Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies valehteli. Mitä mieltä?

Vierailija
09.01.2012 |

Huomasin postien mukana miehelle tulleen kirjeen Trafilta. Siinä kerrottiin, montako liikennerikkomusta hänellä on, ja montako siis saa enää tulla ennen kuin tulee ajokieltoa. Siinä oli siis yksi ylinopeussakko, josta tiesinkin, kun olin kyseisellä kerralla autossa mukana. Lisäksi siinä oli toinen ylinopeussakko viime kesältä, josta mies oli "unohtanut" mainita. Olen siis messunnut miehelle monet kerrat siitä, miten typerää on ajaa ylinopeutta ja saada sakot siitä maksettavakseen. Itse en siedä valehtelua ollenkaan, mutta miten vakavana tekona te muut pitäisitte tätä?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoraan miten ääliömäistä on maksaa ylinopeussakkoja. Ensinnäkin se on piittaamattomuutta toisia ihmisiä kohtaan sekä lakia kohtaan. Erikoisesti jos kaupunkialueella ajaa ylinopeutta!

Minä panin mieheni maksamaan sakkonsa itse. En siis maksanut nettipankin kautta vaan hän saa mennä sen yhden maksun takia pankkiin!!!!

Vierailija
2/41 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Se ongelma oli siis ensinnäkin se, että mies valehteli. Minun on vain hyvin vaikea elää ihmisen kanssa, joka valehtelee typeristä pikkujutuista. En olisi pelkästä ylinopeussakosta niin paljon hermostunut, etteikö siitä uskaltaisi sanoa. Ja miksikö minua haittaa miehen ylinopeussakot? Vaikkapa siksi, että niihin käytetty raha on suoraan pois esim. matkustamisesta ja muusta mukavasta. En siis halua, että meidän rahat menevät pikkupojan tasolle jääneen ihmisen kaahailuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoraan miten ääliömäistä on maksaa ylinopeussakkoja. Ensinnäkin se on piittaamattomuutta toisia ihmisiä kohtaan sekä lakia kohtaan. Erikoisesti jos kaupunkialueella ajaa ylinopeutta!

Minä panin mieheni maksamaan sakkonsa itse. En siis maksanut nettipankin kautta vaan hän saa mennä sen yhden maksun takia pankkiin!!!!

Siis mikä ihmeen kotipoliisi sinä olet? eikö miehellä ole oikeutta käyttää tietokonetta, eikö hänellä ole omia pankkitunnuksia vai oletko ottanut ne häneltä pois tms? (provo?)

Vierailija
4/41 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksikö minua haittaa miehen ylinopeussakot? Vaikkapa siksi, että niihin käytetty raha on suoraan pois esim. matkustamisesta ja muusta mukavasta. En siis halua, että meidän rahat menevät pikkupojan tasolle jääneen ihmisen kaahailuihin.

mutta kun se valitus ei auta yhtään, ne pitää silti maksaa. Jos mies on muutenkin ärsyttävä niin pistä pihalle. Hän saattaa miettiä sinusta ihan samaa kun auot hänen postiaan.

Vierailija
5/41 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kai nyt aikuinen ihminen itsekin tietää kuinka tyhmää on hankkia ylinopeussakko, luuletteko ettei sitä miestä harmita jo valmiiksi se sakko??

Luuletteko tosiaan kertovanne miehelle jotain mitä se ei jo tiedä, ja nyt kun te siitä messuatte niin mieskin tajuaa että joo, tosiaan typeräähän se on sakko hankkia.

Ja sehän on selvä että mieluummin jättää kertomatta koko sakosta tollaselle messuajalle joka kuvittelee olevansa miehensä äiti.

Vierailija
6/41 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos valehteli tollasessa asiassa niin katsoisin vakavasti peiliin ja miettisin omaa kättäytymistäni.

Jos vaan jätti kertomatta niin ensinnäkään se ei ole valehtelua, ja toisekseen erittäin ymmärrettävää koska se sakko ottaa itseäänkin päähän eikä siihen tee mieli enää vaimon mäkätystä ottaa.

