Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***MAALISmammojen viikonloppupino***

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=magenta]Täällä me mun vanhempien luona ollaan eläinvahteina, kun vanhemmat töissä. Mies ja neiti lähtivät just käymään kaupassa ja mun pitäs mennä varmaankin pukemaan ja peditkin pitäis pedata. Laiskottaa! Tossa iltapäivällä mennään käymään mun pappaa onnitelemassa ja sitten kotiin.

Omaan masuun ei uutta kuulu, mosse liikkuu ahkerasti. Öisinkin huomaan sen muksivan, jos siis olen heräännyt vessaan tai esikoista katsomaan. Liikkeisiin en kyllä herää ja unekin saan, vaikka mosse masussa nukkumaan käydessä jumppailisikin. Esikoisenkaan aikana liikkeet eivät vaikeuttaneet nukahtamista eikä nukkumista. Hyvä niin! Taitaa olla mossella kunnon kasvupyrähdys menossa, kun mä syön ihan älyttömästi. Aamullakin heräsin siihen, että oli kauhea nälkä. Saa nähdä, miten se paino nousee...

Mukavaa lauantaita kaikille!

Monkey ja mosse rv. 21+3

Vierailija
2/20 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin just lenkiltä ja huomasin jo siis lenkin aikana, että taitaa olla hiljalleen paikallaan lyhentää noita lenkkejä, sen verran kovaa supisteli tuossa viimeisen muutaman kilometrin aikana. Kotiin päästyäni maha oli jääkylmä, voikohan kylmä pahentaa supistuksia eli auttaisiko jos sen toppaisi paremmin? Meinasin ensin että pesen vielä auton lenkin jälkeen, mutta se jäi nyt väliin.

Heräsin viikonlopuksi käsittämättömän aikaisin, jo ennen yhdeksää ja lähdin sitten aamupalan jälkeen kirpparille ja kaupungille. Seuraavana operaationa olisi ruuanlaitto, mutta tossa näemmä jo upposi puoli pussia naposteluporkkanoita ihan huomaamatta... Porkkanat on tehneet mulle hirmu hyvin kauppansa koko raskauden ajan. Naposteluporkkanoita en tavallisesti raaski ostaa, ne oli vaan itselle suotu ylellisyys kun mies kerran ei oo kotona ;) Vaan joskohan siitä huolimatta lähtisin ruuanlaittoon, ohjelmassa on sellaista kanabanaanikastiketta riisin kera. Viikonlopun jatkoja!

-Aranja-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan vahaan aikaan ehtinyt kirjoitella, mutta vahan olen kaynyt lukemassa sentaan. Aika paljon on ollut erilaisia kyselyita ja vastailen nyt muutamiin, mita nyt siis muistan......

Aitiyspakkausta en saa, koska en asu Suomessa. Muuten ottaisin kylla, esikoista kun odotetaan.

Vaunut hommattiin viime viikolla, kun tarjouksessa olivat :) Sellainen kevyt malli, joka ei taalla ole tukahduttavan kuuma ja jonka kanssa on helppo matkustaa. Siihen kuului myos auton turvaistuin, jonka voi sitten tarvittaessa kiinnittaa myos vaunuihin. Suomeen varmasti liian heppoinen systeemi, mutta taalla menee ihan taysilla.

Omassa navassa ei ihmeita. Pari kertaa uskoisin etta on supistellut, mutta ihan varma en ole. Potkuja satelee jonain paivina jatkuvasti ja toisinaan on hiljaisempaa. Mullakaan ei ole haitannut younia, ainakaan viela!!! Seuraava laakariaika (taalla joka kerta siis laakari, kun ei ole neuvolasysteemia) vasta kuun lopulla. Tanaan juuri kuulin etta taalla kurkkaavat joka kerta ultralla kun kay vastaanottolla, mika sopii kylla minulle :) Toisaalta taas sellaiset jutut kuin esim hb:n mittaaminen melkein joka kerta ja sf:n mittaaminen ei kuulu rutiineihin. Ma en siis tieda tota Sf:aa, joten varmaan ensi kerralla vois pyytta mittaamaan. Tosin nakeehan tuon silmallakin etta kasvaahan se :)

Mutta hauskaa viikonloppua kaikille,

Browwniette 23+2

Vierailija
4/20 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilma ei motivoi ainakaan täällä tekemään yhtään mitään...! kunpa jo lunta tulisi.

omaan mahaankaan ei mitään erikoista kuulu, joten ajattelinkin kirjoittaa tuosta eilen pinossa olleesta zilipippurin imetysjutusta lisää. (kiitos vinkeistä).

Meillä esikoiselta mitattiin kaksi ekaa päivää verensokeria ja hoitajat vouhkasivat imetä, imetä, maitoa saatava!!! Sitten seuraavat 4 päivää taas keltaisuuden takia imetä, imetä, maitoa saatava... ja lisämaitoa meillä siis annettiin ihan tarpeeseen! Alkuun oli ongelmaa imetyksessä mm. keltaisuuden mukanaan tuoman vauvan väsähtäneisyyden takia ja samoin imuotteen. Minulla on tai ainakin oli aika matalat nännit ja käytimme kotiutuessakin rintakumia alkuun, kunnes tyttö sai sopivan otteen. Sitten kun imetys alkoi sujua, meidän tyttö alkoi nukkua KOKO yön unia 3 viikon ikäisenä. muistan kuinka yksi aamu heräsin paniikissa, että tyttöhän ei ole herättänyt yöllä lainkaan syömään. No, kaikkien kanta oli, että lapsen tahtisesti ja unikin on tärkeää, joten siitä lähtien meillä nukuttiin yöt hyvin ;)

Päivät tissiteltiin ja illalla otettiin viimeiseksi huikopalaksi vielä lisämaitohörpyt. Minä en ollut niin fiksoitunut ainoastaan rintamaitoon, vaikka sitä ja imetystä tärkeänä pidänkin. Lisämaitoa annoimme omasta rintamaidosta tai tilanteesta riippuen Nannia. Kuitenkin meillä syötiin rintaa 7 kuiseksi, jolloin tyttö itse halusi lopettaa tissittelyn ja maito alkoi silloin olemaan vähissä. Pidän siis imetystä tärkeänä ja haluan imettää, mutten karta lisämaidonkaan antamista tarvittaessa. Lisäksi pidin hyvänä, että isäkin sai antaa tissimaitoa pullosta. Meillä siis imuote ei ole häiriintynyt ei rintakumista eikä tutista tai tuttipullosta.

Odotan jo innolla seuraavaa tulokasta, mutten jotenkaan osaa niin jännittää imetystä enää... (paisti sitä sairaalatouhua!). Saa nähdä millainen tissittelijä tästä kakkosesta tulee :) ja tarttuuko esikoisen hyvät unen lahjat hänellekkin. Toivotaan meille kaikille onnellisia imetyshetkiä kevät talvella!!

nyt tytön kanssa leipomaan ensimmäisiä pipareita!! :D

Vierailija
5/20 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jokaisen äidin tosiaan pitäisi _itse_ saada määritellä täysimetyksen ja imetyksen kesto ylipäätään.

Vaikka täysimetystä ei olisi päivääkään ja imetys kokonaan loppuisi X-kuukauteen mennessä, on se ihan yhtä onnistunut kuin puolen vuoden täysimetys ja pitkä imetyksen kokonaiskesto, JOS äiti on itse saanut tehdä päätöksen milloin lopettaa :).

Nykyisellään vaan tuppaa olemaan, että äitien imetystavoitteet eivät täyty ja siitä tunnetaan syyllisyyttä ja pettymystä. Eli kunnollista imetystukea ei läheskään aina saa vaikka haluaisi, siksi siis kannattaa itsekin perehtyä aiheeseen jo ennen synnytystä, niin ei sitten ole niin " pihalla" kun asia on ajankohtainen ;).

Tämä siis vain tarkennuksena, ettei kukaan ajattele että kaikkien pitäisi minusta imettää tietyn aikaa tmv. :).

