Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vasta 1-vuotiaana samaa ruokaa perheen kanssa?

Vierailija
08.01.2012 |

Mitä ihmettä?! Meillä vauva on aina syönyt samaa ruokaa kuin muu perhe. 6kk aloitettiin kiinteät ja siinä tosin pari kuukautta meni totutellessa, mutta nyt 9kk kun syöminen jo sujuu, niin totta vaan syödään samaa ruokaa koko perhe. Aionoastaan ruokiin lisätään tällä hetkellä maitotuotteet ja suola vasta omalla lautasella/ valmistusvaiheen lopussa.

Eipä tartte meidän ainakaan totuttaa vauvaa syömään oikeaa kotiruokaa, ihanaa :)

ps. soseita meidän vauva ei ole kertaakaan syönyt eikä tule koskaan syömään yhtä ainutta pilttipurkkia.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kaupan soseet on ihan hyviä apuja arkeen. Ei meilläkään niitä usein käytetä, mut kuitenkin käytetään. Reissussa esimerkiksi, ja lapset syö kuin häkä.

Vierailija
2/8 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsia peräti 1, eikö niin. Ja kaikki lapsethan voi opettaa samanlaisiksi. Mitään nirsoilijoita, sihtikurkkujaja allergisia ei oikeasti ole, ne on opetettu siihen.

Piltti on perkeleestä, eikös niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupan soseita. Itseasiassa vauva ei syö soseita ollenkaan, vaan sormiruokailee itse :) On ollut ihana seurata sitä, miten vauva kehittyy syöjänä ja 9kk eteenpäin käytti itse lusikkaa!

Meillä ei ole koskaan tarvinnut soseuttaa ruokia, vaan vauva on vedellyt niin spagettikastikkeet kuin makaronilaatikot ja muut ihan siinä oikeassa muodossa! Ollaan itse päästy paljon helpommalla, joskin ruuan tekeminen on välillä ollut tympeää :p mutta sosepurkkeihin verrattuna meidän muksu syö mielettömän terveellisesti ja ihan keikkea ennakkoluulottomasti :)

Vierailija
4/8 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites tuolla tekniikalla tehdään vaikka hyvää lasagnea tai kiusausta.

Vierailija
5/8 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsia peräti 1, eikö niin. Ja kaikki lapsethan voi opettaa samanlaisiksi. Mitään nirsoilijoita, sihtikurkkujaja allergisia ei oikeasti ole, ne on opetettu siihen.

Piltti on perkeleestä, eikös niin.

Mä toin tässä esille vaan sen, miten iloinen olen siitä, että meidän lapsen kanssa ruokailu sujuu vaivattoamsti ja siirtymistä ei tarvita :) piltit ei ole perkeleestä, en vain itse niitä vauvalleni antaisi. Allergiat sun muut on sitten jo asia erikseen, mutta me ollaan oltu onnekkaita siinä, että ollaanvältytty niiltä!

ja sulle, joka sanoit, että meillä on varmaan tympeetä ruokaa...

Meillä syödään varmaankin terveellisemmin kuin monessa muussa taloudessa, vain vähän suolaa jne. jotta vauvakin voi syödä samaa. Ja sitäpaitsi mikä estää käyttämästä mausteita? Kyllä vauvankin ruoka saa maistua hyvälle! Oletteko kuulleet esim. yrteistä :D

-ap

Vierailija
6/8 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi lapsista on ollut vauvana niin pahoja sihtikurkkuja, että pieni keitetty makaroni sai oksentamaan. Soseutus ei aina ole riittänyt, on jouduttu siivilöimään.

Kummasti ne nykyään syö ihan normiruokaa vaikka vauva-aikana on jouduttu turvautumaan soseisiin.

Itkettää kun en ole niin hyvä kuin te.

Vierailija
7/8 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites tuolla tekniikalla tehdään vaikka hyvää lasagnea tai kiusausta.

tehtiin itseasiassa juuri eilen ja näin: paitoin jauhelihat ja sipulit pannussa, laitoin sekaan porkkanaa, herneitä ja maissia ja annoin muhia tomaattikastikkeessa melko pitkään. Lisäsin mausteita ja kasasin lasagnen samaan tapaan kuin ennenkin. Ainoastaan jäi pois maito/juustokastike. Sekin saadaan mukaan kuukauden päästä, kun vauva saa alkaa syömään hapanmaitotuotteita :)

Ja aivan ihanaa tulee esim. stroganofista pitkään haudutettuna liedellä tai karjalanpaistista. Pitää vaan vähän soveltaa, että vauvalle kanssa passaa! Mausta ei tarvitse tinkiä ollenkaan!

-ap

Vierailija
8/8 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä, meillä on kolme lasta ja jokaisen kanssa on aloitettu suoraan esim. porkkanatikuilla. Yksikään ei ole palasia kakonut ensimmäisten kuukausien jälkeen ollenkaan.

Mutta tapansa kullakin ja jokainen äiti (toivottavasti) tietää sen, mikä on parhaaksi omalle lapselleen :)

Ollaan ystävällisiä toisillemme ja kunnioitetaan toisten tapoja ja valintoja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän