Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

21 syytä jäädä kotiäidiksi.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennen tullen.

Vierailija
2/10 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielipiteesi? ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se oli jotenkin ahdistava, koska kirjoittaja syytti päivähoitoa huonosta äitisuhteestaa ja onnettomasta lapsuudestaan.

Eikä se nyt varmaan päivähoidon syy ole, että äiti oli välinpitämätön

Vierailija
4/10 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä niissä on, mut mä näen punaista kun luen noita (ja olen muuten itse kotiäiti). Ne on jotenkin niin syyllistäviä, yksisilmäisiä ja tekopyhiä.

Mä ylipäänsä olen kurkkuani myöten täynnä tätä kunnon äiti imettää, kestovaippailee, liinailee jne. Ja olen itsekin tehnyt noista monta juttua, mut ne on kokonaisuuden kannalta kuitenkin aika pieniä asioita. Äidit vois ehkä paremmin, jos heitä ei joka välissä kytättäisi ja syyllistettäisi.

Vierailija
5/10 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkään ollut kotiäitinä ja kutsumushommaa teen :) Silti muistan ärsyyntyneeni jostain kohdista. Meillä lapset ovat lounaaksi syöneet useinkin pinaattilettuja, joita muistaakseni kauhisteltiin. Toisekseen kuopukseni on sairastanut niin paljon, että rohkenen epäillä, olisiko hän edes kyennyt sairastamaan sen enempää, vaikka olisi ollut ylisuuressa päiväkotiryhmässä... (Tai ehkä se johtuukin niistä pinaattiletuista...)

Vierailija
6/10 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveää yksisilmäisyyttä ja yksipuolisuutta, rankkaa kotiäitiyden romantisointia ja kotiäitien jalustalle nostamista.

Vastenmielinen teksti.

Vierailija
7/10 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoat tuntemani äidit, jotka käyttävät eineksiä ovat kotiäitejä. Lisäksi naapuruston kotiäidit valittavat lastensa sairastelusta yhtenään.

Vierailija
8/10 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän huvittaa. :) Kaikki tuntemani ihmiset syövät joskus makkarakeittoa, hernekeittoa, ranskalaisia, kalapuikkoja jne. Ne on normaalia ruokaa.

Vierailija
9/10 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi työelämässä olemassa mitään muita kuin uraäitejä. Suurin osa tyäössäkäyvistä on kuitenkin tavis kaupankassoja ja sairaanhoitajia, jotka ei tuliterällä volvolla kurvaile. Tuossa tekstissä myös annetaan ymmärtää,että työssäkäyvä äiti on jotenkin kylmä ja etäinen lapsilleen. Mielestäni työssäkäynti ei tee ihmisestä tunteetonta.

Vierailija
10/10 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että isä saa lapseen mahdollisimman lämpimän ja läheisen suhteen, siksi isä saa jäädä koti-isäksi. Lisäksi minä viihdyn työssäni paremmin kuin mieheni, joten siltäkin kannalta valintamme on järkevä. Rahallisesti ei kylläkään.

Lapsen kannaltakaan tämä ei välttämättä ole huono ratkaisu. Minä olen lämmin ihminen jonka on helppo luoda läheinen suhde lapseen, uskon että lapsi kokee minut läheiseksi ja luotettavaksi vaikka olemme vähemmän yhdessä. Mieheni ei ole niin herkkä lapsen kanssa, eikä hellyys tule niin helposti, mutta tulee kyllä kun sitä tarvitaan. Isompi vastuu lapsesta ja paljon kahdestaan olemista auttavat herkistymään lapsisutheeseen. Näin lapsi ei vieraannu kummastakaan vanhemmasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi