Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Millä ehkäisymenetelmillä olette saaneet vahinkovauvoja?

Vierailija
08.01.2012 |

Teenpä tästä ihan ketjun. Eli millä ehkäisymenetelmällä teidän vahinkovauvat ovat tulleet? Onko ehkäisyssä mennyt joku pieleen, unohdus tms. vai onko vaan pettänyt kertakaikkiaan? Koko ajan täällä saa lukea noista yllätysvauvoista niin on jäänyt kuva, että ehkäisyt eivät siis juurikaan toimi???

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmonen sai alkunsa säännöllisesti ja huolellisesti syödyistä minipillereistä huolimatta. Mitään vatsatautia tms. ei myöskään pillereiden pettämiseen liittynyt.

Nelonen taas syntyi sterilisaation jälkeen. Klipsi oli irronnut pari viikkoa leikkauksen jälkeen ja selväähän se on miten siinä kävi...

Ja joku viisas taas varmaan sanoo, että aina kun harrastaa seksiä pitää olla valmistautunut raskauden mahdollisuuteen. Noh, itse olin melko menestyksekkäästi onnistunut kuitenkin ehkäisemään vuosia (hankalaa se on ollut, kun mikään muu menetelmä ei oikein sovi kuin nuo minipillerit- jotka eivät nekään oikein hyvin toimineet ja kondomi (joka taas on lateksiallergiselle hemmetin kallis vaihtoehto). Ja kun sitten sterilisaation jälkeen luulin päässeeni ehkäisyhuolista niin plussatesti oli kyllä melkoinen ylläri!

Vierailija
2/39 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tunnollisesti söin pillereitä, huolimattomuudesta ei siis ollut kyse.

Nyt käytössä on ehkäisykapseli ja kortsut. En luota enää mihinkään ehkäisyyn yksinään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meinannu uskoa kun testi näytti positiivista. 3 vuotta olin pillereitä syöny, en nyt ihan kellontarkasti ottanu mut ikinä ei yhtään ollu välistä unohtunukaan :/ Nyt käytössä kuparikerukka.

Vierailija
4/39 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nää kaikki "yllätysvauvat" täällä on hankittu siis ilman ehkäisyä niin mulla on teille yllätys: ne ei ole silloin yllätysvauvoja!

Vierailija
5/39 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskeytettyä yhdyntää ja pari viime kk on annettu usein laueta sisään. Yllätysvauvaa odotellessa.

Vierailija
6/39 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätysvauva täyttää helmikuun alussa 12v

Vierailija
7/39 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyllyyn pistetän tappi, joka nojaa kohtua vasten. Näin ollen siemenneste ei pääse kohtuun. Meillä kerran katkeis tappi, joten sinnehän ne sitten ui.

Vierailija
8/39 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on tullut vahinkovauva, mutta eipä me käytetty kondomia ohjeen mukaan eli ei laitettu sitä ollenkaan päälle kerran! Ei ollut kuitenkaan harkittua vaan hullua riskinottoa ja niinhän siinä kävi. Eli vahinko sekin.

Toinenkin vahinkovauva on kondomin kanssa tullut, eikä silloinkaan käytetty kondomia ohjeen mukaan, eli ensin mentiin vähän paljailla. Taitaa mun ukkoni olla sitä tyyppiä jolla on touhutipassa siittiöitä, kaikillahan ei ole...........

Vierailija
9/39 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yrittämällä ei millään =D. Pitää siis hommata ehkäsy niin tärppää

Vierailija
10/39 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kondomia ehkäisynä,mut yks ainoa kerta kun jäi väliin,niin johan se napsahti!!!

Vierailija
11/39 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vaikka yleensä käyttäisikin kondomia, niin jos sitä ei joskus käytä, niin silloin mitään ehkäisyä ei ole käytetty. Eli en kutsuisi niitä yllätysvauvoiksi kun on kerran oltu ilman ehkäisyä ja kaikki tietää että siitä voi seurata vauvoja. Yllätysvauva on sellainen, joka oikein käytetystä ehkäisystä huolimatta pyrkii maailmaan.