Vierailija
6/20 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

( en mitenkään halunnut osoittaa kirjoitustani sinulle enkä mitenkään vastakirjoitukseksi )

Halusin vain kirjoittaa siitä, kuinka erilaisia voi olla äidin mielestä onnistuneetkin imetystarinat ja lähtökohdat (harvoin löytyy alle kuukauden ikäisiä koko yön nukkujia :)

Olen kanssasi samaa mieltä!

Vierailija
7/20 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuun hulluks tän jo viikon kestäneen vatsakivun kans. En käsitä mitä tää on ja kun lopetin retaferitkin tän takia niin nyt sit hemppakin kai laskenu kun väsyttää ihan hirveesti.

Aamulla koitettiin olla ulkona lasten kans. Satoi koko ajan vähän : ( ankeeta keliä. Sitten ruuan jälkeen menin kuopuksen kans päikkäreille ja nukuttiin 2 tuntia ja väsyttää silti yhtä paljon. Nyt kait sitten lusmutaan sisällä loppuilta vaikka raitista ilmaakin olis kiva saada. Piristyis vähän, mutta kun sataa tuhruttaa koko ajan ja tää vatsakipu vie ajatukset muualle. Tietääkö kukaan teistä mitä tää vois olla? Ylävatsa kipeä ja kauheet ilmavaivat. Allerginen en ole ja vaiva alkaa yleensä viimestään lounaan jälkeen joka päivä söin mitä tahansa.

Huomenna sitten isänpäiväkierrokselle mun ja miehen isälle. Aamulla tuodaan lasten miehelle sänkyyn aamupala ja pari lahjaa. Mutta jos menisin tekeen salaattia nyt ja sitten lämmittelisin saunaa piakkoin. Pyörähdän vielä illemmalla pinossa.

Vierailija
8/20 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En eilen " hokannut" pinoa ollenkaan kun vasta illalla ja se olikin jo aika pitkä, joten en jaksanut kahlata läpi... Nyt on pino luettu ja voin kommentoida eilisiin sekä tän päiväisiin juttuihin!!

Ekana vastaukset galluppiin...

1) Otan pakkauksen, esikoista kun odotellaan...

2) Vaunuja (tai muitakaan tarvikkeita) ei vielä ole ja se onkin aika vaikea hankita, kun valikoima on niin laaja...

3) Äippäloma alkaa virallisesti 20.2 (maanantai), mutta pidän viikon talviloman ennen sitä, jos en saikulle joudu... Eli töistä jään pois jo joskus 10.2 paikkeilla... Eli enää 12 viikkoa töitä!!

Onnea JOKULI:lle pienen prinsessan odotuksesta ja muutenkin onnistuneesta ultrasta!! :) Me ollaan kanssa menossa tälle kuuluisalle Brunolle 22 päivä tätä kuuta (sillon rv22+1)... Rakenneultrassa saatin aika selvä sukupuoliarvio (vaikka ei edes kysytty), joten nyt alkoi sitten sen verran kiinnostamaan, että pakko mennä Brunolle hakemaan varmistusta asista... ;)

PIKKUJOULUISTA oli myös puhetta... Meillä olis yhdet pikkujoulut 26 päivä tätä kuuta ja niihin olisi tarkoitus mennä... En oikein ymmärrä tuota ihmisten asennetta " nythän sä et voi mennä pikkujouluihinkaan kun olet raskaana" ... MÄ OLEN RASKAANA, en sairas!! Mä ainakin menen sinne syömään hyvää jouluruokaa... :)

Olikohan jotain muita kyssäreitä...? Eipä nyt juuri tule mieleen, mutta itsellä olisi yksi... Auttakaahan tässä!! Eli vaunuista... Käytiin torstaina ekaa kertaa kiertelemässä vaunuliikkeissä ja huh, nyt on pää ihan pyörällä (teinkin asiasta jo oman aloituksen)... Eli miten te muut, onko vaununne kovalla vai pehmeällä kantokopalla? Kertokaapa te joilla jo aikaisempaa kokemusta asiasta, että kuinka pitkä ikäinen on kova koppa, meneekö esim. ens kesän yli? Tai sitten te ekaa odottavat jotka valitsitte pehmeän kantokopan, millä perusteella? Meillä olis nyt monta vaihtoehtoa vaunuista eikä osata päättää mitkä otettas... Brio Kombi, Emmaljunga Duo Edge, Emmaljunga City Cross tai Hartan Xskater!!

Omassa (.) navassa ei ihmeitä... Tällä viikolla liikkeet on ollu aika vaisuja ja ovat tuntuneet aika harvakseltaan, liekö pikkuinen kasvaa kovasti, kun äidilläkin on nälkä ihan kokoajan? Keskiviikkona rakenneultrassa kaikki kuitenkin oli ihan mallillaan...

Mä olen tänään pessyt ikkunat (ehdin just ennen sadetta) ja tehnyt joulutorttuja!! :) Noihin joulutorttuihin mulla on jo pitkään ollut hirvee himo... Nyt loppuillan ajattelin tehdä joulukortteja!! Ajatelkaas, jouluun on enää 5 viikkoa... Ihanaa!! Kävin eilen Ikeassa ja ostin sieltä sellaiset tähti jouluvalot, jotka tietysti sitten heti ripustin ikkunan pesun jälkeen ikkunaan... Vielä en kehtaa niitä kuitenkaan päälle laittaa, vaikka mieli tekisi!! :)

Juu, mutta nyt syömään torttuja ja tekemään kortteja!! Leppoisaa lauantai iltaa kaikille!!

Lovella Mellu ja Pupunalle rv20+5

Vierailija
9/20 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pappa kuoli ja olo on ollut aika tyhjä. Toisaalta mummille on ollut älyttömän raskasta papan hoitaminen 24h ja pappa on ollut pitkään huonossa kunnossa. Mutta suruviesti tuli vointiin nähden yllätyksenä. :( Toivon, että kun mummi pääsee pahimman surun yli niin se voi elää vielä omaa elämää, johon kuuluu musiikki, liikkuminen ja käsityöt, asiat joista se on luopunut papan vuoksi.

Iloisempia asioita on, että kävimme varaamassa YHDISTELMÄVAUNUT ja autoon turvakaukalon!!! En jaksas oottaa, että saan ne kotiin. Avokki sanokin, että meen varmaan työntelemään niitä tyhjänä pitkin katuja. *hih*

Oletteko päässeet hiplailemaan ÄITIYSPAKKAUKSEN vaatteita? Olin hieman pettynyt laatuun. Vaatteet olivat aika kovia ja ohuita.

Tänään oltiin mun kouluttamien palokuntanuorten kanssa kilpailuissa ja niinhän siinä kävi, että VOITTO tuli!

Nyt olisi lähtö avokin kotipuoleen, jossa on sen veljiä ja niiden tyttöystäviä käymässä... tarkoitus on syödä fondue-illallinen :)

LEPPOISAA ILTAA KAIKILLE!

-Bambi ja perhonen 21+1-

Vierailija
10/20 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kai viikkoihin edes käynyt näillä sivuilla... Tultiin juuri saunasta ja nyt koitan jäähtyä ennenkuin alan valmistella iltanaposteltavaa. Tarkoitus olis syödä tortilloja ja katsoa leffa tai pari.

Eilen oltiin rakenneultrassa ja kaikki oli Tiitiäisellä hyvin. Sukupuolta emme halua tietää etukäteen, ja ilmoitimme tämän myös ultraavalle lääkärille, ettei hän sitten vahingossa lipsauttaisi tietoa. Kaikki oli siis kohdallaan ja todistettavasti pienokaisellamme on aivot, sydän, vatsalaukku, virtsarakko, 2 munuaista jne. Lisäksi näimme 10 pikkuruista sormea ja varpaatkin vilahtivat kuvassa. Mitään suurta jumppatuokiota vauvalla ei ollut menossa, se vaan " luikahteli" alta pois - ilmeisesti klo 9.15 on vielä Tiitiäisen nukkuma-aikaa ja hän halusi jatkaa unia rauhassa.

