Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa, päivähoidon vastustajat! Miten selittää kotihoito sossulle?

Vierailija
07.01.2012 |

Meillä mies käy töissä, itse hoidan lasta kotona. Miehen palkka ei riitä meidän elämiseen, joten saamme lisäksi toimeentulotukea. Lapsi on jo täyttänyt kolme. Haluaisin edelleen hoitaa häntä kotona. Nyt ongelma on kuitenkin se, että sossussa vaaditaan myös minua menemään töihin - vaikka se tarkoittaakin oman lapsen hylkäämistä tarhaan. Olen yrittänyt selittää, etten äitinä halua missään tapauksessa hylätä ja jättää lasta, en halua sysätä häntä vieraille ja isompien lasten kiusattavaksi. Uskon, että lapsi tarvitsee vielä minua eikä ole valmis tarhaan.

Sossussa kuitenkaan eivät SOSIAALITYÖNTEKIJÄT korvaansa lotkauta lapsen hyvinvoinnille, vaan painostavat minua ilmoittautumaan työkkäriin. Miten saisin perusteltua heille, että hoidan jatkossakin lasta kotona? Meitä kristetään toimeentulotuen leikkaamisella, mutta siihen meillä ei ole varaa: ei ole mitään omaisuutta, mitä myydä, ja emme tule toimeen leikatulla tuella.

Olisiko teillä hyvät päivähoidon vastustajat antaa jotain hyviä neuvoja tai vinkkejä? Itseäni en todellakaan tässä ajattele, vaan ainoastaan lapseni parasta. Ja uskon, että kotihoito ja oman äidin seura ovat lapselleni parasta maailmassa.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmella hoitolapsella tienaat jo bruttona 1700 e kuussa ja osan saat vähentää kuluina verottomasti.

Vierailija
22/55 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tee uus lapsi, kas niin ne tuet jatkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkilökunta vajetta monessa paikassa,espoossa mm ovat joutuneet ottamaan kertaalleen irtisanotun työntekijä takas hommiin,vaikka häne i niiihn sovellu,kun niin hänellähän on alan kelpoisuus lto:ksi. oikeesti ylibuukattuja paikkoja.

Mitä sä ajattelet että pvkodista saa??

Meillä on ollut lapset kotihoidossa amhd.pitkään ja yhtenä esimerkkinä voin sanoasen että molemmat on 2v ikään mennessä puhuneet erittäin hyvin,ovat tiedollisesti olleet jopa edellä muita kun ovat viimein hoitoon/eskariin joutuneet.Naapurillakin kasvaa ihan tervepäisiä normaaleita lapsia vaikka menevät vasta eskariin ja hyvin ovat suoriutuneet siitä.

Vierailija
24/55 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tulisi lisääntyä lainkaan. Ajatelkaa miten paljon tässä maassa lisääntyy psyykkisistä vaivoista kärsiviä ihmisiä. Hankkiudutaan raskaaksi että itse pysytään koossa. Lasten huostaanotot ovat kasvaneet räjähdysmäisesti koska lisääntyminen toikin vastuuta mihin ei ole rahkeita. Käsi pitkällä pyydetään yhteiskunnalta rahaa ja apua. Lapsiperheiden tukeminen on liioiteltua hyväksikäyttäjiä on pilvinpimein lasten kustannuksella. Hankittaan lapsia niin kyllä yhteiskunta meistä huolen pitää. Lapset ovat arvokasta valuuttaa, saa pötkötellä kotona ja sitäkään ei pää pitkään kestä. Luullaan että tässä tehdään jotain hirveän arvokasta. Ihminen on itsekäs olento ja jonkun persekarvoista ne rahat on nykästävä. Töihin vain joka sorkka ja kynnelle kykenevä.

Sanokaa nyt että tämä oli säälittävä provo. Vaikka todellisuuttahan tämä kuitenkin on näitä ihmisiä on paljoooooon.

Vierailija
25/55 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se arvostus on sitä, että jos nainen on minimipalkkaisessa ammatissa, niin hänen on kannattavampaa taloudellisesti jäädä kotiin hoitamaan lapsia kuin maksaa tonni kuussa per lapsi päivähoitomaksuja.

Että näin se yhteiskunta suosii naisten emansipaatiota tietyissä osissa Länsi-Eurooppaa.

Vierailija
26/55 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieltä kanssasi 18.

-4-

Vierailija
27/55 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

18, mua ei yhtään kiinnosta mitä hyväksyt ja mitä et Olet tyhmä ja toivottavasti lapsetonkin. Elämä ei ole opettanut sinulle mitään, sääli.

Tiedoksi, että mulla on 3 lasta, osa koulussa, osa päiväkodissa. Jokaista olen hoitanut kotona 1,5 vuotiaaksi, sitten ovat menneet päiväkotiin.

Elämä on opettanut minut pärjäämään ihan omilla tuloillani ja säästöilläni, sossuun en ole turvautunut ikinä. Ja nyt maksan niin paljon veroja, että niillä kustannetaan parinkin AP:n kaltaisen kotona löysäily.

Miksi juuri AP:llä olisi oikeus olla kotona yhteiskunnan elätettävänä samaan aikaan kun vastuuntuntoiset kansalaiset käyvät töissä, vievät lapsensa hoitoon ja kustantavat AP:n elämisen? Kotiäitiys on ihan OK valinta, mutta vain jos pystyy sen itse kustantamaan. Meillä muilla ei ole velvollisuutta maksaa siitä, että AP hyysää lasta kotona armejaikäiseksi asti.

Vierailija
28/55 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka olet ratkaissut asian??

Vierailija
29/55 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään töitä saa.

Ihan huoleti voit käydä ilmoittautumassa työttömäksi työnhakijaksi ja jatkaa lapsen kotihoitoa.