Vierailija
12/39 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

*sikiävää sorttia*

Vierailija
13/39 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka ja vain vähän yhdyntöjä. Ikää 41v. Ei oireita, mutta ei menkkojakaan (yleensä edes näön vuoksi on ollut). Panikoin ja tein testin joka, suureksi hämmästyksekseni, olikin negatiivinen :-)

Meinasin jo vaatia tuplaehkäisyä, mutta järki alkoi puhumaan, että etäsuhde, kuolevat munasoluni JA hormonikierukka kyllä taitaa riittää... Silti taidan mennä sterilisaatiojonon.

jos lapsi olisi katastrofi niin ei minusta tuplaehkäisy ole mitenkään vainoharhaista. Sterilisaatiokaan ei ole kyllä sataprosenttisen varma.

Vierailija
14/39 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei mitään ehkäisyä ollut käytössä.

Ei sitä raskautta vaan enää osannut odottaa, kun oli yli 2 vuotta harrastanut seksiä ilman ehkäisyä.

Kolmas lapsi myös yllätys. Kondomi ehkäisynä ja ihan asian mukaisesti sitä käytettiin. Ehjiä olivat käytön jälkeen tai niin mieheni ainakin väitti

Vierailija
15/39 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

....

Itse "vahinkovauvana" olen saanut sitten odottaa vauvoja pitkään ja hartaasti...

Jaa - saa nähdä tuleeko kolmas sit yllärinä ja kierukalla kuten äidillänikin :D Mulla tosin hormonikierukka

Vierailija
16/39 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka ja vain vähän yhdyntöjä. Ikää 41v. Ei oireita, mutta ei menkkojakaan (yleensä edes näön vuoksi on ollut). Panikoin ja tein testin joka, suureksi hämmästyksekseni, olikin negatiivinen :-)

Meinasin jo vaatia tuplaehkäisyä, mutta järki alkoi puhumaan, että etäsuhde, kuolevat munasoluni JA hormonikierukka kyllä taitaa riittää... Silti taidan mennä sterilisaatiojonon.

Minäkin tosiaan olen kahdella ehkäisyllä ja polykystisilla munasarjoilla ostanut testin. Elikkä oon yhtä harhainen varmaankin sitten ;)

Kysyin gynekologilta joskus, miksi kondomiehkäisyn teho ei ole 100 % että tuleeko ne kumin läpi niin sanoi, että eivät tulisi, mutta että sitä ei käytetä yleensä koko yhdynnän aikaa... Joka sitten laskee koko menetelmän tehoa, kappas ;)

ap

Vierailija
17/39 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin mullekin oli luvattu, että todennäköisyys saada lapsi ilman hedelmöityshoitoja on samaa luokkaa kuin lottovoiton todennäköisyys, joten en todellakaan odottanut tulevani raskaaksi varsinkaan, kun söin säännöllisesti e-pillereitä (joskaan en sinänsä raskauden ehkäisyyn, vaan kuukautisongelmien hoitoon). Ja koska kumppani oli suht uusi tuttavuus ja seurustelusuhde tuore, eikä missään tautitesteissä oltu käyty, käytössä oli myös kondomi. Siitä huolimatta raskaustesti näytti plussaa. Lääkäri totesi, että todennäköisesti kesken menee kumminkin, mutta aika pitkälle venähti sekin - tyttö täyttää kohta 7v.

Sen jälkeen suunnitellut raskaudet onkin olleet paljon vaikeampia saada alulleen, mutta on nekin alle vuodessa alkaneet. Ja ihan ilman hoitoja, joten voisi varmaan seuraavaksi kokeilla lottoamista.

Vierailija
18/39 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

....

Itse "vahinkovauvana" olen saanut sitten odottaa vauvoja pitkään ja hartaasti...

Jaa - saa nähdä tuleeko kolmas sit yllärinä ja kierukalla kuten äidillänikin :D Mulla tosin hormonikierukka

t: 4

Vierailija
19/39 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopus taas on pillerivahinko

Vierailija
20/39 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kondomi x 1, sterilointi x 1