Työkavereilla on jo hurja " vauvalotto" menossa. Jokainen vuorollaan ihemettelee masun mallia ja muita merkkejä, joista voisi päätellä onko tulossa tyttö vai poika. Ja jokaisella on vahva mielipide siitä, että mitä mikäkin tarkoittaa. No, saavat puolestani arvuutella ihan niin paljon kuin haluavat. Vauvalottoon osallistujat arvaavat siis vauvan sukupuolen, syntymäpainon, pituuden ja päivän. Se, jonka arvaus on lähinnä oikeaa on voittaja (yllätys sinäänsä....).

Nyt taitaa taas olla aika pistää kone kiinni ja siirtyä tekemään jotain järkevämpää. Koirallakin taitaa olla nälkä, eli ensin siis ruokitaan hänet.

Rentouttavaa viikonlopun jatkoa!

Vierailija
11/20 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti ei siihen kyllä taida mitkään sanat auttaa, mutta iiiiiiiiiiiso hali ja taputus selkään ehkä hiukan lohduttavat.

Itse olin aivan rikki, kun äitini vanhemmat kuolivat, vieläkin tulee hetkiä, että on tosi iso ikävä, vaikka aikaa on kulunut jo 9 ja 8 vuotta heidän poismenostaan.

Odotus vie varmaan paljon ajatuksia pois ikävästä asiasta ja helpottaa oloa. Vielä yksi iso lohdutushali!

Vierailija
12/20 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=magenta]Nyt on syöty jättiläismäiset lämpimät voileivät. Sauna lämpiää ja ihan just päästään saunaan ja sen jälkeen odottelee irtokarkkipussit ja sipsit... oikein herkutteluilta tiedossa. Siis mä oon ihan pohjaton, nälkä on koko ajan. Tää kauhee nälkä alkoi tällä viikolla.

Lohdutushali [b]bambi@perhoselle[/b]! Sanat eivät tässä vaiheessa suuremmin lohduta... Jaksellusta!

Monkey

Vierailija
13/20 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkohan täällä enää ketään muuta, joka EI olisi vielä käynyt katselemassa vaunuja....?

Tuntuu että oon nyt ollut ihan huono äiti :-), mutta en ole tosiaan ehtinyt vielä vaunuasiaa kauheasti miettiä, saati niitä katsoa. Päivät menee töissä, ja illat tehokkaasti ylitöissä ja opiskellessa, samoin viikonloput. sitten ois vielä kotityöt ja isompien lasten kouluhommat vahdittavana... (ja lisäksi suunnitellaan yhden kämpän ostoa eli kohta alkaa ehkä täysremontti, huh!)

Kalenterin mukaan ehtisin vasta joulukuun loppupuolella kauppoihin oikein kiertelemään - ellei nyt joku rako löytyisi ja vaunuostoksille ehtisi, tosin pitäisi ne jouluostoksetkin hoitaa.

No, onhan tässä vielä aikaa, mutta en tiedä onko niillä jotain toimitusaikoja tai muuta?

Ja vaunut on varmaan muuttuneet aika paljon tässä reilu 10 vuodessa kun niitä viimeksi tarvittiin.

Toisaalta voisi katsoa käytettynä. Tai ostaa vasta kun vauva on syntynyt niin saisi oikean väriset - mutta onkohan niitä kaupoissa saatavilla niin nopealla aikataululla?

