Pika-apua kamaliin menkkakipuihin???
Oon ottanut nyt 600 mg Panadolia noin tunnin sisään. Ei mitään vaikutusta. Kärvistelen kaksin kerroin, oksettaa. Mikä auttaisi??? Miten kukaan pystyy synnyttämään, kun menkkakivutkin on näin kamalat???
Kommentit (30)
3200 mg on maksiannos vuorokaudessa (ibuprofeenia). Ei kerralla, vaan jaettuna annoksiin. Kerta-annos max 1600 mg.
Kiitos tiedosta :)
ap
Voipi löytyä toimivampi lääke.
Kiitti. Ehkäpä sitten vaan otan liian vähän noita nappeja. Kuitenkin vaan pari päivää kuukaudessa niille tarvetta.
ap
3200 mg on maksiannos vuorokaudessa (ibuprofeenia). Ei kerralla, vaan jaettuna annoksiin. Kerta-annos max 1600 mg.
Lääkäriin, mars!
Buranaa menee 4x600mg ja panadolia 3-4x1000mg. Vuorotellen otan noita niin että koko ajan on lääke vaikuttamassa. Jos kipu pääsee päälle niin silloin mikään lääke ei enää tunnu auttavan. Aloitan heti kun kipu alkaa vaikka se olis vain vähäistä ja jatkan kaksi-kolme päivää putkeen, sen jälkeen enää tarvittaessa. Lisäksi pahimpana päivänä lämpötyyny mahan päällä.
Onneksi syksyllä laitettu hormonikierukka alkaa tehota ja viime menkat oli jo kohtuullisen kivuttomat, toivottavasti sama meno jatkuu...
niin pyydä ihmeessä niihin oikea lääke gyneltä. Miranax on hyvä, itsellä toiminut menkkakipuihin ihan toisella tavalla kuin buranat sun muut reseptivapaat. Ja heti kun kipu tuntuu/vuoto alkaa otan napin tai kaksi, ei tarvitse sitten turhaan kärsiä. Minulla toisinaan kovat kivut, en pysty välttämättä kävelemäänkään.
Ei ole tullut mieleen, että voisi pyytää :/
pyydellyt muuta kuin buranaa. Enpä saa kuin sen buranareseptin ja valittelut, että ei ne muutkaan sen paremmin auta.
Siellä oli jos jonkinlaista kipulääkettä joita oon saanut esim. nyrjähtäneeseen nilkkaan. Ne jää syömättä, kun syön huonosti kipulääkkeitä. Pitäs nyt googlettaa, että jos joku sopis menkkakipuihinkin. Cocktaileja en kuitenkaan ala kokeilemaan. Diapamiakin mulla on ja senkin olen kuullut auttavan niin kyllä se vähän auttoihin kun kokeilin. Sitä nyt harvemmin varmaan menkkakipuihin saa, mutta kun on sopivasti pää sekaisin niin varastosta löytyy :D
ap
Itse kärsin myös aivan järkyttävistä menkka- ja ovulaatiokivuista ja synnytys ei yllättäen ollu lähellekään kymmentä kertaa kamalampaa. Sitäpaitsi se on aivan eri asia, kun se kipu ei kestä montaa päivää putkeen!
Minulla lääkityksenä menkkakipuihin on "vain" burana, mutta niin että kun menkat tulee säännöllisesti, niin lääkitys aloitetaan jo päivä ennen menkkojen alkua ja 4x800mg otetaan tunnon tarkkaan vielä muutama päivä menkkojen alkamisen jälkeen, siihen saakka kun yleensä kivut alkaa helpottaa. Lääkäri selitti asian todella hienosti, mutta järkevän ja asiantuntevan oloisesti jotenkin niin, että nimenomaan ibuprofeiini vaikuttaa johonkin kipureseptoreihin kuukautisten aikana ja esim. parasetamolilla ei ole mitään vaikutusta, koviin kipuihin, päinvastoin voi kuulemma vaan pahentaa kipuja.
En ihan oikeasti tunne tuota farmakologiaa yhtään, mutta jotain tuonne päin se selitys oli ja tosiaan noita lääkkeitä pitää vaan tunnollisesti syödä joka kerta etukäteen, jotta kivuilta välttyy. Olen muuten välttynytkin ja täysin. Välillä tulee olo että syönkö lääkkeitä turhaan, mutta kun kuukauden päästä testaan, niin tiedän taas miksi niitä syötiinkään...
Pika-apuna siis nopsasti vaikka 2x600mg ibuprofeiinia nassuun, lämpimään suihkuun ja jumppaa (jos se sinulla auttaa) jaksamisen mukaan. Kovasti tsemppiä!
Nyt löysin kaapin kätköistä yhtä lääkettä, jossa oli kivuliaat kuukautiset mainittu, mihin auttaisi. Tämä on varmaankin johonkin nyrjähtäneeseen nilkkaan tosiaan määrätty, mutta kun sitä nyt mulle on määrätty, kai sen käyttö muuhunkin on ok.
Nyt tuntuukin jo paremmalta. Kiitos avuista :)
ap
Ei ole tullut mieleen, että voisi pyytää :/