Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pika-apua kamaliin menkkakipuihin???

Vierailija
07.01.2012 |

Oon ottanut nyt 600 mg Panadolia noin tunnin sisään. Ei mitään vaikutusta. Kärvistelen kaksin kerroin, oksettaa. Mikä auttaisi??? Miten kukaan pystyy synnyttämään, kun menkkakivutkin on näin kamalat???

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpötyyny, suihku tms.

Synnytyksessä on paremmat lääkkeet :-)

Vierailija
2/30 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On usein pinkeänä jommassa kummassa kädessä menkkojen aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilen noita.

ap

Vierailija
4/30 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla auttaa myös kun "punnerran" seinää vasten, alavatsan lihaksiin vaikuttaa kai.

Vierailija
5/30 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ibusal.

Vierailija
6/30 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä selällään makaaminen ja vatsan hierominen.

Vierailija
7/30 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En heti ottaisi lisää lääkettä, jos ap otti noin tunti sitten 600 mg Ibusalia.

Vierailija
8/30 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin äidilläni. Hänen neuvonsa minulle olivat:

1. Kuuma suihku/lämpötyyny tms.

2. Viski lämmittää ja rentouttaa mukavasti

3. Hieronta (mielellään hyvännäköisen mieshenkilön suorittamana)

4. Hiljainen kävelylenkki (myös rentouttaa)

5. Mitä tahansa mikä sulle saa hyvän mielen (suklaa, jätski, hyvä musiikki, jne. jne.) auttaa jaksamaan.

Eka synnytys ei mulla ollut juurikaan pahimpia menkkakipuja kummallisempi (paljon pitkäkestoisempi vain). Toka sitten oli kyllä ihan omaa luokkaansa ja onneksi niillä on siellä sairaalassa hyvät myrkyt :)

Vierailija
9/30 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että synnytyskivut ovat kymmenkertaiset menkkakipuihin nähden. En ennen sitäkään halunnut lapsia, mutta sen jälkeen en ainakaan. Tosin joskus kävi mielessä, josko sillä opettajalla ei ollut näin veemäisiä kipuja kuin mulla tapaa olla...

ap

Vierailija
10/30 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten lämmin kauratyyny alavatsalle/ alaselälle. Olen huomannu, että kaikenlainen lantionseudun liikuttaminen auttaa, ilmeisesti vaikuttaa verenkiertoa lisäävästi.

Joudun parina ekana päivänä ottamaan tuota ibuprofeenia ainakin 2x 800mg, joskus enemmänkin, toki annosteluohjeita noudattaen.

Jaksuja!

Vierailija
11/30 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joutuisi synnyttämään kylmiltään niin olisikin kymmenkertaiset. Muuten en usko että synnytys menisi yksi yteen menkkakipujen kanssa.

Vierailija
12/30 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun menkkakivut aina noin kauheat? Voisiko olla endometrioosia? Kannattaisi kysellä lääkäriltä ja miettiä sopiva hoito - hoitamattomana vaikuttaa raskautumismahdollisuuksiin!

Jos yleensä ei oo kovat kivut, niin voisiko olla keskenmeno? Silloin kannattaisi lähteä ensiapuun varmistamaan, ettei ole kohdun ulkoinen raskaus tms, joka voi olla itsellesi vaarallista.

Vierailija
13/30 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat supistuskivut vastasivat menkkakipuja ja vaikka kipu hiukan koveni, kestin ilman lääkkeitä tunteja. Epiduraali vei kaikki kivut pois. Lisäksi synnytyksen "sivutuotteena" syntyy hartaasti odotettu lapsi, auttaa kummasti jaksamaan.

Että synnytyskivut ovat kymmenkertaiset menkkakipuihin nähden. En ennen sitäkään halunnut lapsia, mutta sen jälkeen en ainakaan. Tosin joskus kävi mielessä, josko sillä opettajalla ei ollut näin veemäisiä kipuja kuin mulla tapaa olla...

ap

Vierailija
14/30 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lantionseudun liikuttaminen varmasti oikeasti tehoaa. Yleensä ei tule näin pahoja kipuja, kun harrastan liikuntaa, mutta nyt oon vielä flunssassakin niin en ole päässyt liikkumaan moneen päivään :/

Vierailija
15/30 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on synnytyskammo enkä aio lapsia hankkia. Ei tosin yksistään ton kammon takia.

Aina ovat olleet näin kamalat kivut. Millä endometrioosi todettaisiin? Ultrattu on kuukausi sitten eikä ollut mitään erikoista. Lopetin juuri Cerazettet, jotka vei menkat kokonaan pois ja nämä nyt toiset menkat sen jälkeen enkä muistanut, miten kamalaa onkaan... Pakko kai aloittaa cerat uudelleen...

Vierailija
16/30 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin aamulla 400 mg, päivä meni hyvin ja nyt 600 mg eikä tehoa. Mikähän se raja on, paljonko voi ottaa?

ap

Vierailija
17/30 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä määrää olen ainakin itse ottanut (lääkärin ohjeen mukaan), en vain muista onko maksimiannos kolme vai neljä kertaa se 1000mg.

Otin aamulla 400 mg, päivä meni hyvin ja nyt 600 mg eikä tehoa. Mikähän se raja on, paljonko voi ottaa?

ap

Vierailija
18/30 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pyydä ihmeessä niihin oikea lääke gyneltä. Miranax on hyvä, itsellä toiminut menkkakipuihin ihan toisella tavalla kuin buranat sun muut reseptivapaat. Ja heti kun kipu tuntuu/vuoto alkaa otan napin tai kaksi, ei tarvitse sitten turhaan kärsiä. Minulla toisinaan kovat kivut, en pysty välttämättä kävelemäänkään.

Vierailija
19/30 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti. Ehkäpä sitten vaan otan liian vähän noita nappeja. Kuitenkin vaan pari päivää kuukaudessa niille tarvetta.

ap

Vierailija
20/30 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3200 mg on maksiannos vuorokaudessa (ibuprofeenia). Ei kerralla, vaan jaettuna annoksiin. Kerta-annos max 1600 mg.