Yksin elävät, paljonko ovat ruokamenonne kuukaudessa?
Ei tarvitse kertoa sentilleen, mutta olisi kiva kuulla, paljonko suunnilleen käytätte rahaa ruokaan. (Vähentäkää menoista ravintolajuomat, koska ne eivät varmaan ole pakollisia kellekään.)
Kommentit (32)
Olen hyvin toimeentuleva ruoasta nautiskelija. Syön tosiaan sisäfileitä, herkkutiskien antimia, tuoretta kalaa, kasviksia, hedelmiä jne. Suosin luomua ja lisäaineetonta ruokaa. Ostokset teen hallissa ja stockalla.
Makaronilinjalla saisi säästettyä, mutta miksi pitäisi? En saa motivoitua itseäni syömään jotain kinkkukiusausta, kun joka palkasta jää muutenkin tonni säästöön.
Se valinta on mulle helppo: syönkö yksin kotona vähän parempaa ruokaa (sillä 300/kk ei oikeesti kovin hyvin syö, vaikka käyttäisi kaiken ruokaan), vai pidänkö hauskaa kavereiden kanssa bilettäen baarissa. Ja mielummin pidän hauskaa baarissa:) Ja esimerkiksi kun veronpalautuksia tuli 550€ ne meni baarivaatteisiin, baarijuomiin jne. ei ruokaan. Elämä on valintoja ;)
Hei haloo, kirjoittaja sanoi olevansa 21! Kyllä mäkin silloin kävin baarissa jatkuvasti ja ruoka oli sitä, mitä yliopistolta pikkurahalla sai.
Jos mun ikäinen (36) kirjoittaisi noin, olisin tosi surullinen. Kyllä tämäkin henkilö ehtii aikuistua ja muutaman vuoden kuluttua "arvojärjestys" rahoilla on varmaankin ihan toinen.
T: se, jolta meni n. 360e/kk
Sori, oli pakko, mielleyhtymä aloituksesta, taitaa täyskuu kohta taas olla.
ennen meni noin 100e/kk, nyt kun syön työpaikalla ilmiseksi niin ei mee kuin 60e/kk
ruokaan ja vessapapereihin, pesuaineisiin sekä hygieniatarvikkeisiin.
Pääosin ostan Lidlistä, mutta koska pienellä paikkakunnalla kaupat ovat lähekkäin haen tarjoustuotteista muistakin.
Olen tarkka hinnoista, mutta en säästämällä säästä ostamalla pelkästään vaikka jauhelihaa ja tarjouskanaa vaan syön ihan monipuolisesti.
Töistä mulla on lisäksi lounassetelietu joskaan en usein edes käy lounaalla vaan hörppään vain kahvit. Niitä lounareita kyllä sitten kertyy mutta aina niille jotain käyttöä on keksitty.
n. 150 e / kk + lounareita n. 65 euron arvosta
Töissä on usein erilaisia tilaisuuksia, joiden vuoksi ehkä pari kertaa viikossa töiden puolesta "ilmainen lounas". Ravintolajuomiin menee ehkäpä 50 e / VUOSI.
Saan töistä maanantaisin työpaikkaruokalasta myymättä jääneet ruuat, pakastan ja pärjään niillä aika hyvin. Mulla on viikko-viikko ex.n kanssa, 2 lasta, koululainen ja nuorempi.
Lisäksi vielä on 1 pakastin täynnä viime kesän antimista. Olin reilu 20 päivää töissä torilla ja sain palkaksi mm kassillisen myymättä jääneitä raaka-aineita.
Kesän jälkeen ruokaan on mennyt ihan vaan muutama kymppi rahaa, kun olen yksin, ostan litran maitoa, ehkä 2. Kun pakkanen tosta tyhjenee, palaan varmaan takas tohon 300 euroon.
No oho! syävätpä ihmiset halavalla, töissä käydessäni meni luonastauolla ruokailuun noin 10 euroa per päivä kun söin jostain läheisestä ravintolasta lounasta, siihen vielä kotona tehty ruoka + leivät, maidot, kauraryynit veskipaperit yms meni noin toiset 10 euroa per päivä. elikkä sella en noin about 600 euroa meni safkoihin, usein tuli kamujen kanssa käytyä pitsalla tms. nyt olen aloittanut opiskelun ammattikoulussa ja siellä saa ilmasen ruoan, ja olen yrittänyt syädä koulun jälkeen suht halpoja ruokia.. Niin että varmaan menee nyt semmoinen 200 euroa ruokaan, sisältäen sillon tällöin olutta tai suklaata. ja en syä lihaa kun kerran pari kuussa, kokeilen eksoottisia kasvisruoka reseptejä, joten mausteisiin kuluu rahaa , jotta saa ruaan maistumaan :)
Jos oikeen kovasti pinnistelen, niin silloin jopa alle 200 euron, mutta en jaksa elää tuollalailla jatkuvasti, joten normaalisti yli 300 menee. Suht monipuolisesti syön, muttei ihan sisäfilettä kuitenkaan.
Käyn pääasiassa Lidlissä! En pelkästään hintojen takia huom. vaan muutenkin parempaa ruokaa.
Ruokaan menee noin 250 e Riipuen kuukauden ramäärästä.
Tähän kuuluu myös roskaruoka ulkona.
Alkolijuomat on tässä taloudessa ns satunnaiskuluja joita ei lasketa edelliseen kohtaan mukaan (0-20 e menee ja vain juhla kuukausina eli vappu, juhannus uusivuosi synttärit, ja vain jos talous sallii)
Se valinta on mulle helppo: syönkö yksin kotona vähän parempaa ruokaa (sillä 300/kk ei oikeesti kovin hyvin syö, vaikka käyttäisi kaiken ruokaan), vai pidänkö hauskaa kavereiden kanssa bilettäen baarissa. Ja mielummin pidän hauskaa baarissa:) Ja esimerkiksi kun veronpalautuksia tuli 550€ ne meni baarivaatteisiin, baarijuomiin jne. ei ruokaan. Elämä on valintoja ;)