Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaisko joku ruotsin kielen kanssa?

Vierailija
08.01.2012 |

Eli tässä tehtävässä pitäisi laittaa substantiivi oikeassa muodossa lauseeseen. Tässä lauseet ja niihin laitettavat substantiivit:

Vi har hunnit göra två utflykter på ______ (substantiivi:ö) Onko se vain tuo ö vai kenties ön?

Där fanns det långa vita _________

(substantiivi: sandstrand)Kirjan mukaan tuo sana kuuluu 3.ryhmään mutta sen perässä on tähti eikä selvitystä näy missään :o

Man skulle nästan kunna tro att han har svenska som _______ (substantiivi:modersmål)

Före _____(substantiivi:konsert) ska vi ha picknick i Almedalen.

Ja vielä yksi kysymys noista oikeista muodoista:

Milloin laitetaan "ensimmäinen muoto" substantiivista ja milloin toinen? Eli milloin tulee en lärare ja milloin läraren? Olen tuon varmasti joskus oppinut, mutta edellisestä ruotsin kurssistani on niin kauan aikaa etten vähän aikaa sitten suurinpiirtein muistanut miten sanotaan oma nimi:D

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai tää sama aloittaja laittaa tänne aloituksia siitä, kuinka vaikeeta ja kauheeta pakkoruotsi on. Ja tietysti toivoo että ruotsia koulussa opiskelleet häntä iloisesti jaksaa neuvoa.

Hei haloo. Ei tuo ole niin vaikea juttu, ettetkö voi kirjasta itse lukea tuota sääntöä ja taivuttaa sanoja sen säännön mukaan.

Erehdyit henkilöstä!En ole koskaan kirjoittanut tänne, enkä minnekään muuallekaan mitään tuollaista...Ruotsi ei ole minulle vaikeaa eikä se siksi ole myöskään kauheaa vaikka en ruotsin kieltä pidä mitenkään kauniina tai ihanan kielenä, päinvastoin...

Ja ei se varmaan olisikaan niin vaikeaa lukea kirjasta ohjetta, mutta pääsee helpommalla kysymällä sitä täältä:D Riittää, että ne palaa mieleen tässä tapauksessa kysymällä täältä...Hanki elämä!Ei sun tarvitse mua alkaa neuvomaan.

Vierailija
2/7 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

öarna

sandstränder

modersmål

konsertet

Kuule, menes kirjan alkusivuille ja ala opettelemaan sääntöjä. Etkä sä opi niitä sääntöjä millään muulla tavalla kuin IHAN ITSE TEKEMÄLLÄ NIIHIN KUULUVAT HARJOITUKSET. ON TÄYSIN älytöntä uhrata se aika tänne palstalle ja siis tulla tänne kirjoittaa ne harjoitukset. Sun tarttee katsoa se sääntö ja sitten harjoitella sitä sääntöä seuraavissa tehtävissä.

Kysyn neuvoa täältä, koska haluan olla varma että vastaukset ovat oikein...Nuo tehtävät ovat vain pienen pieni osa siitä, mitä muita tehtäviä olen jo tehnyt ja tulen tekemään...Mutta kiitos kuitenkin avusta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

på ön

deN långa vita sandstranden (kun den tai det, tulee määräinen muoto)

svenska som modersmål

före konserten ska vi...

Ja kaikkiin juutihin ei ole selitystä, se "vaan kuulostaa hyvältä niin". ;)

Vierailija
4/7 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

öarna

sandstränder

modersmål

konsertet

Kuule, menes kirjan alkusivuille ja ala opettelemaan sääntöjä. Etkä sä opi niitä sääntöjä millään muulla tavalla kuin IHAN ITSE TEKEMÄLLÄ NIIHIN KUULUVAT HARJOITUKSET. ON TÄYSIN älytöntä uhrata se aika tänne palstalle ja siis tulla tänne kirjoittaa ne harjoitukset. Sun tarttee katsoa se sääntö ja sitten harjoitella sitä sääntöä seuraavissa tehtävissä.

Vierailija
5/7 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkastakaas mikä ton konsertin suku on vai voiko olla ett tai en???

Vierailija
6/7 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai tää sama aloittaja laittaa tänne aloituksia siitä, kuinka vaikeeta ja kauheeta pakkoruotsi on. Ja tietysti toivoo että ruotsia koulussa opiskelleet häntä iloisesti jaksaa neuvoa.

Hei haloo. Ei tuo ole niin vaikea juttu, ettetkö voi kirjasta itse lukea tuota sääntöä ja taivuttaa sanoja sen säännön mukaan.

Vierailija
7/7 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tähtisanat löytyy jostain sivun 45 tuntumasta, siis siitä, missä on deklinaatiotaulukoiden jälkeen jokaisen deklinaation poikkeukset. Muutenkin KAIKKI kohdat selviävät kun luet ajatuksella tehtäviä edeltäviltä sivuilta milloin käytetään epämääräistä ja milloin määräistä muotoa.

Mulla on tuo kirja tuossa käden ulottuvilla, mutten kiusallanikaan kerro tämän enempää. Jos taas ope on sulle kopioinut ko. tehtävän (eikä sulla ole kirjaa), voit vihjata hänelle, että se on laitonta.

T: lukion ruotsin ope :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi