasin ite ainaki.