Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä ja perheeni aiomme tehdä radikaalin ratkaisun. Kysyttävää?

Vierailija
05.01.2012 |

Aiomme loikata Neuvostoliittoon. Siellä on ilmainen lastenhoito ja työtä tarjolla. Loppuu tämä kurjuus täällä markkinavoimien riepoteltavana. Otamme mukaamme vain päällivaatteet, valokuvia ja joitakin henkilökohtaisia esineitä. Sieltä saa kyllä sitten kaikkea tarpeittensa mukaan ja hinnatkin ovat kohdallaan!

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ateisti-äitinä olen harkinnut itsekin jotain näistä vaihtoehdoista koska sitten ei tarvitsisi riidellä koulun, pk:n ym. kanssa uskonnon tuputtamisesta lapsille.

Me muutettiin viime vuonna Jugoslaviaan ja ollaan oltu maisemanvaihtoon tyytyväisiä. Meidän lapsi näkee nyt niin montaa kulttuuria, että varmasti kasvaa suvaitsevaiseksi. Alkuun pohdittiin Neuvostoliittoa ja DDR:ää, mutta ne halusin pitää nylonsukkahousuni. Tsekkoslovakiaa mietittiin myös, mutta oli liian tavanomainen. Korea ja Burma kävivät myös mielessä, mutta niissä meidän Villestä olisi varmaan tullut kiusattu, sillä hän olisi ollut ainut länsimaalainen.

Osmaanien valtakuntaan menemme lomalle ensi kesänä, toivottavasti vastaa odotuksia.

Vierailija
22/39 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mistä joku voi saada päähänsä

jotain tuollaista? oletteko te jotain kommunisteja

vai? nehän ampuu teidät jo rajalla jos sinne

yritätte tunkea.

Turhaa bropakantaa, että neuvostoliittolaiset olis tuhmia. Niillä on niin kaunis punalippukin ja hyvä yhteis kunta järjestelmä. Kun kaikkion ihan saman arvosia!

Kaikki on tasa-arvoisia. Toiset on vaan tasa-arvoisempia kun toiset.

Sen sanoi Orwell, mutta jos ei puututa tällasiin sivuseikkoihin niin toihan on just ihan huippua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vain on tarkoin varjeltu salaisuus, etteivät toverit lännestä tungeksisi valmiille, vaan jäisivät tekemään vallankumousta omissa maissaan.

Vierailija
24/39 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... olette auttamattomasti myöhässä :D

Vierailija
25/39 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä maksaa voikilo?

Osaatteko venäjää vai aiotteko pärjätä suomella?

Eikö pelota viedä lapsia vieraaseen kulttuuriin?

Onko siellä mitään kotouttamiskursseja tai muuta?

Tuletteko takaisin, jos alattekin ikävöidä Suomeen?

Vierailija
26/39 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sossun asiakkuuden ja kelan tuet!

Ilmaisen lastenhoidon saa kun ei ole tuloja.

Venäläiset käy shoppaamassa Suomessa koska TÄÄLLÄ on halpaa.

Vierailija
27/39 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottakaa ihmeessä mukaan kaikki mitä ikinä voitte kuvitella että tarviitte. joudutte vielä kokemaan kovia. voi teitä. mutta omapahan on valintanne. itse en lähtisi.

Vierailija
28/39 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan! Tervemenoa ja onnea matkaan. Siellä sitten tanssitte karvalakit päässä ripaskaa ja hörpitte väkevää teetä nenä rypyssä...jäässä.

Ei vaan, se voi olla hyvä reissu.

Vierailija
29/39 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuleehan Suomeenkin porukkaa,jotka ei oo koskaan Suomesta kuulletkaan, ihan vaan siksi että on kuulleet, että jostain täältä pohjosesta saa heti ilmasen majotuksen ja ruuat. Pitempään jos oleskelee voi saada sosiaalitoimistosta tukea, sitä harkinnanvaraista, ja asuntokin voi löytyä nopeesti.

Ap:lle perheineen toivotan kaikkea hyvää. Muistakaa vedota kansainvälisiin sopimuksiin ja vaatia hyvää palvelua ja jos ei sellaista tipu, niin syytätte niitä venäläisiä rasismista. Eiköhän ala palvelu parantua!

Vierailija
30/39 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun sukulaisiani meni 1900-luvun alkupuolella neuvostoliittoon, ja koskaan he eivät sieltä palanneet. Mitään tietoa ei ole mihin joutuivat, luultavasti tapettiin heti, tai siperian työleirillä. Suomalaisia tulijoita pidettiin kaikkia vakoojina, ja koska mitään ei voinut todistaa, kaikki vaan hengiltä tai lukkojen taa raatamaan.

Mutta joka sellaisesta tykkää, niin sinne vaan, kyllä siperia opettaa:)

Jos minä olisin lähtemässä jonnekin tätä kurjuutta pakoon, neuvostoliitto olisi kyllä listan häntäpäässä mihin lähtisin, en keksi montaakaan huonompaa paikkaa... pohjois-korea ehkä?

Vierailija
31/39 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen perheetön mutta haluaisin myös muuttaa

Neuvosto-Liittoon tai Pohjois-Koreaan.

Mistäköhän saisi lisätietoa?

Vierailija
32/39 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää matkaa menneisyyteen!!

Neuvostoliittoa ei oo ollu olemaskaa vuoden 1991 jälkee! :D

Vierailija
33/39 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää matkaa menneisyyteen!!

Neuvostoliittoa ei oo ollu olemaskaa vuoden 1991 jälkee! :D

Vierailija
34/39 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä puhutaan suomea ja sinne on moni kotimainen toveri jo lähtenyt. Harmi, että kirjeet eivät kulje rajan yli kovinkaan ripeästi, sillä Erkiltä ja Pentiltä ei ole tullut mitään postia aikoihin, vaikka ensin kovasti kehuivat kaikkea siellä kokemaansa. Sitä minä vain ihmettelen, miksi nukkuivat vuorotellen ja kirjoittivat jotain öisistä kuljetuksista. Tarkoittivat varmaan, että siellä saa helposti taksikyydin kotiovelta vaikka minne yölläkin, toisin kuin täällä Suomessa.

Vierailija
35/39 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kartastokin kannattaisi uusia tälle vuosituhannelle. (Ilmainen vinkki.)

Hyvää matkaa menneisyyteen!! Neuvostoliittoa ei oo ollu olemaskaa vuoden 1991 jälkee! :D

Vierailija
36/39 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin älä väitä ettei kannata muuttaa sinne!

Vierailija
37/39 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kävivät tylsäksi jo ekan jälkeen. Jättäkää vastaamatta niin loppuvat.

Vierailija
38/39 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kävivät tylsäksi jo ekan jälkeen. Jättäkää vastaamatta niin loppuvat.

Ei näitä sinun takiasi lopeteta. Jos ei kiinnosta, lue vaikka Hesarin keskustelupalstaa.

Vierailija
39/39 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mummo kävi siellä useampaan otteeseen 1980-luvulla. Mummolla oli sellanen pieni patsaskin, Vaskiratsastaja nimeltään (Pietari Suuren ratsastajapatsas). Niin ja maatuskan toivat mulle.

Ja täällä pällit väittää ettei Neuvostoliittoa ole, kun itse eivät ole siellä koskaan käyneet. Haloo!