Syyssäteiden lauantai
Kommentit (14)
Juuri tein esikoiselle pakastimeen makaronilaatikkoa, peruna-bataatti-hirvenliha-laatikkoa, bataattisosetta ja kastiketta Vatajan makkaroista. Esikko on ruoka-aineallergikko ja ruuat on aina tehtävä alusta saakka itse, ei siis mitään kaupan purkkeja voi syöttää. Joten teen aina isomman satsin kerralla, on sit " valmisruokaa" pakastimessa, ettei tarvi joka päivä kokata kaksia ruokia, meille vanhemmille ja lapselle. Nyt paistuu uunissa sit isänpäiväkakku, tietenkin sydämen mallinen! Laitan väliin ja päälle kermaa, persikkaa ja Pätkis-karkki -rouhetta, nam!
YOGINOS...En kerro enempää esikoisestamme. En tarkoita tätä mitenkään sulle henk. koht, mutta täällä haluan jotenkin olla vertaistukiryhmässä anonyyminä, joten puhun täällä esikoisesta ja sillä selvä. Esikoinen täyttää ens viikolla 2!
KIITOS muuten tuhannesti plussa-tsemityksistä! Ihan tässä itekin rupee täpinöissään odottamaan ens viikon alkua...Josko sais esikoisen synttäripäivälle plussan...Onkohan liikaa toivottu...
TAELSA JA VENLA75...Pakko liittyä noi äklötykset hormoneihin. Kun söin pillereitä, niin ei mitään, enkä muista ajasta ennen niitä tällästä. Mutta nyt siis kun oon luomuna, niin tosiaan kierron puolivälin öklötys-olot on totta!
MATLEENA...Mitä kuuluu, jatkuuko piina?
Nyt taitaa pitää mennä itsekin syömään, kun sikoinen vielä nukkuu päikkäreitä. Tein eilen lasagnea ihan kastikkeista asti itse ja voi että kun se on hyvää! Oikein mukavaa tätä päivää ja huomista Isänpäivää teille säteet! Tapaamisiin taasen!
-S-
Onpas historiallisen hiljainen päivä, kaikilla taitaa olla ihan oikeaakin elämään :)
Pääsky, peukutukset sinulle, että tärppi olisi käynyt! On ne piinaavia nuo odottelupäivät.
Minä täällä parantelen itseaiheutettua päänsärkyä, meni aikas myöhään tuo nukkumaan meno.. :) Kaverille pitäis jaksaa lähteä kahvittelemaan jonkun ajan päästä. No täytynee raahautua suihkuun tästä. Hauskaa lauantaita kaikille!
Riika
Juu, eipä tuo haittane, olis vaan ollut kiva kuulla minkä nimi yhditelmän sinä olet esikoisellesi laittanut. =)
Meillä oli ton nimen kanssa hirmu hankalaa miettiä mitä laitettais, pappi tuli käymään kotona ja samantien sitten päätimme että pojusta tulee se mikä se nyt on. Hirmuisesti oli nimivaihtoehtoja, mutta tuo kuulosti parhaimmalle. =)
Täällä on harmaa sää edelleenkin, vettä ei ole ainakaan vielä satanut ja auto pitäis kai mennä pesemään, saa nyt nähdä.
Mutta nyt menen valmistamaan isänpäivä kakkua.
Aamulla alkoi vuoto, kun meinasin kauppaan mennä. Ja siitä lähtien oon itkenyt sängyssä vauvan keskenmenoa. Verta on tullut aika vähän vielä, mutta vatsakivut aivan kamalat. Tuntuu että elämältä lähti pohja pois ja oon ihan rikki. Millähän tässä saa itsensä kasaan silleen, että jaksaa tuon esikoisen kanssa. On ollut aika ihmeissään, kun oon vaan parkunut. Onneksi mies kotona hoitamassa häntä.
Maanantaina lääkäriin ja katsotaan tulevaa. Sairaslomalla ainakin jonkin aikaa, sillä en jaksa lähteä töihin kun ei elämä mallillaan.
Vetäydyn varmaan hetkeksi palstailusta, kun tuntuu ettei miusta ole kun omia juttuja täällä murehtimaan.
Jedelede poistatko minut säteiden listalta raskautuneiden jokosta?