Vierailija
7/41 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ajatteli myös 11-vuotiaan tappanut rattijuoppokin. Mitäs muista välittäisi, omassa autossa on turvassa, joten mitäs pienestä ylinopeudesta...

Itse en koskaan aja ylinopeutta taajamassa, mutta esim. Pohjanmaan suorilla 80 km nopeusrajoitus on kesällä naurettavan alhainen. Valitettavasti kaikilla ei ole tilannetajua, ja rajoitukset laitetaan aina sen tyhmimmän mukaan. :/

Vierailija
8/41 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kai nyt aikuinen ihminen itsekin tietää kuinka tyhmää on hankkia ylinopeussakko, luuletteko ettei sitä miestä harmita jo valmiiksi se sakko??

Luuletteko tosiaan kertovanne miehelle jotain mitä se ei jo tiedä, ja nyt kun te siitä messuatte niin mieskin tajuaa että joo, tosiaan typeräähän se on sakko hankkia.

Ja sehän on selvä että mieluummin jättää kertomatta koko sakosta tollaselle messuajalle joka kuvittelee olevansa miehensä äiti.

Vierailija
9/41 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoksihan hän juuri unohtikin asian sulle mainita.

Ei valehdellut. En pitäisi ollenkaan vakavana. Harmittaisi vaan vietävästi tuo sakko. Ja niin harmittaisi varmaan miestäkin. Myös ap:n miestä todennäköisesti harmittaa.

Olen siis messunnut miehelle monet kerrat siitä, miten typerää on ajaa ylinopeutta ja saada sakot siitä maksettavakseen.

Vierailija
10/41 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuitenkin yhteinen auto. Mälläsin sen yhdessä parkkihallissa kerran ja hoidin itse siitä koituvat paperihommat, en kertonut miehelleni. Nolotti sen verran ja homma oli jo hoidossa. Ymmärrän miestäsi.

Vierailija
11/41 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskimäärin yhet sakot tulee vuodessa, ei oo ollut kortti koskaan pois.

Nykyään autot on hyviä ja turvallisia ja siihen nähden nopeusrajoitukset naurettavan matalia. Varsinkin nämä talvinopeusrajoitukset, joita on monella hyvinkin turvallisella tiellä vaan siksi, että on nämä alueelliset kilometrikiintiöt sille minkä verran niitä pitää olla.

Toi pätee korkeintaan motarilla.

Taajamassa on ihan sama, kuinka turvallinen se auto on, jos vastaan tulee jalankulkija, pyöräilijä tai mopo. Silloin se ajonopeus ratkaisee, kuoleeko se, johon törmäsit vai ei. Esimerkiksi Helsinginniemellä eniten jalankulkijoiden ja pyräilijöiden liikennekuolemia on vähentänyt nopeusrajoituksen pudottaminen 30 kilometriin tunnissa.

Vierailija
12/41 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies siis jätti kertomatta eikä varsinaisesti valehdellut? Minusta niissä on ero.

Eihän tässä tapauksessa tosiaan ollut kysymys valehtelusta.

Termit haltuun! Sitä paitsi, noilla asioilla on ihan eri merkitys - siis valehtelulla ja jonkun asian kertomatta jättämisellä.

Vierailija
13/41 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein tieda miten sanansa asettaisi.

Vierailija
14/41 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä miettisin aapeena missä on mieheni luottamus minua kohtaan kun ei uskalla tällaisista asioista kertoa, vaan jättää mielummin kertomatta.

Vierailija
15/41 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskimäärin yhet sakot tulee vuodessa, ei oo ollut kortti koskaan pois.

Nykyään autot on hyviä ja turvallisia ja siihen nähden nopeusrajoitukset naurettavan matalia. Varsinkin nämä talvinopeusrajoitukset, joita on monella hyvinkin turvallisella tiellä vaan siksi, että on nämä alueelliset kilometrikiintiöt sille minkä verran niitä pitää olla.

"Nykyään autot on hyviä ja turvallisia ja siihen nähden nopeusrajoitukset naurettavan matalia".. Niin no, olkoon autot hyviä ja turvallisia mutta kun liikenteessä sitten joka toinen, nyt liukkaallakin ajaa ylinopeutta. Lisäksi kun teidän kaikkien ylinopeutta ajavien ajotaito ei ole mikään maailman paras. Moni ei tiedä mitä tehdä tai muuten vain panikoi jos auto lähtee luisumaan tai heittelehtimään rajusti.

Ei se autojen "turvallisuus" ole mikään perustelu sille että saisi ajaa ylinopeutta. Ihmiset siellä rattien takana ovat vaarallisia. Jopa sinä. vaikka pidätkin sääntöjä naurettavina..

Vierailija
16/41 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sain sakot. Hoitaisin pois kaikessa hiljaisuudessa ja välttäisin saarnan.

- kuka jaksaa kuunnella tollasta mussutusta jos ei ole pakko

- et ole miehen äiti, miksi sinun pitää siitä jäkättää, jos aikuinen ihminen ajaa ylinopeussakot niin hänen on ongelmansa ja hoitakoon asian

- sakot ketuttavat todennäköisesti miestä muutenkin, ei tarvita enää sinua kertomaan siitä

suoraan miten ääliömäistä on maksaa ylinopeussakkoja. Ensinnäkin se on piittaamattomuutta toisia ihmisiä kohtaan sekä lakia kohtaan. Erikoisesti jos kaupunkialueella ajaa ylinopeutta! Minä panin mieheni maksamaan sakkonsa itse. En siis maksanut nettipankin kautta vaan hän saa mennä sen yhden maksun takia pankkiin!!!!

Vierailija
17/41 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sain sakot. Hoitaisin pois kaikessa hiljaisuudessa ja välttäisin saarnan. - kuka jaksaa kuunnella tollasta mussutusta jos ei ole pakko - et ole miehen äiti, miksi sinun pitää siitä jäkättää, jos aikuinen ihminen ajaa ylinopeussakot niin hänen on ongelmansa ja hoitakoon asian - sakot ketuttavat todennäköisesti miestä muutenkin, ei tarvita enää sinua kertomaan siitä

suoraan miten ääliömäistä on maksaa ylinopeussakkoja. Ensinnäkin se on piittaamattomuutta toisia ihmisiä kohtaan sekä lakia kohtaan. Erikoisesti jos kaupunkialueella ajaa ylinopeutta! Minä panin mieheni maksamaan sakkonsa itse. En siis maksanut nettipankin kautta vaan hän saa mennä sen yhden maksun takia pankkiin!!!!

Vierailija
18/41 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- hävettääkö häntä niin paljon?

- välttää riidan?

- välttää saarnauksen?

Miten teillä riidellään, onko ilmapiiri avoin?

Saako epäonnistua?

Miettisin tällaisia asioita jos mies valehtelee/jättää asioita kertomatta.

Mutta kun vahinko on jo tapahtunut, niin ei se muuksi muutu vaikka kuinka saarnaisit, mies ei sitä millään enää korjaa. Mutta rakentavassa hengessä kannustaisin seuraamaan sitä kaasujalkaa jatkossa.

Itsekin paljon ajavana tiedän, että kyllä niitä sakkoja välillä napsahtaa, vrt. tekevälle sattuu.

Vierailija
19/41 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsytttäisi ehkä kanssa pikkasen.

Miksi ei voi tollasta kertoa puolisolle ?

Mutta tiedän tän TOISTEN virheistä messuavan ja loputtomasti naputtavan ihmistyypin. Joten, jos mies maksa sakkonsa omilla rahoillaan, voit ehkä ainakin ohimennen vilkaista peiliin, miettiä siellä näkemääsi ja jatkaa omaa elämääsi

Vierailija
20/41 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että eihän se kirje varmasti TEILLE ole tullut.

Vaan se on tullu MIEHELLESI.

Silti sinä menet ja avaat ja luet sen.

Muistaakseni meillä joku laki on vielä kirjesalaisuudestakin eikä sitä mikään avioliitto kai muuta.

Eli miehesi on ehkä jättänyt mainitsematta ylinopeussakoistaan.

Sen sijaan sinä olet ollut erittäin TÖRKEÄ ja rikkonut kirjesalaisuutta avaamalla toisen henkilön postit.

Menepä AP itseesi. Kyylä !