Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten kanssa ajo Lappiin pk-seudulta yhtenä päivänä - onnistuuko?

Vierailija
07.01.2012 |

Googlemaps lupaa lähes 11 h ajoa. Lapset 3 ja 5 v., eivätkä mitään kauhean hyviä autossa istujia ole. Toisaalta emme kauhean pitkiä matkoja ole tehneetkään, oisko joku muutaman tunnin pätkä tyyliin Tampere-Kuopio pisin.

Nyt tilanne, että pääsisimme ilmaiseksi kaverin kanssa mökille Lappiin, mutta minulla ei ole lomaa. Saisin ehkä joku 2-3 päivää palkatonta vk-lopun jatkeeksi, mutta ei siis koko viikkoa. Ts. ole niin paljon vapaita päiviä, että ajorupeaman voisi tehdä kahdessa osassa ja olla matkalla yötä jossain.

Koko matka n. 1000 km oisko, pitäisi tehdä yhtenä päivänä. Ja takaisin toki myös.

Katsoin autojunat, ei enää vapaita yöhyttejä sille ajanjaksolle (eli juna sulkeutuu senkin takia pois), ja autoa tarvitsemme perillä kuitenkin.

Lisäksi juna aika kallis.

Lentokone oli ihan liian kallis + auton vuokra tulisi siihen päälle.

Onko kokemuksia miten lapset jaksaa istua autossa noin pitkää matkaa? (Ja aikuiset, itse asiassa ei olla noin pitkää pätkää itsekään vetäisty ikinä yhdessä päivässä, pisin taitaa olla joskus pk-seudulta Kuusamoon, mutta tämä olisi Sallaan asti.)

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapset oli 2v6kk ja 9kk niin ajettiin keski-suomesta pyhälle. matka aika oli joku 10 tuntia. hyvin meni. dvd soitin matkassa ja muuta viihdykettä.

yksi pitempi pysähdys ja muuta nopeempi. lapset viihty hyvin. torkkuivat välillä. päiväs aikaan ajettiin.

jos sun vapaat on esim. la-ke niin ajakaa perjantaina työpäivän päätteeksi niin pitkälle kuin pääsette. esim keski-suomeen tai vaikka ouluun. jos sattuis olee jotain sukulaisii siellä suunnalla niin yövytte siellä tai sitten kato mista löytyy omena- hotelleja. eikä noi tien varsi motellit niin kamalan kalliita oo.

lauantai aamuna jatkatte sitten matkaa.

takasin tuloo miettikää sitten kun ootte päässy perille.....

tulee muuten "alaspäin" jopa parikin tuntii nopeemmin kuin "ylös" mennessä =)

ja kun et ite stressaa autossa siitä kuinka lapset viihtyy niin ei nekään hermostu niin helposti. herkkuja ja uusia!!! leluja, kirjoja,elokuvia, pelejä mukaan

Vierailija
42/42 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä reissut ovat olleet vain karvan alle 500 km suuntaansa. Sen lapset viintyvät autossa todella hyvin. Yhdellä tauolla ollaan tuo matka aina menty. Luulisin että pidemmässä matkassa tulisi ongelmaksi nimenomaan kuskin (kuskien) jaksaminen.

Meillä lapset ovat aina saaneet takapenkille pakata omat pienet reput joissa leluja ja kirjoja. Kaikki yhdessä on kuunneltu satu cd:tä ja laulettu lastenlauluja cd:n tahtiin. Puuduttaa pidemmän päälle ja pursuaa korvista loppumatkasta, mutta meillä lapset on vielä sen verran pieniä (5 ja 3) että omat mp3 soittimet ei ole oikein toimiva ratkaisu. Lapset ovat yleensä nauttineet matkasta.

Teidän tilanteessa mä varmaan oisin ihan innoissani menossa, mutta mies ei suostuisi noin lyhyeksi aikaa (vaikka mä olen meillä se joka ajaa ne matkat).

ps jos on edes jonkinlaista taipumusta matkapahoinvointiin niin kannattaa suojata penkit ja pakata helposti saataville talouspaperirulla ja vaihtovaatteet. Nimimerkki pojalla kerran oksennustauti reissussa ja niillä likaisilla käsillä olikin tosi hauska täpötäydestä matkalaukusta vaihtovaatteita etsiä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan