Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverini on laiska ja pummi yh

Vierailija
08.01.2012 |

Mua ärsyttää mun kaveri! On kahden kouluikäisen yh, työssä osa-aikaisena siivoojana. Rahat on tiukoilla ja selittää aina, miten ei ole varaa edes kunnolliseen ruokaan lapsille. On pummimassa (ei siis lainaamassa vaan pummaamassa) rahaa usein milloin keltäkin kaverilta vain sillä perustelulla, että niillä on enemmän rahaa. Asioinut useampaan kertaan soskussa mutta ei ole mielestään saanut tarpeeksi rahaa. Soskussa ottavat huomioon tietenkin hänen tulonsa, mistä suuri osa menee äidin kalliiseen harrastukseen. Siitä ei kuulemma voi tinkiä, mutta silti ei rahat riitä. Silmälaseiksikaan ei kelpaa mitkä tahansa vaan pitää olla merkkituotteet (ja eihän sosku maksa niitä, siitäkin valittaa). Itse oli tuhlannut esimerkiksi muutaman kuukauden isomman palkan matkusteluun, ja silti heti sen jälkeen on heti pummaamassa rahaa kavereilta ja soskusta.

Eli vaatii luksusta vaikka siihen ei ole varaa ja olettaa soskun ja kavereiden maksavan hänen luksuselämän. Muuten joutuvat syömään hernekeittoa ja kauhea valitus kokoajan. Kokopäivätöihin ei suostu, koska kouluikäset lapset on muka liian pieniä siihen. Lapset joutuu tinkimään perus asioista vaikka itse ostaa aina kaikkea kallista ja mikään halpa "huono" ei kelpaa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tällaisia pummiyh-äitejä on, niin moni hyvin asiansa hoitava yh saa myös huonon maineen.

Vierailija
2/8 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä esimerkki kun kävivät risteilyllä vähän aikaa sitten, ja heti perään viikkotolkulla jatkunut valitus miten ei ole varaa joululahjoihin. Enkä voi edes äänestää jaloillani kun olen suvun kautta häneen kytköksissä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "olet laiska ja pummi, nyt lopeta minulle valitus, ei tipu sääliä eikä rahoja".

Ja sukulaisiaankin voi olla tapaamatta.

Vierailija
4/8 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää mun kaveri! On kahden kouluikäisen yh, työssä osa-aikaisena siivoojana. Rahat on tiukoilla ja selittää aina, miten ei ole varaa edes kunnolliseen ruokaan lapsille. On pummimassa (ei siis lainaamassa vaan pummaamassa) rahaa usein milloin keltäkin kaverilta vain sillä perustelulla, että niillä on enemmän rahaa. Asioinut useampaan kertaan soskussa mutta ei ole mielestään saanut tarpeeksi rahaa. Soskussa ottavat huomioon tietenkin hänen tulonsa, mistä suuri osa menee äidin kalliiseen harrastukseen. Siitä ei kuulemma voi tinkiä, mutta silti ei rahat riitä. Silmälaseiksikaan ei kelpaa mitkä tahansa vaan pitää olla merkkituotteet (ja eihän sosku maksa niitä, siitäkin valittaa). Itse oli tuhlannut esimerkiksi muutaman kuukauden isomman palkan matkusteluun, ja silti heti sen jälkeen on heti pummaamassa rahaa kavereilta ja soskusta.

Eli vaatii luksusta vaikka siihen ei ole varaa ja olettaa soskun ja kavereiden maksavan hänen luksuselämän. Muuten joutuvat syömään hernekeittoa ja kauhea valitus kokoajan. Kokopäivätöihin ei suostu, koska kouluikäset lapset on muka liian pieniä siihen. Lapset joutuu tinkimään perus asioista vaikka itse ostaa aina kaikkea kallista ja mikään halpa "huono" ei kelpaa.

Mun kaverilla oli sama juttu.Ikinä ei ostanut lapsilleen kunnon ruokaa vaan halpaa.Makaroonia ym.

