Mies valehteli. Mitä mieltä?
Huomasin postien mukana miehelle tulleen kirjeen Trafilta. Siinä kerrottiin, montako liikennerikkomusta hänellä on, ja montako siis saa enää tulla ennen kuin tulee ajokieltoa. Siinä oli siis yksi ylinopeussakko, josta tiesinkin, kun olin kyseisellä kerralla autossa mukana. Lisäksi siinä oli toinen ylinopeussakko viime kesältä, josta mies oli "unohtanut" mainita. Olen siis messunnut miehelle monet kerrat siitä, miten typerää on ajaa ylinopeutta ja saada sakot siitä maksettavakseen. Itse en siedä valehtelua ollenkaan, mutta miten vakavana tekona te muut pitäisitte tätä?
Kommentit (41)
ei avaa koskaan laskun näköisiä kirjeitään. Se olettaa, että se on mun tehtävä maksaa kaikki laskut. Joo, asiasta on keskusteltu, mutta ei muutu mihinkään. Eli jos haluan, että laskut tulee maksettua ajallaan niin joudun rikkomaan kirjesalaisuuden ja avaamaan toisen kirjeitä jatkuvasti. Jos meillä olisi eri tilit en avaisi, saisi itse sitten maksella krhut ja menettää luottotiedot, mutta kun on yhteiset niin ajattelen myös itseäni.
1= hieman ärsuttävää
10= melkein eron paikka
Tämä ehkä 2,5
1= hieman ärsuttävää
10= melkein eron paikka
Tämä ehkä 2,5
rattijuopumuksestaan, sain tietää seuraavana päivänä kyliltä totuuden, joten tuota ap:n tapausta pitäisin lähinnä ärsyttävänä. Ei siis vakava juttu.
mies siis jätti kertomatta eikä varsinaisesti valehdellut? Minusta niissä on ero.
siihen että joku ajaa ylinopeudella päälle niin tälläisiä asioita käsittelee eri näkökulmasta.
Sakkoja en miettisi vaan sitä ettei millään kuolleita saa takaisin tai lopuksi elämää vammautunut ei ehkä koskaan palaudu entiselleen.
Normaali ihminen joka ajaa ylinopeutta ei pääse koskaan siitä painajaisesta jonka saa teollaan aikaan, miten se kuva törmäyksestä voisi koskaan kadota mielestä?
Ymmärrän miestä ettei kertonut. Ei se voi ottaa vastuuta teoistaan, ei se vaan ymmärrä vaaraa.
keskimäärin yhet sakot tulee vuodessa, ei oo ollut kortti koskaan pois.
Nykyään autot on hyviä ja turvallisia ja siihen nähden nopeusrajoitukset naurettavan matalia. Varsinkin nämä talvinopeusrajoitukset, joita on monella hyvinkin turvallisella tiellä vaan siksi, että on nämä alueelliset kilometrikiintiöt sille minkä verran niitä pitää olla.
Näin ajatteli myös 11-vuotiaan tappanut rattijuoppokin. Mitäs muista välittäisi, omassa autossa on turvassa, joten mitäs pienestä ylinopeudesta...
itse maksanut sakkonsa, niin antaisin sinulle 10 eli eroaisin sinusta, kun ei sinulle edes voi sakoista ilman kohtausta kertoa.
Kaikki ajaa joskus ylinopeutta. Olet ap tosi tekopyhä tai provo.
1= hieman ärsyttävää
10= melkein eron paikka
Ylinopeussakoista kertomatta jättäminen on noin 3.
Ylinopeutta ajamisesta messuaminen n. 6.
Kirjesalaisuuden rikkominen 8-10.
M35
keskimäärin yhet sakot tulee vuodessa, ei oo ollut kortti koskaan pois. Nykyään autot on hyviä ja turvallisia ja siihen nähden nopeusrajoitukset naurettavan matalia. Varsinkin nämä talvinopeusrajoitukset, joita on monella hyvinkin turvallisella tiellä vaan siksi, että on nämä alueelliset kilometrikiintiöt sille minkä verran niitä pitää olla.
Joopa joo autot on turvallisia,mitäs kun yhden kerran ajat ylinopeutta jonkun viattoman ihmisen päälle???
jos minun autolla on ajanut, niin ilmoitushan tulee ensin minulle ja sitten pitää ilmoittaa kuka sillä autolla on oikein kaahannut. Silloin minua ärsyttäisi, jos ei olisi siitä kertonut. Mutta jos omalla autollaan ajelee sakot, niin eipä paljon kiinnosta. Jos kortti lähtee, niin turha on minulta kyytejä kinuta.
ihan oma mokansa, mitä sä aikuselle ihmiselle semmosesta messuat!!!???
Mies ei ole lapsesi. Jos aikuinen ihminen ei osaa, ymmärrä eikä hallitse ajoaan, vika on hänen omansa.
En mä jaksaisi moisesta meteliä nostaa.
Mies siis väitti asian tultua ilmi, että sakko oli noin sata euroa. Sanoin haluavani nähdä summan hänen nettipankistaan myöhemmin. Seuraavana päivänä hän sitten kertoi summan olleen kuitenkin lähes 500 euroa. Voiko tällaiseen ihmiseen luottaa ollenkaan? Tuntuu, että pelkkää valhetta valheen perään.
Mies siis väitti asian tultua ilmi, että sakko oli noin sata euroa. Sanoin haluavani nähdä summan hänen nettipankistaan myöhemmin. Seuraavana päivänä hän sitten kertoi summan olleen kuitenkin lähes 500 euroa. Voiko tällaiseen ihmiseen luottaa ollenkaan? Tuntuu, että pelkkää valhetta valheen perään.
Minusta tuohon on vaikea sanoa mitään pelkästään ap:n kirjoitusten perusteella. Pitäisi tuntea teitä kumpaakin hieman eli oletko esim. perfektionisti joka vaatii mieheltäkin koko ajan täydellisyyttä ? Miten suhtaudut virheisiin ? Mikä teidän rahatilanne on ? Millaiset taustat miehellä on ? Valehteleeko muuten asioista ? Millainen moraali ?
AP mieti miksi mies valehteli ? Pelkäsikö, häpesikö ? Mieti kokonaisuutta ? Tuo on kuitenkin vain yksi asia johon nuo valheet liittyivät ja ilmeisesti miehelle tosi nolo tai vaikea asia kun noin yrittää peitellä kovin. Miksi näin ?
Ilmeisesti joko miehen tulot ovat aika isot tai ylinopeaus on ollut kova kun sakot noin isot ? Ei menny kortti kuitenkaan kuivumaan ?
Ap: aseti miehesi asemaan ja koeta ymmärtää hänen ajatuksiaan. Ehkä se auttaisi päättämään miten suhtaudut asiaan.
Minulle olisi aika kova paikka jos mies jäisi kiinni kohtuuttoman kovasta ylinopeaudesta (ainakin ilman järkevää selitystä). Sakoista en niinkään suuttuisi tai piitaisi vaan tuosta vaaran aiheuttamisesta itselle ja muille kovalla ylinopeudella (joo olen itsekkin saanut kerran ylinopeussakon huolimattomuuttani, tahallani en aja ylinopeutta).
ensinnä veikkaan että ap:lla miehineen on sama käytäntö kuin meillä: niin sanotut viralliset kirjeet (eli ei käsin kirjoitetut) avaa se kumpi ehtii.
Tottakai vituttaisi aivan hulluna jos tyhmä äijä ajaisi ylinopeutta ja käyttäisi yhteisiä rahoja 500 euroa noin tyhmään. Ja vielä olisi hiljaa asiasta.
Meillä saattaisi olla vakavan keskustelun paikka, vähin mitä tekisin olis varmaan saman summan käyttö vain minuun. Lähtisin yksin lomalle tms. Mieshän on jo sen rahan käyttänyt.
Juu, ei lähtenyt miehen kortti kuivumaan. Jos tulee vielä yksi sakko kesään mennessä, niin sitten lähtee kortti. Sanoinkin, ettei tarvitsisi ainakaan minun kyydissä sitten töihin tulla. Ja tosiaan ei meillä ole niin nuukaa tuo kirjeitten avaus, kun ei sinne postilaatikkoon yleensä yhtään mitään henkilökohtaista tule. Jos minä vaikka haen postin, niin avaan sitten kaikki kirjeet valmiiksi.
Rattijuoppojakaan ei saada kuriin. Eikä ylinopeutta kaahaavia. Eikä seinille piirtelijöitä. Eikä marketista varastavia. Eikä roskansa maahan hettäviä. Eikä seksin ostajia. Eikä liputta matkustavia. Eikä pimeää työtä tekeviä. Yhteistä kaikille on välinpitämättömyys ja rangaistuksien pienuus.