Kidelma
Anna kyynelten huuhtoa pois sitä surua, jota nyt koet ja pikku hiljaa nouset taas jaloillesi. Olen tosi pahoillani puolestasi. Muista, että täällä nimenomaan saa purkaa myös pahaa oloaan, sitä vartenhan tällainen vertaistuki on olemassa! ((((voimahalaus))))
Riika :' (
Olen todella pahoillani teidän puolesta. Tule vaan tänne purkamaan tuntojasi jos siltä tuntuu. Ihan niinkuin Riika kirjoitti , sitä varten me täällä olemme! Iloitaan tai ollaan surullisia yhdessä. . Voimia koko perheelle.
...sinulle, kidelma! Oon tosi pahoillani puolestasi. Ja kiitos Riika rohkaisustasi!
[color=blue]Suurtakin suurempi rutistus ja voimia! Riika sanoi niin fiksusti että samaa toivon minä! Kyllä se elämä on välillä rankkaa ja julmaa.. Mutta ihan oikeasti, älä ihmeessä poistu kuvioista vaan pura itseäsi täällä meille, kyllä me kuule jaksetaan kuunnella. Ja vielä parempaa vertais tukea saa varmasti haahuista, he vissiin olivat keskemenon saaneita yrittäjiä, ellen väärin muista. Joten he ainakin ihan oikeasti pystyvät ymmärtämään tuskan, itse voin vain kuvitella miltä mahtaa tuntua. ((((((HALAUS))))))
Jep, Riika koitas parantaa pääkipu, se on tylsää aina tuo dagen efter ;)
Missä ihmeessä on mm. Jedelede, Mae, Tilta... ihmettelee hän..
Mä täällä töissä olen... asukit saunassa, huutelen tässä välillä jos haluvatte aromeja löylyihin ;)
Joo, mutta plussa säteitä kaikille!
Kathy (kp4/26-30)
ps. ostin ne ovistikut, varmaan ma kolahtaa luukusta ;)
Kidelmalle oikein suuri rutistus: tippa tuli silmään lukiessani viestiäsi... Elämä ei ole aina oikeudenmukaista ja tuntuu niin turhalta kun menettää pienen vauvanalun, joka ei ole päivääkään elämää vielä nähnyt. Voin vain kuvitella tuskasi, kun itsekin pikkaraista jo odotan ja täälläkin on vielä monta piinaavaa viikkoa, ennen kuin pääsee sille paremmalle puolelle.
Toivotaan kuitenkin, että elämä teillekin vielä hymyilee, kunhan suru on surtu pois.
Piinailijoille edelleen plussatuulia ja kaikille mukavaa lauantai-iltaa
KIDELMA: Suuren suuri osanotto! :( Koeta jaksaa vaikka varmasti on vaikeaa... Ja edellisiä lainaten, sitä vartenhan täällä ollaan, että jokainen saa jakaa ilot ja surut!
Minä tuossa äsken leivoin ekat piparit tälle vuodelle. :) Ihanasti tuoksuu joululta, vaikka ulkona ei kyllä ole yhtään jouluinen tunnelma. Päivä alkoi niin mukavasti laulutunnilla ja jatkuu näköjään yhtä mukavana. Kerrankin näin päin. Tosin täti on näköjään valinnut minun luokse asuinpaikan, kun ei millään halua lähteä pois, vieläkin tulvii niin kuin ekana päivänä vaikka nyt on jo kp 5. Mutta jospa se pahainen akka ymmärtäisi pikapuoliin mennä. *ottaa luudan käteen ja yrittää ajaa sitä pois*
Mutta nyt vain minun puolestani kaikille jaksamista ja paljon plussia!
Kidelma ja nappulanapero, pahoittelut menetyksestänne. Viisaita lohdutuksen sanoja on jo sädesiskoilta kuulunut, toivottavasti ne auttavat ja jaksatte molemmat taas pian nähdä elämän valoisat puolet. Iso rutistus teille molemmille.
Tällä viikolla pinoutuminen on jäänyt minimiin, nopeasti olen kyllä käynyt kuulumisia lukaisemassa. Se ei tosin tarkoita sitä, etteikö tälläkin puolella näppäimistöä kuumeiltaisi. Taktiikka vaan vaihtui tässä kierrossa ja aiemmin kiertopäivien laskeskeluun ja ovisoireiden bongailuun mennyt aika on sekin hyödynnetty nyt ahkerasti makuukammarin puolella pitkin kiertoa. Kivaa on ollut :) Mutta pakko myöntää, että on tämä pitkien työpäivien päälle molemmille sen verran rankkaa, että jos tämä ei tuota tulosta, niin pari seuraavaa kiertoa sovittiin vedettävän vähän henkeä. Jaksaa sitten pipareiden ja jouluruokien turvottamana ensi vuonna taas uudella innolla.
Kiertopäivät lienee juuri kahdenkymmenen paremmalla puolella, joten kohtuu pitkien kiertojen riivaamana piinailen aikaisintaan kahden viikon kuluttua. Ja mikä mukavinta, useimmat pikkujoulupippalot luvassa sopivasti ennen joulukuun alkua, joten huomiota herättävän absolutistiksi ei tarvitse juhlissa heittäytyä; aiheuttaisi takuulla kulmien nostelua ja tietäväisiä pään nyökkäilyjä tätiköörin joukossa.
Uusia plussia ei vielä ole ymmärtääkseni siunaantunut, joten isot peukutukset kaikille piinailijoille (kuumeilija-69, s.m.r, matleena ja Serafi ainaskin) -plussia kehiin! Tulkaahan kertomaan kuulumiset. Tädin yllättämille pahoittelut ja samalla onnenpotku takalistoon seuraavalle kierrolle. Ja Riika pysyy sitten messissä, vaikka vauvahaaveet vähän siirtyisivätkin, eiks je? Tarkkanäköisiä juttujasi on ollut aina mukava lukea.
Niin, ja missä tosiaan Mae luuraa ¿huhuu, onhan kaikki hyvin sillä puolella palloa?
Nyt lähden saunaan. S' on moro!
Nytpäs minäkin uskaltaudun kirjoittelemaan säteisiin.
Aloitan pahoitteluilla ja voimahaleilla eli:
Kidelma koita jaksaa! Elämä on välillä raakaa :o( Ei muuta kuin uudella " innolla" mukaan taas.
Plussanneille täytyy tunnustaa, että olen hiukka kateellinen mutta perästä tullaan!
Ja siitä omasta navasta... eli minä otatin kolmen vuoden jälkeen hormonikierukan pois elokuulla ja heti aloitettiin kolmosen " teko" . Nyt takana on kaksi kiertoa ja sen seitsemän negaa (minäkin siis tunnustan olevani testien suurkuluttaja :o( ). Nyt on menossa kp 5/26-30 ja nyt vannon aloittavani ovistikkujen käytön. Enää ei hermot kestä! (Minäkö malttamaton?!?) Esikoinen syntyi heti ensimmäisestä kierrosta, mutta kuopusta piti harjotella 8kk (no ok, miehen mukaan makkarielämä oli silloin hivenen harvempaa kuin esim nykyään) ja sitten ostin ovistikut ja heti nappas! Jospa siis nyt natsais tästä kierrosta ja saatais elovauva!
Plussaonnea säteille!!!!
nyt se alkoi meillä kova yritys vauvan teossa,vaikka hieman etuajassa.oli tarkoitus aloitella vasta joulukuussa.tänään sain ovis testiin kaksi viivaa eli kp 15/26-28.ja touhuiltu on jo kovasti ja varmaan pitää jatkaa vielä huomennakin.sit päästää jännäämään loppukuusta.mitä tästä eka kierrosta tulee.meillä siis viides jo haaveissa.
Oon ollu vähän syrjässä tältä palstalta viime aikoina, mutta oon kyllä lukenu ahkerasti teidän juttuja. Meillä alkoi kanssa yritys tässä kierrossa ja nyt on kp 21 ja jännittää... Ovistikkujen kanssa on ainakin mun melko helppo bongata oikee aika kierrosta ja aika säännölliseltä kierto vaikuttaa. Lähipiirissä on paljon vauvauutisia ollu lähiaikoina ja kuume senkun kasvaa! Osaatteko kertoa kokemuksesta kuinka pian esim. väsymys voi alkaa hedelmöityksen jälkeen? Oon ollu viime viikon tosi väsynyt ja meinannu nukahtaa töissä, mitä ei oo koskaan ennen tapahtunut. Alavatsaa vihloo välillä. Pillerit on kyl ollu pois jo huhtikuun alusta asti, joten ei ainakaan yrittämättä oo kauheesti mitään tapahtunu vauvatoivepuolella. Kauheeta kun ei pysty vaikuttamaan kuumeen määrään! Toiveikasta lauantaita kaikille!