Vierailija
14/20 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/20 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

asioita kun meille rakkaat ihmiset nukkuvat pois : (

Mulla vatsanväänteet taas vähän helpottivat kun ei syö kauheesti, mutta onko sekään nyt niin hyvä ettei syödä voi?! Nyt kyllä ajattelin syödä vähän namia ja sipsiä. Tulkoot sitten kipeeks jos tulee. Tekee niin kovasti mieli noita namuja ; ) Vatsakivun uhalla siis ; )

Lapset sippasivat vähän aikaa sitten ja nyt alkaa tovin oma aika ennenkun omatkin simmut alkaa painumaan kiinni. Toivottavasti huomen aamulla ei oo niin aikanen herätys kun tänään eli 6.30! Onneks mies nousi tänä aamuna lasten kans ja mä lepäilin vielä pari tuntia. Nukkumisesta nyt ei oikein mitään tullu enään kun nuo kaksi osaavat melskata niin kauheesti. Kohta niitä melskaa kolme ; )

Huomenna sitten on mun vuoroni herätä ja antaa isukin nukkua omana merkkipäivänään ja lasten kanssa tehdään aamupala valmiiksi. Nyt taidan painua telkun ääreen herkutteleen. Hyvää huomista isänpäivää kaikille.Ja lauantai illan jatkoja.

Vierailija
16/20 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme anoppilassa ja olen joskus koittanut kirjoittaa täältä, mutta joku virusturva on estänyt sen. Nyt näköjään toimii.

Osanottoni Bambille. Omat ja miehen isovanhemmat ovat kuolleet jo vuosia (vuosikymmeniä) sitten, mutta kova pala oli miehen isän kuolema vuosi sitten. Onneksi ehti näkemään meidän esikoisen, se oli tosi tärkeä juttu hänelle - ja meille.

Imetyskeskusteluun sen verran, että vauvat ovat kovin erilaisia syöppöjä. Mulle imetystukilistan vinkeistä oli kyllä kovasti hyötyä silloin aikoinaan. En ole mikään imetysfanaatikko, mutta pakko tunnustaa, että välillä kirpaisee kun ihan pienten vauvojen äidit selittävät että " mun maito ei riitä, tämä söisi vain kaiket illat" . Niinhän ne vauvat tekevät, se on ihan luonnollista. Pikkuvauvat usein notkuvat tissillä iltakuudesta vaikka puoleenyöhön, välillä tisutellen, välillä pilkkien ja seurustellen. Se on tankkaamista. Tukilistan sivuilla on loistava " vauvan päivärytmi" kuvaus joka ainakin helpotti mun ahdistusta silloin, kun tuntui että olen kävelevä maitokone jonka ei kannata aamuisin edes pukea paitaa päälleen ;-)) Heh, ja näin jälkikäteen ajateltuna se raskain aika (lähes jatkuva imetys) kesti loppujen lopuksi aika vähän aikaa.

Omaa (.): aika lunki tyyppi tämä meidän masukki on. Tunnen liikkeitä edelleen aika satunnaisesti, vaikkakin päivittäin. Joko tulossa on rauhallinen tapaus tai sitten edessä oleva istukka vaimentaa yhä tosi paljon. Huomenna on saavutettu maaginen puoliväli, rakenneultran mukaan se oli jo pari päivää sitten :-) Seuraava (kolmas) neuvolakäynti on vasta marraskuun lopussa, lääkärikin pitäisi kai varata sinne joulun tienoille.

Brunolla kävimme viime raskaudessa, nyt olemme saaneet sekä Brunolta (np-ultra) että rakenneultraajalta (NKL) saman sukupuoliarvion, ja kun kaikki näyttää muuten olevan kunnossa,taidamme jättää 3D:n väliin... Vähän kyllä kiinnostaisi, tykkäsin viimeksi kovasti, mutta voisihan sen rahan käyttää muuhunkin...*pähkäilee*

gallupiin:

1. En ota pakkausta. Tarpeelliset (peitto, kynsisakset ja makuupussi) löytyvät, vaatteista en tykännyt viimeksikään ja lähtivät kaikki käyttämättöminä vauvakassikeräykseen. Nyt ajattelin ostaa rahalla vähän poikien vaatteita, kun tulokas taitaa olla eri sorttia kuin siskonsa :-)

2. Vaunut ovat hyvässä kunnossa esikoisen jäljiltä (Gesslein Highlight). Tykkään niistä edelleen tosi paljon. Uudet sisäkumit pitää hankkia, nykyiset ovat hieman hapertuneet käytön puutteessa ja kumit tyhjenevät nopeasti. Pehmeä kantokoppa saattaa käydä kuumaksi kesällä, mutta ilman koppaa jatkoperällä homma toimii hienosti pienemmänkin kanssa.

3. Viimeinen työpäivä on 24.2. Työtilanteesta riippuu pidänkö talviloman ennen sitä. Viimeksi jaksoin töissä hyvin loppuun saakka, toivottavasti tälläkin kertaa.

Pipsukka 19+6

Vierailija
17/20 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythan olen oikein innostunut kirjoittamaan... :) Bambi@perhoselle lohdutushalit taaltakin. Jaksamisia!!!

Sellainen kysymys ennenkuin taas unohdan! Muistan lukeneeni jostakin sellaisesta nannivoiteesta, joka kannattaa aloittaa jo ennen imettamisen aloittamista?? Ehkaisee kuulemma tehokkaasti ihon rikkoutumisen ja kipeytymisen. Ajattelin ostaa sitten joululomalla Suomessa.

Eilen illalla alkoi todenteolla vasyttaa tama oma paisunut ulkomuoto, ja maaliskuuhunkin tuntuu olevan niiiiiiin pitka aika... Ensi kertaa tuntui etta alkaa koko raskaus kyllastyttaa, ja haluaisi jo olla siella loppusuoralla. Ja minun raskaus on viela ollut tosi helppo, kun ei ole ollut pahoinvointia eika paljon muitakaan vaivoja! Koputetaanpa siis puuta........... No nythan on joulu jo kohta tulossa ja sitten ei ole pitka aika sinne maaliskuullekaan. Eli eikohan tama tasta.

Monkey: Mulla kanssa ihan mieleton ruokahalu talla hetkella. Tuntuu etta olisi kiva syoda jotain jatkuvasti... Toivottavasti ei ihan loppuun asti tallaista jatku kuitenkaan!!!!

Browniette 23+3

Vierailija
18/20 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=lightblue]Isänpäiväaamupala syöty koko perheen voimin sängyssä ja nyt kyllä ne muutamat pekonin palat polttelee ikävästi tuolla masussa. Ja mä kun otin vaan pari pientä palaa, kun tätä epäilinkin...

Mies ja neiti lähtivät ulkoilemaan ja mä jäin tänne vähän siivoilemaan, kun ei oo taas viikolla jaksanu tehdä mitään. Kissa riehuu tuolla olkkarissa pallon kanssa ja matot on ihan kasassa. Tosi rasittava välillä tuo kissa kun innostuu oikein riehumaan jollain lelullaan tai joskus neidin barbien kengällä ja sitten neiti huutaa. Hyvä keino kyllä saada neiti siivoamaan, kun sanoo, että muuten kissa ottaa ne. Uhkailu, kiristys ja lahjonta kehiin! =)

Omaan masuun ei edelleenkään uutta kuulu. Ruoka maistuu ja toivon, ettei ihan samalla vauhdilla loppuun asti maistu. Esikoiselta tuli vajaa 15kg ja melkein kaikki jäi sairaalaan ja viimeistään imetyksessä karisi loput. Löysä masunahka vaan jäi, mutta nyt ois tän raskauden jälkeen tarkoitus ottaa itseään niskasta kiinni ja suunnistaa kuntosalille. Kun vaan sais itsestään irti sen verran. Vesikävelykin kiinnostais... Onko kukaan kokeillu? Aamusin mua pyörryttää ja heikottaa aikalailla, eikä nuo verenpaineetkaan nyt niin alhaalla pitäis olla. Eilen mittasin ja oli 103/64.

Iltapäivällä lähdemme sitten onnittelukierrokselle miehen isän ja vaarin luokse. Mitäs muiden maalismammojen isänpäivänviettoon kuuluu?

