Essure sterilisaatio, onko kenellekään tehty?
Missä tehdään, mitä maksaa ja kauanko tarvii aikaa toipumiseen?
Kommentit (30)
Tehtiin talvella Jorvissa. Olin silloin 39 vuotias. Täysin kivuton, helppo ja muutaman minuutin juttu. Jälkitarkastus oli reilun parin kuukauden päästä ultralla. Maksoi jotakin 90 e, suosittelen.
Yksityisen lähetteellä keskussairaalassa. Poliklinikkamaksulla. Olin 40 v, ei tarvinnut mitään perusteluja. Suosittelen, vaikka olin tarkkailussa toimenpiteen jälkeen muutaman tunnin pahoinvoinnin vuoksi.
Kävin itse Essuressa Lapin keskussairaalassa vuosi sitten. Siellä se tehdään fiksusti leikkausosastolla - jos toimenpide ei onnistu kipulääkityksen avulla, niin potilas voidaan saman tien nukuttaa. Kivut mulla oli jotain 7 luokkaa, ja toivuin ihan parissa tunnissa. Olin 32-vuotias ja synnyttämätön. Hinta esi- ja jälkitarkastuksineen yhteensä alle 200 euroa.
Essure saattaa sopia joillekin, mutta monille tulee kivuliaita sivuvaikutuksia ja koko terveys voi tuhoutua. Laite on sekä Yhdysvalloissa että EU:ssa erityistarkkailun alaisena vakavien sivuoireiden vuoksi. Lue täältä lisää
Http://stopessure.weebly.com
Tehdään ensi ensi vuoden puolella. Olen tekohetkellä 26-vuotta ja se tehdään yksityisellä ulkomailla.
Mulla on lähete steriin vetämässä, ja lähetteen kirjoittanut lääkäri kovasti yritti Essurea suositella, siis perinteisen klipsisterin sijaan. Olen lapseton, ja kuullut että Essure on synnyttäneelle kivulias, mutta lapsettomalle ihan saatanan kivulias. Kokemuksia lapsettomilta?
Älkää nyt vaan ottako essurea. Klipseistä voi tulla samat haittaoireet. Älä ota vierasesineen kehoosi.
Lisätietoa ja essuren ottaneita on suljetussa facebook-ryhmässä, hae Suomen Essure Problems in Finland -nimellä ja valaistu asiassa.
Onko viimeaikaisia kokemuksia essuresta? Hinta yksityisellä?