Onko kukaan käyttänyt asiantuntijaa/ pyytänyt kotiin arvioimaan vanhoja Arabian astioita?
Äidilläni on paljon vanhaa tavaraa, josta haluaa päästä eroon.
Onko kukaan käyttänyt asiantuntijaa arvioimassa tavaroiden arvoa?
Itselläni ei ole mitään tajua mitä mahtaa maksaa tällaisen asiantuntijan arviokäynti.
Ja tekevätkö käytettyjen astioiden myyjäliikkeet tällaisia arviokäyntejä.
Haluaisimme äidin ja sisarusten kesken reilun pelin sillä osa sisaruksista haluaisi jonkin kipon, astiaston tms.
Nämä kirjattaisiin ennakkoperintönä vaikkakaan suurista summista ei ole kysymys. Mutta ei tarvitse ainakaan jälkeen päin riidellä.
Tiedän että trokarit ostavat pesiä mutta nyt ei ole siitä kyse.
Ainoastaan siis pyytää jotakuta tai joitakin ulkopuolisia asiantuntijoita antamaan hinta-arvioita.
Arabian lisäksi taide-esineitä, maljakoita tauluja...
Wirkkalaa, Sarpanevaa jne.
Kommentit (5)
noi arvioitsijat laskevat itselleen provikan 35 - 50 % ja sitten pitää ottaa huomioon jos joku menee rikki, ei mene kaupaksi.
Jos haluatte parhaan hinnan kannattaa myydä itse. Nykypäivänä erittäin helppoa. Otatte yhden sarjan ja laitatte huutikseen.
mun ystävä kerran myi kaikki suomalaiset lasit jollekin, joka antoi ns reilun hinnan. No, hän laittoi 5 kertaisen hinnan ja myi niitä ja pitkään.
Esim Kirkko & Koti on täynnä arvioitsijoiden puhelinnumeroita, mutta jos todellakin itse tekee työn, saatte ainakin puolet enemmän rahaa.
Ja eihän kaikkea tarvi kerralla myydä, riittää että myy vaikka yhden setin kuussa, silloin saa vuodessa paljon astioita uusiin koteihin.
arvioitavaksi, varmaan jos lähetät valokuvankin niin voivat siitä kertoa. http://www.laatutavara.com/
Tietääkseni ovat paljon ostaneet ja myyneet arabiaa.
kirpparilla kaikenmoista tavaraa ja hinnoittelussa esim. huutonet on oiva apu. Sen kun googletat "myydään sarpaneva" tms. ja pääset eteenpäin.
En osaa ap:lle vastata mutta kolmonen ei ymmärtänyt mistä edes kyse.
noi arvioitsijat laskevat itselleen provikan 35 - 50 % ja sitten pitää ottaa huomioon jos joku menee rikki, ei mene kaupaksi.
Jos haluatte parhaan hinnan kannattaa myydä itse. Nykypäivänä erittäin helppoa. Otatte yhden sarjan ja laitatte huutikseen.mun ystävä kerran myi kaikki suomalaiset lasit jollekin, joka antoi ns reilun hinnan. No, hän laittoi 5 kertaisen hinnan ja myi niitä ja pitkään.
Esim Kirkko & Koti on täynnä arvioitsijoiden puhelinnumeroita, mutta jos todellakin itse tekee työn, saatte ainakin puolet enemmän rahaa.
Ja eihän kaikkea tarvi kerralla myydä, riittää että myy vaikka yhden setin kuussa, silloin saa vuodessa paljon astioita uusiin koteihin.
Näin on äiti itse ajatellut.
Myy kaiken mitä lapset ja lapsenlapset tai sukulaiset eivät halua. Mutta joku hinta-arvio olisi kullekin sarjalle tai tavaralle saatava.
ap
ps. ei kuitenkaan joka tassia erikseen ;-)