Monkey ja mosse rv. 21+4

Vierailija
19/20 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti pitäisi olla kovaa vauhtia tekemässä paikkakortteja, mutta jotenkin kaikki muu onnistuu tällä hetkellä paremmin. Miehen vanhemmat ja isovanhemmat tuntuu olevan vakuuttuneita että mä en voi pärjätä viikonloppua yksinäni kun mies on siellä, puhelin soi vähän väliä :) Ja minä kun vielä vuosi sitten asustelin yksinäni... No, ihanaahan se vaan on että huomioivat, mutta on kyllä toisaalta ihanaa sekin että saa täällä kaikessa rauhassa touhuilla omiaan. Kivointa oli ehdottomasti se, että eilen soi ovikello ja sain elämäni ensimmäisen kukkalähetyksen! Siellä oli " polttarikukkia" appivanhemmilta. :)

Vaan siihen monkeyn vesikävelyasiaan rupesin kommentoimaan, eli olen kokeillut muutaman kerran. Itse taidan enemmän tykätä uimisesta, mutta kivaa vaihtelua se vesikävelykin on. Viimeksi kokeilin viikko sitten, mutta parinsadan metrin jälkeen rupesi se vyö painamaan ikävästi mahaa ja oli pakko luopua. Salilla olen käynyt nyt raskauden aikanakin. Jotta siitä vaan tuumasta toimeen! Tänään ohjelmassa ois vesijumppaa ja uintia. Vesijumppa tuntui vielä viikko sitten ainakin ihan hyvältä siitä huolimatta että siellä hypittiin, vesi kuitenkin kannattelee mukavasti. Vaan nyt askartelemaan!

-Aranja ja pikku-Ukko, 20+4-

Vierailija
20/20 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on olo hyvä, masu täynnä hyvää ruokaa ja lasten tekemää täytekakkua. Ihanaa muuten kuulla Monkey ja Brownietta, että en ole ainoa odottaja joka suurinpiirtein ruokapöydästä lähtiessään jo miettii mielessään, että mitähän sitä sitten taas kohta söisi. En muista, että aikaisemmissa raskauksissa olisi ollut tälläista, enteileeköhän tämä sitä, että tällä kertaa olisi todellakin tyttö tulossa:)

Meillä mies sai isänpäivälahjaksi esikoisen koulussa tekemän niskatyynyn. Pienemmät pojat olivat tehneet hoidossa taulut, johon olivat painaneet jalankuvansa. Pusut, halit, kortit ja extrahyvä lounas tulivat sitten " kaupanpäälliseksi" .

Muuten viikko onkin sitten mennyt ihan poskelleen. Kaksi pienintä jannua ovat olleet flunssassa ja yöt olleet sitämyöten katkonaisia. Töissä kiirettä ja illalla kaikenmaailman etukäteen sovittuja kissanristiäisiä. Masussa kaikki kuitenkin hyvin, tulevana torstaina neuvola (jopa toinen kerta tämän raskauden aikana).

Kyselyäkin taisi olla:

Pakkausta en ota, meillä kaveripiirissä kulkee sellainen " oma pakkaus" johon jokainen on lisännyt oman lapsensa pienet vaatteet. Se mulla jo ennestään kun taidan olla se viimeinen, joka meidän kaveripiiristä ollut raskaana.

Vaunuja on ennestään jo usemmat. Kaksosten yhdistelmät ajattelin sitten keväämmällä ostaa, luulen että ostan joko emmaljungat tai briot ja jos muutaman vuoden vanhat käytettynä saisin niin niihin tyytyisin.

Äippäloma alkaa virallisesti 18.2.06. Olen kyllä sellaisessa työssä, että en usko että loppuun asti töissä kykenen olemaan ja nyt jo hirvittää, että miten työmatkat talvella ja liukkailla pyörällä tulee sujumaan.

Nyt hetkeksi huilimaan kun lapsetkin päivälevoilla, tai sitten ei kun keskimmäinen kuuluu oksentavan vessassa(:

Leppoisaa päivänjätkoa kaikille tasapuolisesti,

toivottelee väsynyt Maisa kera masun rv21+1 + räkäset muksut x3.