Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Millä ehkäisymenetelmillä olette saaneet vahinkovauvoja?

Vierailija
08.01.2012 |

Teenpä tästä ihan ketjun. Eli millä ehkäisymenetelmällä teidän vahinkovauvat ovat tulleet? Onko ehkäisyssä mennyt joku pieleen, unohdus tms. vai onko vaan pettänyt kertakaikkiaan? Koko ajan täällä saa lukea noista yllätysvauvoista niin on jäänyt kuva, että ehkäisyt eivät siis juurikaan toimi???

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

väärinasennetulla hormonikierukalla, mutta onneksi tajusin asian ajoissa ja se on nyt hoidossa.

Vierailija
22/39 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se toimi 6 vuotta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki olleet aina suunniteltuja, ainakin jollain lailla. Nain ainakin luulisin.

Vierailija
24/39 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nää kaikki "yllätysvauvat" täällä on hankittu siis ilman ehkäisyä niin mulla on teille yllätys: ne ei ole silloin yllätysvauvoja!

enkä siis osannut ajatella että olisi pitänyt ehkäistä, kun edellinen lapsi oli vuosikausien lapsettomuushoitojen tulos ja toinen munatorveni kokonaan poistettu.

Vierailija
25/39 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä siis osannut ajatella että olisi pitänyt ehkäistä, kun edellinen lapsi oli vuosikausien lapsettomuushoitojen tulos ja toinen munatorveni kokonaan poistettu.

onhan ne yllätyksiä tietysti jos ajattelee, että no ei tämä yksi kerta ilman ehkäisyä mitään haittaa, mutta silloin on kyse toiveajattelusta eikä varsinaisesti siitä, että aktiivisesti ehkäisisi sen yllätysvauvan tuloa. Ei kai sinullekaan sanottu, että olisi täysin mahdotonta sinun saada lapsia?

Vierailija
26/39 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti tuo ihanuus on kyllä ihan vahingossa alkunsa saanut. Satoja kertoja olen rakastellut sen ensimmäisen kerran jälkeen enkä vieläkään ole tarkoituksella vauvaa ollut tekemässä, ihan vaan rakastellut. Eikä ole kuin tuo yksi tullut.

Vierailija
27/39 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti tuo ihanuus on kyllä ihan vahingossa alkunsa saanut. Satoja kertoja olen rakastellut sen ensimmäisen kerran jälkeen enkä vieläkään ole tarkoituksella vauvaa ollut tekemässä, ihan vaan rakastellut. Eikä ole kuin tuo yksi tullut.

mutta miten kuvittelit lasten saavan alkunsa jos ei ehkäisemättömästä seksistä? Ajatuksen voimallako olette ehkäisseet? Onhan se lapsi tietysti aina "yllätys", kuten ihan kaikki asiat elämässä, vaikka sitä yrittäisikin mutta ei tässä nyt ehkä sitä kysytty.

Vierailija
28/39 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vaikka yleensä käyttäisikin kondomia, niin jos sitä ei joskus käytä, niin silloin mitään ehkäisyä ei ole käytetty. Eli en kutsuisi niitä yllätysvauvoiksi

En minäkään yllätykseksi kutsuisi, mutta vahinkovauvaksi kyllä (eli ei ole ollut tarkoitus). Periaatteessa ehkäisy on ollut käytössä, mutta kondomiehkäisyn huono puoli on, että kun harkintakyky pettää, se jääpi pukematta. Harkintakyky taas pettää eri ihmisillä eri lailla... jollain humalassa, jollain hajamielisyyttä, jollain himokkuutta "kai me tällä kertaa voidaan vähän paljaalla...".

Vierailija
29/39 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään yllätykseksi kutsuisi, mutta vahinkovauvaksi kyllä (eli ei ole ollut tarkoitus). Periaatteessa ehkäisy on ollut käytössä, mutta kondomiehkäisyn huono puoli on, että kun harkintakyky pettää, se jääpi pukematta. Harkintakyky taas pettää eri ihmisillä eri lailla... jollain humalassa, jollain hajamielisyyttä, jollain himokkuutta "kai me tällä kertaa voidaan vähän paljaalla...".

no eihän tässä kukaan moralisoi, minäkin olen vaan ihmetellyt tätä vahinkovauvojen määrää mutta jos vahingoiksi kutsutaan sitäkin, ettei ole edes yritetty ehkäistä, niin sitten en ihmettele. On minultakin kondomi aikoinaan jäänyt usein väliin mutta en kyllä ole ajatellut, että ei tästä mitään vauvaa voi tulla vaan olen käynyt jälkiehkäisypillerin, joka ei kyllä sekään mitään ehkäisyä ole. Vaikkei se vauva olekaan ollut tarkoitus niin ei voi väittää, että olisi tehnyt jotain estääkseen raskautumista. Siis että jos ajan kännissä autolla ja ajan vahingossa jonkun päälle niin saa siitäkin tuomion vaikkei se olekaan ollut tarkoitus.

Vierailija
30/39 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tosiaan kondomi pitää laittaa päälle ihan joka kerta, ei voi sanoa, että käytimme ehkäisyä, silloin kerran vaan jäi kondomi laittamatta päälle..ehkäisyä ei ole silloin käytetty. Toisin kuin vaikkapa jos kierukka on itsekseen ajatunut väärään asentoon ja siksi ei ehkäise normaalisti.

Vierailija
31/39 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukka luulee että ehkäisy on ok, kun edellisellä kerralla (tai vielä sitäkin edellisellä) käytti kondomia. Sitten silmät kirkkaina väitetään että ihan ylläri oli ja ehkäisyäkin käytettiin :)

Vierailija
32/39 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tasapainoton äidiksi enkä lapsia haluaisi. Käytössä on mun jonkinasteinen hedelmättömyys, kondomi ja spermisidi, mutta silti aina jos tulee jotain outoa oiretta, pelkään raskautta. Ikinä ei olla unohdettu noita ja aina mennään kahdella ehkäisyllä päällekäin, mutta siitä, kuinka usein täältä lukee noista vahingoista, on jäänyt sellainen kuva, että nuokaan eivät riitä... Kuitenkin vähän helpottaa nyt, kun selvisi, mikä on siis pettänyt että esim. tahdonvoima... Johon en ehkäisyssä uskoisi.

Inhoan ostaa raskaustestejä jos on kauheesti nähty vaivaa ja rahaa että niitä ei tarvis ostaa eikä raskautta pelätä. No nyt mulla oli yhden päivän menkat ja taas epäilen että tää on raskausoire :(

Vierailija
33/39 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lääkärit olivat ihan luvanneet, että ilman IVF:ää ei lasta tule, endon takia munanjohtimet niin solmussa ja arpiset ja tukossa.

Ja seittämän vuotta se lupaus sitten pitikin.

Vierailija
34/39 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kondomi olisi muka hajonnut. En uskaltanut tunnustaa, että hankkiuduin tietoisesti yksinäiseksi odottajaksi. Asiasta tiesi myös kumppani.

Vierailija
35/39 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kondomi olisi muka hajonnut. En uskaltanut tunnustaa, että hankkiuduin tietoisesti yksinäiseksi odottajaksi. Asiasta tiesi myös kumppani.

Mitä se neuvolassa kenellekään kuuluu, jos joku haluaa yksinäiseksi odottajaksi? Kurjaa, jos noin on.

Vierailija
36/39 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tasapainoton äidiksi enkä lapsia haluaisi. Käytössä on mun jonkinasteinen hedelmättömyys, kondomi ja spermisidi, mutta silti aina jos tulee jotain outoa oiretta, pelkään raskautta. Ikinä ei olla unohdettu noita ja aina mennään kahdella ehkäisyllä päällekäin, mutta siitä, kuinka usein täältä lukee noista vahingoista, on jäänyt sellainen kuva, että nuokaan eivät riitä... Kuitenkin vähän helpottaa nyt, kun selvisi, mikä on siis pettänyt että esim. tahdonvoima... Johon en ehkäisyssä uskoisi.

Inhoan ostaa raskaustestejä jos on kauheesti nähty vaivaa ja rahaa että niitä ei tarvis ostaa eikä raskautta pelätä. No nyt mulla oli yhden päivän menkat ja taas epäilen että tää on raskausoire :(

en halua lapsia tällä hetkellä ja siksi käytän tuplaehkäisyä eli kuparikierukkaa ja kondomia. Aiemmin pilleriä ja kuparikierukkaa. Yhteen ehkäisykeinoon en luota ellei ole ihan ok raskautua.

Vierailija
37/39 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muakin on hieman ihmetyttänyt nämä suht yleiset "kondomiehkäisy petti" -vauvojen äidit. siis eihän se ehkäisy mitään ole pettänyt, jos sitä kumia ei ole käytetty! jepjee. kondomi on siis oikein käytettynä (käytettynä) varsin luotettava.

itsekin pelkään raskautta joka kuukausi, vaikka ainoastaan kumilla vedellään. raskaus olisi katastrofi.

Vierailija
38/39 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kortsu pois. Oltiin siis huolimattomia ja heti napsahti. Sen jälkeen ei tuurilla ole menty ja tuloksena onkin kaksi suunniteltua lasta eikä yhtään ylläriä. Ehkäisynä on ollut kortsut, kupari- ja nykyään hormonikierukka. Vaikka ollaan vissiin hedelmällisiä (lapset saaneet alkunsa hyvin helposti) niin ehkäisy ei oikein käytettynä ole pettänyt.

Vierailija
39/39 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka ja vain vähän yhdyntöjä. Ikää 41v. Ei oireita, mutta ei menkkojakaan (yleensä edes näön vuoksi on ollut). Panikoin ja tein testin joka, suureksi hämmästyksekseni, olikin negatiivinen :-)

Meinasin jo vaatia tuplaehkäisyä, mutta järki alkoi puhumaan, että etäsuhde, kuolevat munasoluni JA hormonikierukka kyllä taitaa riittää... Silti taidan mennä sterilisaatiojonon.