onko haittaa vauvalle?
Tuntuu hirveältä, kun kaikki äidit ja vauvat herää ja menee nukkumaan niin aikaisin. Olen itse aamu-uninen ja tykkään nukkumisesta.
Poika menee myös myöhään nukkumaan.
poika herää n.9-10, päikkärit n. 11-12 nukkuun.2-2.5h, n.17-18 toiset päikkärit 1-2h, nukkumaan 22-23.30. Aamulla herää joskus n.7 mutta nukahtaa kun laitan tutin suuhun ja piettelen.
onko pvä rytmini (mme) " huono" /haitaksi vauvalle?
Kommentit (3)
Ei mun mielestä kuullosta yhtään huonolle. Ei kaikkien tarvii herätä kello kuus joka aamu. Nukkuisin itekin vauvan kans aamulla pitkään jos ois mahdollista, kun en iltaisin malta mennä ajoissa nukkumaan. Meillä vauva nukkuukin pitkään, mutta kaksi muuta sisarusta herää aiemmin. Vauvoilla kun ei ole kiire mihinkään, niin miksi ei voisi nukkua aamulla pitkään ja valvoa illalla pidempään. Rytmiä kun voi muuttaa sitten kun on tarvis. Nauttikaa tästä hetkestä ja kiireettömistä aamuista :)
Ei vauvaa voi saada nukkumaan liikaa/väärinä aikoina. Jos itse selviät(-te) omassa tahdissanne kaikki on hyvin. Elin samalla lailla,kun meilläoli vain esikoinen ja nautin kiireettömistä aamuista. Nyt meidän 5viikkoinen mini on kolmas lapsi ja äidin on pakko aloittaa päivänsä aikaisemmin ;(
Vauvakin puetaan mukaan esikoisen kerhokuskausreissuilleja jatkaa aamupäiväuniaan autossa/kantoliinassa. Äiti leikkii kakkosen kanssa leikkipuistossa tai käydään kaupassa kahden kanssa kerhon aikana. Kotona kaikki nukutaan iltapäiväunet yhtäaikaa!!!
Ei varmasti ole vauvalle huonoksi tämä, minusta niin kauan kuin äidillä hyvä olla, niin on vauvallakin hyvä olla, sehän on tarkoituskin:)
Pääasia että vauva saa tarpeeksi unta ja seurustelua, niinkuin vauvasi varmasti saa.