APUA! Läppärin päälle kaatui tuhkis, jossa pohjalla vettä,
ei onneks mulla vaan kaverilla. Kirjoittaminen alkoi heti tökkimään, tuli kirjainten väliin + merkkejä. Kone on nyt alaspäin kuivumassa, ja hiustenkuivaajallakin kuivattu. Onko jollain kokemuksia? Huoltoonhan se pitää viedä, mutta onko mitään mahiksia että alkais toimimaan?
Kommentit (30)
mut entäs kun ne kaikki on jo muuttaneet muualle, niin mitäs teen? Ilmaiseksi ei hekään tehneet, ei tämä siitä oo kiinni. Mut kun kaikki numerot on maksullisia, IT-tuki taitaa olla jotain alk. 2,90 e/min?? Ja sieltä aletaan kertoo, että avaa se ja ohjelma ja klikkaa sitä ja sitä,ja sit jos ei mollukka suostukkaan pyörittää tai heillä on eri versiot niin oon ihan pulassa.
Minne siis jatkossa hädän tullen soitan? Olen yksinkertainen, ei-rikas AV -mamma, ja ärsyttää, kun en vaan osaa. Tässä ei mulla nyt tällä hetkellä ole pulmaa, mut vastaisuutta varten ihmettelen.
Minne siis jatkossa hädän tullen soitan? Olen yksinkertainen, ei-rikas AV -mamma, ja ärsyttää, kun en vaan osaa. Tässä ei mulla nyt tällä hetkellä ole pulmaa, mut vastaisuutta varten ihmettelen.
vaikka Helpsoniin. Ne ottaa käsittääkseni etäyhteyden koneellesi, jolloin ei tarvitse puhelimessa jutella siitä mitä pitää tehdä, vaan ne tekee sen itse, ja jos asiakasta kiinnostaa, kertovat samalla mitä tekevät.
niinpä meni meidänkin kone kierrätykseen, kun päälle kaatui kahvia. Pieniä määriä, siis roiskeita, koneet kyllä kestää, mutta kunnolla nestettä -> se oli siinä. Sanoi, että aika yleistä on, että ihmiset tuovat vuodenkin vanhan koneen takuuhuoltoon, kun on rikki. Sitten ylläriksi koneen sisällä onkin kuivunutta kokista. Eihän sitä mikään takuu korvaa. Joskus kyse on huijausyrityksestä ja välillä siitä, että perheessä on lapsi tai nuori kaatanut kokikset ja ei kehtaa tunnustaa.
Joka tapauksessa ap: hyvin todennäköisesti koneesi on nyt romurautaa. Ei sille mitään voi.
Joka tapauksessa ap: hyvin todennäköisesti koneesi on nyt romurautaa. Ei sille mitään voi.
jessus. Ei tuon tekstin perusteella ensimmäisenä olettaisi että miehesi on koskaan tietokonetta nähnytkään. Tai sitten se logiikka ei vaan vaimolle saakka avaudu.
Jos näppikselle roiskuu vähäinen määrä nestettä, kone ei välttämättä ole pilalla. Uusi näppis maksaa muutaman kympin, vauriot eivät ole välttämättä sen syvemmällä.
Mitään romurautadiagnooseja on aika turha antaa, jos kone näppistä lukuunottamatta toimii.
Tytär oli äsken päivittänyt Facebookiin, että: "Mun läppäri toimii taas päivän kuivumisen jälkeen WUHUUUU!!!!!!"
Eli ihmeitäkin voi näköjään tapahtua :D - kiitos vastaajille ja neuvoja antaneille.
T Ap
Läppärin päälle nestettä -> 99,9% se oli siinä ja saa viedä kierrätykseen. Jotkut pienet roiskeet ei ainakaan meillä itselläkään ole aiheuttanut ongelmaa, mutta tuollainen 0,5dl kahvia riitti ja kone oli sen jälkeen hajonnut. Ei muuten sammunut edes heti vaan minuutin päästä ja sen jälkeen täysin kuollut.
Näppis maksaa muutaman kympin... oletkos huomannut, että läppärissä näppis on siinä "koneen päällä" eli ne nesteet valuu sinne kaikkialle?
jessus. Ei tuon tekstin perusteella ensimmäisenä olettaisi että miehesi on koskaan tietokonetta nähnytkään. Tai sitten se logiikka ei vaan vaimolle saakka avaudu.
Jos näppikselle roiskuu vähäinen määrä nestettä, kone ei välttämättä ole pilalla. Uusi näppis maksaa muutaman kympin, vauriot eivät ole välttämättä sen syvemmällä.
Mitään romurautadiagnooseja on aika turha antaa, jos kone näppistä lukuunottamatta toimii.
Näppis maksaa muutaman kympin... oletkos huomannut, että läppärissä näppis on siinä "koneen päällä" eli ne nesteet valuu sinne kaikkialle?
Se nyt on ihan tuurista kiinni, paljonko sinne koneen sisälle menee vettä, vaikka sen puolikkaan tai koko desinkin siihen koneen päälle heität.
Täällä on noita näppiksiä vaihdettu useampaankin koneeseen, eikä yksikään kone ole nesteen päällekaatumiseen kuollut.
Sen verran pitää olla järkeä päässä, että kun koneen päälle kaatuu nestettä, se tehdään virrattomaksi heti ja akku otetaan pois. Tällä minimoidaan oikosulkujen ja komponenttien hajoamisen riski.
Kun kone on kuivunut, se kyllä toimii jos oikosulku ei sitä ole hajottanut. Näppis on kuitenkin hyvin usein entinen, etenkin jos kyseessä on jotain muuta kuin vettä, eikä sitä kannata alkaa putsailemaan.
Ilmeisesti nuo kaikki koneet sitten vaan maagisesti ovat mahtuneet siihen mainitsemaasi 0,1% marginaaliin. Oih, olemme ehkä maailman onnekkaimpia ihmisiä.
Tytär oli äsken päivittänyt Facebookiin, että: "Mun läppäri toimii taas päivän kuivumisen jälkeen WUHUUUU!!!!!!"
Eli ihmeitäkin voi näköjään tapahtua :D - kiitos vastaajille ja neuvoja antaneille.
T Ap
hieno homma,että selvisitte säihkähdyksellä! :)
ja tuohon vielä jäi kommentoimatta - oletko koskaan irrottanut näppistä ja katsonut miten se koneissa on kiinni? Niissä on toki jonkin verran eroja, mutta monissa koneissa siitä ei suuria määriä nestettä läpi mene.
Käytännössähän nuo näppiskaukalot saisi helposti vesitiiviiksi, jos valmistajat vain näin haluaisivat tehdä. Tiiveyttä voi parantaa itsekin, jos on katastrofiherkkää luonteenlaatua ja nesteet kaatuvat herkästi.
oli niitä, mutta ei ole enää, kun jengi on sitä mieltä että koneet pitää pysy kunnossa ilman palkallista työvoimaakin.
Käytännössä tästä kärsiikin sitten joku sukulaispoika tms, joka soveltuu hommaan riittävän hyvin eikä maksa mitään. Kun poikaraasu ei ilkeä kieltäytyäkään.