Leluja lapset eivät saaneet kuin jouluna (ja nämäkin hintaluokaltaan 1-5 e)

Ja osti itselleen kalliita hajuvesiä,meikkejä,laukkuja ym ja just kanssa lainasi rahaa eikä maksanut takaisin.Sai sossusta isot rahat ja puhui että sai sossusta rahaa lapsien sänkyyn jotka meni sitten Guessin laukkuun.

Mulla palo hermot totaalisesti kun olin heillä ja lapsilla oli päällään todella huonot vaatteet.

Ilmoitin sossulle asioiden oikeasta laidasta.Kaveri sai varotuksen ja kun sossusta kävi porukkaa katsomassa yllättäen ja huomasi asioiden oikean kulun niin sosiaalitoimi kehoitti myymään turhat hajuvedet ym. jotta lapsilla olisi kunnon koti,ruoka ja vaatteet sekä lelut.Ja he kävivät tarkistamassa kerran viikossa.

Kyllä kaveri muuttui.Mutta vähäksi aikaa...tapasi upean miehen joka kaverin mukaan maksoi kaikki ja oli ihana hänelle,mutta ei lapsille.Lapset oli mulla kerran yökylässä ja puhuivat että mies on ilkeä heille.Kyllähän mies maksoi kaikki ja oli päällisin puolin ihana,kunnes jätti kaverin koska ei sietänyt tämän kakaroita.Mutta jos totta puhutaan niin kaveri muuttui aika rajusti tämän jälkeen.Syytti lapsia että oli heidän vikansa että mies lähti.Alkoi käyttäytymään v-mäisesti lapsia kohtaan kunnes taas jouduin puuttumaan asiaan.Lupauduin ottamaan lapset luokseni mikäli hän ei tosiaan siedä lapsia ja mies ja luksus ovat hänelle tärkeämpiä kuin lapset.

Kaverin lapset jäi siis mulle,kunnes kaveri palas kuukauden päästä ja kertoi ettei mies ollutkaan ihana.Lapset ei suhtautuneet tähän hyvin... alussa oli vaikeaa mutta auttelin heitä paljon..ja otin lapsia välillä viikoksikin luokseni.

Nykyään kaikki on kaverilla ja lapsilla hyvin.Heillä on isäpuoli jonka kanssa kaverilla on 2 lasta ja hyvin on mennyt.

Ja oikeastaan kaverista on tullut hirveän nuuka:D

Vierailija
5/8 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vituttaa nyt sun puolesta. Raivostuttaa ajatuskin tuollaisesta ihmisestä :(

Toisaalta jos se on hyväkin kaveri, niin voihan sille sanoa että jättää matkustelun yms. Tosikaveri ei loukkaannu tuollaisesta. Tosin, kyseessä on nainen...

Vierailija
6/8 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverilla oli sama juttu.Ikinä ei ostanut lapsilleen kunnon ruokaa vaan halpaa.Makaroonia ym.

Leluja lapset eivät saaneet kuin jouluna (ja nämäkin hintaluokaltaan 1-5 e)

Ja osti itselleen kalliita hajuvesiä,meikkejä,laukkuja ym ja just kanssa lainasi rahaa eikä maksanut takaisin.Sai sossusta isot rahat ja puhui että sai sossusta rahaa lapsien sänkyyn jotka meni sitten Guessin laukkuun.

Mulla palo hermot totaalisesti kun olin heillä ja lapsilla oli päällään todella huonot vaatteet.

Ilmoitin sossulle asioiden oikeasta laidasta.Kaveri sai varotuksen ja kun sossusta kävi porukkaa katsomassa yllättäen ja huomasi asioiden oikean kulun niin sosiaalitoimi kehoitti myymään turhat hajuvedet ym. jotta lapsilla olisi kunnon koti,ruoka ja vaatteet sekä lelut.Ja he kävivät tarkistamassa kerran viikossa.

