Mieheni valehteli eilen idioottimaisesti
Olin kaverilla kylässä ja hän siinä totesi että vie mennessäsi nuo kaksi jäänyttä pullaa lapsillesi, no otin ja vein. Isompi söi heti, pienempi siinä leikin lomassa otti käteensä ja laittoi matolle (kuten aina ruuan kanssa, haukkailee sitten). Tein jotain muuta ja ihan hetken päästä ihmettelin että missä se sun pulla on. Isompi totesi että "isi söi sen". Minä hämmästyneenä että niinkö, toinhan sen pienemmälle, mies totesi pokkana että en syönyt. ETsin pullaa ja pikkuinen etsi sitä, kysyin oikein selkeästi mieheltä taas ja oli että "no en varmasti syönyt sitä, etsi vaan niin eiköhän se löydy, kyllähän se aina jotain piilottelee". Lapsi 4v oli siinä isän vieressä. Lopulta en löytänyt pullaa ja kysyin taas lapselta ja se sanoi että kyllä isi sen söi. Mies katseli vain muualle. Lopulta myönsi että joo söi. Kysyin miten voi valehdella lapsen luona, mies tokaisi "no voi voi, mitäs kannat pullia kotiin, ei niitä tartte lasten syödä iltasella".
Niin idioottimaista valehdella pikkulapsen edessä, vaikka asia muuten oli mitättömän pieni.
Kommentit (11)
juu. Ehkä teidän tarttee kumminkin miehen kanssa käydä vakava keskustelu siitä mitä merkitsee olla aikuinen ja vanhempi. Vanhemman vastuulla on kuitenkin opettaa lapsille rehellisyyttä ja suojella lasta. Tässä kohtaa lapsi koki varmasti suurta vääryyttä, kun isä syytti häntä omista tekemisistään. Isän (ja äidin) kun pitäisi olla aina lapsen puolella, ei asettua tätä vastaan. Saati sitten syyttää omista toistaan.
Kun mies nimenomaan oli tosi välinpitämätön valehtelustaan, että mitäs sitten, ei kiinnosta. Ei kujeillut että eeen syönyt... ja hymyillyt itsekseen. Silloin olisi mennyt vitsin piikkiin.
juu. Ehkä teidän tarttee kumminkin miehen kanssa käydä vakava keskustelu siitä mitä merkitsee olla aikuinen ja vanhempi. Vanhemman vastuulla on kuitenkin opettaa lapsille rehellisyyttä ja suojella lasta. Tässä kohtaa lapsi koki varmasti suurta vääryyttä, kun isä syytti häntä omista tekemisistään. Isän (ja äidin) kun pitäisi olla aina lapsen puolella, ei asettua tätä vastaan. Saati sitten syyttää omista toistaan.
Joo, ei tän perusteella ole oikein kasvattaja-ainesta tuo hyypiö. Mä ap:na todellakin keskustelisin vakavasti, ja saattaisin kyllä alkaa harkita lähtöä, jos tuollainen toistuisi. Eihän lapsia noin voi kasvattaa!
Miettisin isistä mallia ottanutta murrosikäistä jo kauhulla..
Kun mies vonkaa seksiä, olet lähtevinäsi mukaan. Sitten sanot, että pitää käydä vessassa ja menetkin olohuoneeseen katsomaan televisiota. Miehelle ihmettelet, että mikä ihmeet seksisessio, omiasi kuvittelet!
Sama ruuan kanssa, unohda laittaa miehelle lautanen ja vänkää itsepäisesti, että kyllä minä sen laitoin. Kadota miehen kaljat, väitä, ettei niitä ole talossa edes ollut. Ja tietenkin miehen auton avaimet häviävät, etkä sinä tiedä niistä mitään.
Jos mies pitää poikamaisesta hauskanpidosta, niin mene ihmeessä mukaan!
sehän se onkin syy erota että mies on ahmatti herkkupersus eikä kehtaa tunnustaa sitä :D
Ensinnäkin ohis: onko teillä ihan normaalia laittaa ruokaa matolle ja syödä lattialla ?
Ja miehelle kelpaa joku lattialla pyörinyt puoliksi syöty pulla ? En kyllä kehtaisi sellaisen syöntiä itsekkään tunnustaa kovin helpolla.
Mielestäni tuon pullan syönti oli ärsyttävä pikkujuttu mutta valehtelu tosi inhottavasti tehty varsinkin neljävuotiasta kohtaan. Kysäise että onko hänellä jatkossakin tarkoitus opettaa lapsia tahallaan valehtelemaan.
Onko mies muuten tosi perso herkuille ?
sehän se onkin syy erota että mies on ahmatti herkkupersus eikä kehtaa tunnustaa sitä :D
mä joka sanoin että miettisin, miettisin kyllä siksi, että syyttää omista teoistaan lasta, ja opettaa lapset valehtelemaan. Oletko vähän yksinkertainen, jos et näe tässä muuta kuin tuon mainitsemasi?
Olisi vähän eri asia, jos pulla olisi vain kadonnut kaapista, ja mies ei "tietäisi mihin on joutunut", ja valhe ei tulisi lasten kuullen ilmi. Tosin en mä kyllä siedä valehtelua sittenkään, oli asia mikä tahansa. Kun valehtelee pienistä, valehtelee isommistakin, ja mä olen valepukkeja nähnyt tarpeeksi.
Tosin mulle ei tarttis noin pienistä kuin pullat tai edes kaljat valehdella, kun en niuhota niiden nauttimisesta. Paitsi jos ne viedään lapsen edestä ja syytetään lasta..
sitä, että söi tämän pullan ja vielä syytti lasta tästä asiasta?? Onko?
Tämä anteeksipyyntö nyt olisi se ekajuttu! Nimenomaan niin, että mainitsee molemmat asiat ja on todella pahoillaan eikä enää ikinä tee niin. Älä anna myöskään pelleillä asian kanssa sillä vasmasti lapsi muistaa tuon asian jotenkin. Mielestäni hyvät pullat vielä lisäksi koko perhelle.
Anteeksipyynnön jälkeen asia pitäisi unohtaa!
niin halveksivalla äänensävyllä kuin pystyisin, että "hyvänpä mallin annat pienelle lapsellesi" ja oisin antanut jotain hyvää lapselle korvaukseksi. Tai sitten oisin sanonut äkäisesti, että "onko sulla joku vamma päässä kun käyttäydyt noin lapsellisesti??".
Nih.
myöhemmin miettiä miksi meidän lapst valehtelee...
Tiedän tapauksen jossa isä valehtelee aivan kaikesta. Siis keksii mitä kummallisempia juttuja ja kertoo niitä kaikille, jos olisin hänen vaimo niin kyllä hävettäisi!
Kaikki on muka 10000 kertaa kalliimpaa kuin oikeasti on ja kaikkihan sen tajuaa :) On muka töissä hienoissa paikoissa vaikka on työtön. Kotona huonekalut on antiikkia vaikka vanha pirttikalustohan se on...
Lapset ei erota totuutta enää, toiselta on kadeonneet kaikki kaverit koska lapsi valehtelee niin paljon.
Äitinsä on yhtä tyhmä kun ei puutu asiaan, noloja koko porukka!
Ja siis mies hyvin pokkana - ei vitsikkäästi - valehteli asiasta. Oli jopa suuttua että älä nyt jumalauta häntä syytä jos lapsi piilottelee ruokia. Tätä sitten nelivuotias kuunteli vieressä..