Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vedän itseltäni irti silmäripsiä ja syön ne

Vierailija
06.01.2012 |

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taudin nimi on trikotillomania, kannattaa googlata trichotillomania. Oireisiin kuuluu karvojen repiminen (silmäripset, kulmakarvat tai hiukset) ja mahdollisesti niiden syönti, erityisesti sen karvatupen syöminen. Pakko-oire, muistaakseni skitsofrenian "alalaji". Täällä revitty huumoria aiheesta ja hyvä, jos voit itsekin nauraa sille, mutta voin kertoa, että on vaikeeta päästä pois ja ei ole nättiä, kun puuttuu ripset silmistä. :) Mä oon kärsinyt taudista jo yli 10 vuotta, mutta harva siitä tietää.. Poikaystävä, lähimmät ystävät ja perhe. Mulla on aina tekoripset, joten ei sitä helpolla huomaa, paitsi ilman meikkiä. Ikävä addiktio, mutta onneksi esim. Olivia Munn:llakin on se ;) Suosittelen tätä videota 

Vierailija
2/23 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja monilla on tämä tauti, et ole yksin. Mullakin eräs toinen samasta kärsivä sen tunnisti ja nimesi.. Se mimmi repi kulmakarvojaan, mä ripsiä. Oltiin varmaan hauskannäkönen kombo kahvilassa.... 

NIIIN! Ja jos sä tätä vielä luet joskus, niin psykoterapia on yks hoitokeino. Ja sitten voit vaikka tulostaa noita google -hausta tulevia trikotillomania kuvia itsellesi varoitukseksi.. Mä ite koitan miettiä, että olis kiva olla kesällä ilman meikkiä ja se motivoi, kunnes tänään alkoi stressi ja molemmista silmistä ulkonurkat on jo ilman ripsiä :D vittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos haluut tietää, usein sitä repii niitä katkenneita ripsiä ja siitä tulee pakkomielle. Mua helpotti, kun luin sen, koska luulin, että oon ainoa, joka ne katkenneet napsii. Ekaks taivuttelen sormilla ja pyörittelen niitä, sitten ne onkin jo katki ja taas on hyvä syy irrottaa kaikki. Mulla on kaksi- ja kolmihaaraisia ripsiä, se on jackpotti, kun sellasen saa irti :D Niitä repiessä saa mielihyvää. Ihanaa olla näin sairas, kukaan muu ei sitä mielihyvän tunnetta ymmärrä, kuin muut trichistä kärsivät :)

Vierailija
4/23 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko kynsien pureminen ja syöminen samaan sairauteen?

Vierailija
5/23 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2012 klo 02:07"]

syön vain sitä mitä itsestäni irti saan.
en kylläkään mitään muita eritteitä kuin räkää

[/quote]

Räkää, kuollutta naaman ihoa, valkovuotoa, rupia

Karvoja en koskaan

Vierailija
6/23 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti mikä ketju. Meinas lentää oksennus. Hyihyihyi. Sairasta porukkaa täällä. Syödä nyt ripsiä, valkovuotoa tai kantapäitten nahkaa?? SAIRASTA.

Vierailija
7/23 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 04:48"]

Lasketaanko kynsien pureminen ja syöminen samaan sairauteen?

[/quote]

Ei se oli trikotillomania, mutta samanlainen pakko-oire.

Vierailija
8/23 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 05:59"]

Hyi helvetti mikä ketju. Meinas lentää oksennus. Hyihyihyi. Sairasta porukkaa täällä. Syödä nyt ripsiä, valkovuotoa tai kantapäitten nahkaa?? SAIRASTA.

[/quote]

Hahaha niinpä. Sulle voin ilokseni kertoa, että trikotillomania voi iskeä missä tahansa elämänvaiheessa, vaikka yleisemmin nuorilla. Mistä tietää, vaikka sä olisit seuraava uhri. Luuletko, että mä olen valinnut itse tämän sairauden itselleni? :D :D Sille ei vaan voi mitään, se on addiktio siinä missä muutkin sairauksiin liittyvät addiktiot. :D

Vierailija
9/23 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapa josta en pääse eroon

harmi

teen tätä bussissa yleensä. hassua. en autossa, mutta busissa

Vierailija
10/23 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut?

Vierailija
11/23 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en sentään syö ripsaria. mutta teen tätä aina ajatuksissani ja havahdun ja tiedostan sitten mitä teen ja lopetan julkisella paikalla. itsekseni imeskelen varpaitani ja syön kantapään nahkaa. joskus vetelen jalkaraspilla sitä kuorta ja kerään lautaselle

Vierailija
12/23 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en sentään syö ripsaria. mutta teen tätä aina ajatuksissani ja havahdun ja tiedostan sitten mitä teen ja lopetan julkisella paikalla. itsekseni imeskelen varpaitani ja syön kantapään nahkaa. joskus vetelen jalkaraspilla sitä kuorta ja kerään lautaselle

Vierailija
13/23 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kainaloista ja sääristä

Vierailija
14/23 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/23 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön valkovuotoa ja hiivaa pillusta

Vierailija
16/23 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiivahan on sieni..ja kyllä muitakin sienilajikkeita syödään..

Vierailija
17/23 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kynsiä (myös varpaiden), nahkaa jos jostain irtoaa sopiva pala. joskus kynsileikkurilla leikkelen pieniä paloja esim. kantapäästä. räkää syön myös. rupia revin ja syön myös.

tietenkään en kenenkään nähden näitä ällöimpiä.

Vierailija
18/23 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kynsiä (myös varpaiden), nahkaa jos jostain irtoaa sopiva pala. joskus kynsileikkurilla leikkelen pieniä paloja esim. kantapäästä. räkää syön myös. rupia revin ja syön myös. tietenkään en kenenkään nähden näitä ällöimpiä.

Vierailija
19/23 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syön vain sitä mitä itsestäni irti saan.

en kylläkään mitään muita eritteitä kuin räkää

Vierailija
20/23 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvi olla suurikaan vika,jos se on päässä....