Kyllä kaveri muuttui.Mutta vähäksi aikaa...tapasi upean miehen joka kaverin mukaan maksoi kaikki ja oli ihana hänelle,mutta ei lapsille.Lapset oli mulla kerran yökylässä ja puhuivat että mies on ilkeä heille.Kyllähän mies maksoi kaikki ja oli päällisin puolin ihana,kunnes jätti kaverin koska ei sietänyt tämän kakaroita.Mutta jos totta puhutaan niin kaveri muuttui aika rajusti tämän jälkeen.Syytti lapsia että oli heidän vikansa että mies lähti.Alkoi käyttäytymään v-mäisesti lapsia kohtaan kunnes taas jouduin puuttumaan asiaan.Lupauduin ottamaan lapset luokseni mikäli hän ei tosiaan siedä lapsia ja mies ja luksus ovat hänelle tärkeämpiä kuin lapset.

Kaverin lapset jäi siis mulle,kunnes kaveri palas kuukauden päästä ja kertoi ettei mies ollutkaan ihana.Lapset ei suhtautuneet tähän hyvin... alussa oli vaikeaa mutta auttelin heitä paljon..ja otin lapsia välillä viikoksikin luokseni.

Nykyään kaikki on kaverilla ja lapsilla hyvin.Heillä on isäpuoli jonka kanssa kaverilla on 2 lasta ja hyvin on mennyt.

Ja oikeastaan kaverista on tullut hirveän nuuka:D

Huh.. törkeää käytöstä.Jos oma perse on tärkeämpi kuin lapset niin miksi hankki edes lapsia..

Vierailija
7/8 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei tosin ole laiska, eikä mikään pummi. Lapset ovat hyvin puettuja, mutta ruokapuoli on sanonko mitä...

Siitä hän säästää eli ei ostele vihanneksia, hedelmiä, juustoa yms. ja valittelee kuinka on rahat lopussa ja luottotiedot menossa.

Hän siis elää yli varojensa, ostelee kaikkea mille ei ole edes tarvetta. Jo toisen kerran sai nipin napin luottotietonsa pelastettua, mutta Jouluna sai kyllä ainakin lahjoista päätellen nähdä että ei mene taas kauaa kun on talous kuralla, enkä usko että kolmatta kertaa enää onnistuu pelastamaan tilannettaan.

Järjen puhuminen ei auta, vaan lähinnä aiheuttaa riitaa.

Muuten hän on ihana ihminen, mutta ärsyttää tuo tyhjänpäiväinen valitus, kun luulisi aikuisen ihmisen ottaneen opikseen jo aikaisemmin... Mutta ei niin ei...

Vierailija
8/8 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ikävää jos joku tekee noin. Mutta joskus asiat voivat näyttää ulospäin erilaiselta. Meilläkin on usein rahat loppu/tiukilla, ja ulkopuolisin silmin saattaa näyttää siltä, että esim. minä "shoppailen" koko ajan jotain. Käyn usein kirpputorilla, josta saatan löytää todella halvalla (2-5 eurolla) vaatteita. Joku voi ihan hyvin luulla, että käytän niihin kymmeniä euroja - tai esim. takkiin kolminumeroisen summan, vaikka sain senkin vitosella.

No, kovin usein en kirppariltakaan ostele, ja periaatteessa ostan ihan tarpeeseen. Ja jos saamme rahaa säästettyä, saatamme käydä jollain pienellä matkallakin.

Tosiasia on kuitenkin se, että oikeasti ostelemme tosi vähän mitään turhaa, ja suurin syy rahojen riittämättömyyteen on se, että nimenomaan EMME syö sitä makaronia, vaan esim. paljon salaatteja, hedelmiä, jne. Ruokaan meillä eniten rahaa menee. Vähemmällä pääsisi, jos tosiaan tinkisi ruuan laadusta, mutta sitä emme halua tehdä.