Vierailija
30/55 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jo yli kolmenkymmenen ja esikouluikään jatkuneen koti/mummolahoidon jäljet vaikuttavat vieläkin. Olen ollut koko ikäni ulkopuolinen omanikäisteni ihmisten elämässä. Toki siihen on muitakin syitä, mutta aiemmin aloitettu päivähoito olisi auttanut.

Myös minä tunnen itseni ulkopuoliseksi lähes aina ja kaikkialla...menin vasta 6-vuotiaana päiväkotiin.

Vierailija
31/55 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP hämmentyi, kun huomasi, ettei saa tukea tälle loisimiselleen, kun ei ole tullut kommentoimaan??

Vierailija
32/55 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jo yli kolmenkymmenen ja esikouluikään jatkuneen koti/mummolahoidon jäljet vaikuttavat vieläkin. Olen ollut koko ikäni ulkopuolinen omanikäisteni ihmisten elämässä. Toki siihen on muitakin syitä, mutta aiemmin aloitettu päivähoito olisi auttanut.

Myös minä tunnen itseni ulkopuoliseksi lähes aina ja kaikkialla...menin vasta 6-vuotiaana päiväkotiin.

Noin se työttömyys ja tuilla elämisen malli siirretään lapsille.

Olisi ihan lapsen parhaaksi antaa mennä tarhaan ja oppia itselliseksi. Nykyyhteiskunta kun antaa kaikille hyvät lähtökohdat, kotiokoista/taustasta huolimattta.

Mutta jos äiti ei ajattele kuin omaa napaansa niin...

surullista.

Vierailija
33/55 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sinulle ensisijainen etuus on palkka tai työttömyysetuus, kuten muillekin kuolevaisille. Se kotihoidontuki päättyy kolmivuotiaalle, koska ne sinunkin valitsemais päättäjät ovat katsoneet, että siinä vaiheessa on lapsen jo mahdollista mennä hoitoon ja sinunkin alkaa tehdä jotain eläkkeesi eteen.

Vierailija
34/55 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se työttömyys ja tuilla elämisen malli siirretään lapsille. Olisi ihan lapsen parhaaksi antaa mennä tarhaan ja oppia itselliseksi. Nykyyhteiskunta kun antaa kaikille hyvät lähtökohdat, kotiokoista/taustasta huolimattta. Mutta jos äiti ei ajattele kuin omaa napaansa niin... surullista.

Ihan samanlainen sinä olisit vaikka oisit päivähoidossa ollutkin.

Sinun kannattaa nyt ottaa itse vastuu omasata elämästäsi, ja miettiä keinoja kuinka voisit vähentää sitä ulkopuolisuuden tunnetta.

Itse olen ollut kotihoidossa kouluikään asti, eikä siitä ole ollut mitään haittaa elämässäni. Pikemminkin olen hyötynyt siitä, että olen saanut viettää vapaan ja kiireettömän lapsuuden.

Omat lapseni ovat aloittaneet päiväkodissa 2- ja 5-vuotiaina. Se vanhempana aloittanut on luonteeltaan sosiaalisempi ja hänellä on paljon kavereita.

Nuorempana päivähoidon aloittanut viihtyy paremmin itsekseen vaikka näyttää pärjäävän hyvin ryhmässäkin.

En yritäkään väittää, että tämä olisi yleistettävissä oleva johtopäätös. Yritän vain tuoda esiin sitä, että henkilökohtaiset erot ja temperamenttityyppi vaikuttaa enemmän kuin pelkkä kotihoito tai päivähoito.

Vierailija
35/55 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku joka sanoo ihan samaa asiaa, kuin mitä olen jo vuosia hokenut!!!! Ja tiedoksi kaikille kivittäjille: minullakin on lapsia ja olen tälläkin hetkellä äitiyslomalla, mutta sossuun ei ole tarvinnut mennä, sillä olen äitiyspäivärahani työnteolla ansainnut (toisin sanoen se on suurempi, kuin minimi, vaikka ihan perustuloinen olen).

-4-

Vierailija
36/55 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhteiskunnan asia elättää sinua ja lastasi, se on sinun tehtäväsi. Jos rahat ei riitä niin sitten pitää mennä töihin.

Vierailija
37/55 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elättää lapsesi jollet siihen itse kykene, hitto miten tyhmiä ihmisiä täällä!!

Vierailija
38/55 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulosta nämä sun kirjoitukset ja lue sitten joskus, kun "elämä kouluttaa": kun jäät itse tai mies jää pitkälle burnislomalle tai sairaseläkkeelle tai kun lapsista ei tulekaan sun ihannoimia mallikansalaisia... Elämällä on taipumus jossain vaiheessa näyttää, että noh, enhän minä ollutkaan täydellinen ihminen ;)

sinänsä ap:n asenne on hassu, mutta minkäs teet, meillä kaikilla on oikeus olla erilaisia... eikä loppupeleissä ap VÄLTTÄMÄTTÄ tule yht. kunnalle sen kalliimmaksi kuin esim. numero 18, koska et voi tietää miten tulevaisuus vie sua tai ap:tä...

Vierailija
39/55 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elättää lapsesi jollet siihen itse kykene, hitto miten tyhmiä ihmisiä täällä!!

koska jokainen tajuaa yhteiskunnan hyysäävään näitä poloisia. Totuus on kuitenkin tämä, minkä yhteiskunta ottaa huollettavakseen ei huollettavista koskaan tule yhteiskunnan tukipilareita.

Vierailija
40/55 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa voit olla lapsen kanssa kotona, esim tuo jo mainittu perhepäivähoito tai mene vaikka iltatöihin. Minusta yhteiskunnan ei kuulu elättää tuollaisessa tilanteessa, vaikka kotihoitoa arvostankin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi