Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kimppakämppään?

Vierailija
08.01.2012 |

Tämä on vasta ajatuksen siemenenä.

Onko teistä mahdoton ajatus asua lapsen kanssa omakotitalossa yhdessä 3 muun asukkaan kanssa? Tiedän, että itselleni asia olisi ok, mutta mitähän mahtaa ne muut asukkaat ajatella, vaikka lapseni onkin todella ihana, rauhallinen ja kiltti lapsi.

Talossa on vain 4 makkaria, josta kysyisin yhtä meidän huoneeksi, muut tilat yhteisiä. Talo on ystäväni, joka olisi yksi asukkaista (tosin keikkatyöläisenä paljon pois), kaksi muuta asukasta on hänen ystäviään.

Olisi kaikille edullisempaa kuin nykyiset asuinratkaisut.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en haluaisi lastani samaan kämppään esim kännisten pitkin yötä juhlivien opiskelijoiden kanssa.Minkä ikäinen lapsesi on?Sinänsä kimppakämppäajatus viehättää mua, olen itse pienituloinen yhden lapsen yh pk-seudulla ja oon haaveillu yh-kommuunista kunhan löytyis sopivat kämppikset..vaan utopiaa taitaa olla.

Vierailija
2/4 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että ei onnistu, ellei muillakin ole (etä)lapsia. Kasvuympäristönä lapsen kannalta tuo voisi olla joko tosi hyvä tai tosi huono :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kimppakämpät ole mitään bilettävien parikymppisten opiskelijoiden kommuuneita. Tiedän yhden kommuunin, jossa asuu melko rauhallisia kolmikymppisiä vielä valmistumattomia tai osa valmistuneita opiskelijoita. Vaikka lapsi olisikin rauhallinen ja kiltti niin yhteisöasumisessa joutuu aina joustamaan, pitää sovittaa yhteen siisteyskäsitykset ja vuorokausirytmit. Itselleni tulee ainakin ensimmäisenä mieleen, että lapset usein heräävät hyvin aikaisin (jo käytännöllisistä syistäkin), sitten toisena yhteisön asukkaana voi tietysti olla joku kahteen asti yöllä valvova. Ja asiat, joita itse pitää itsestäänselvyyksinä eivät ole sitä muille. Kyllä yhteisöasuminen voi toimia, mutta silloin se merkitsee tiettyihin tapoihin ja sääntöihin sitoutumista, oman yksityisyyden osittaista menetystä ja joustamista.

Vierailija
4/4 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin jees, itseäni huolettaa paljon myös se että toiset maksaa asumisen.

Onko jollain huomautuksia tai perinnässä laskuja?

Itse meinasin nuorempana muuttaa tälläsen kaverin kanssa samaan ja nyt aikuisena pankki on ottanut talon myyntiin. Kylmää tekee.