Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikean kummivalinnan edessä...

Vierailija
11.11.2005 |

Meillä on ristiäispäiväkin jo päätettynä, muttei lapselle kummeja tiedossa. Vaihtoehtoina muutama tuttavapariskunta. Kenet valitsisitte?

Pariskunta 1:

Naisen kanssa olen paljon tekemisissä, mutta miestä olen nähnyt vaan pari kertaa. Mieheni on nähnyt tämän naisen alle 10 kertaa ja miehen vaan kerran, ollaan tunnettu naisen kanssa vasta pari vuotta. Asuvat lähellä ja kummeina ovat varmasti luotettavia. Heillä on 2-3 kummilasta ennestään, yksi niistä on ihan pieni, vain muutaman kuukauden ikäinen. Haillä on myös kolme melko pientä lasta itsellä.

Pariskunta 2:

Olen tuntenut naisen oikeastaan aina, nuorena ollaan hengailtu paljonkin keskenämme, sydänystäviä emme kuitenkaan ole koskaan olleet mutta hyviä kavereita kuitenkin. Naisen sisko on paras ystäväni ja olemmekin tämän pariskunnan kanssa ystäväni/naisen siskon lapsen kummeja. Miehen olen tuntenut myös yli 10 vuotta. Mieheni ei tunne kumpaakaan oikeastaan juuri lainkaan. Olemme aika vähän tekemisissä, mutta viimeaikoina lasten harrastusten parissa nähty ja juteltu viikottaisn. Heillä yksi kummilapsi ja yksi oma lapsi, asuvat lähellä ja olisivat luultavasti myös kummeina luotettavat.

Pariskunta 3:

Miehen kaveripariskunta, mies tuntenut heidät pitkään. eivät pidä mitään yhteyttä. Mies soittaa heille noin 2-3 kertaa vuodessa, meillepäin eivät ole muuten yhteydessä, kuin nainen lähettelee ketjukirjetekstareita joskus. Heillä paljon pieniä kummilapsia, 5-6 kpl, ei omia lapsia. Asuvat hiemen kauempana (eri paikkakunnalla), olen kuullut, ettevät pidä yhteen kummilapseensa yhteyttä koska lapsen vanhemmat ovat eronneet.

Pariskunta 4:

Entiset naapurit, sittemmin muuttaneet toiselle paikkakunnalle. olimme todella paljon tekemisissä vielä 3-4 vuotta sitten, mutta nyt yhteydenpito on jäänyt. Olemme tuntenut naisen n. 5 vuotta ja tämän uuden miehen 2 vuotta. Nainen on jotenkin sulkeutunut ja kun viimeksi tapasimme, kertoi opiskelevansa, muttei kysymyksestäni huolimatta kertonut mitä alaa. Nykyisin yhteydenpito on huonoa, minun varassani täysin. Sekä miehellä että naisella on paljon sisaruksia ja ovatkin aika sisäsiittoinen porukka. Heillä on myös sisarusten lapsia kummilapsina, en tiedä lukumäärää, mutta yksi on ainiakin alle vuoden ikäinen. Heillä on myös 4 omaa lasta.

Auttakaa epätoivoisen valinnan edessä, kenet valitsisitte? Kaikki käyvät sekä mulle että miehelle.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähiten huono vaihtoehto

Vierailija
2/8 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette valitse parasta ystävääsi yhdeksi kummiksi??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos välimatkaa on, niin totuus on se, ettei lapsi näe kummejaan kuin kerran vuosisadassa.

Valitkaa kummeiksi sellainen pariskunta, jonka kanssa olette tekemisissä edelleen, mielellään vaikka viikoittainkin. Meillä oli loistovalinnat kummeina mielestämme, mutta totuus on, että 3sta kummista vain 1 on ollut oikeasti KUMMI lapsellemme. 1 kummeista asuu 200 km päässä, emmekä näe oikeastaan kuin pari kertaa vuodessa häntä. Toinen kummi asuu lähellä, mutta on niin kiireinen, ettei aikaa riitä kummilapselle kuin parina päivänä vuodessa. Onneksi valitsimme kolme kummia.

Vierailija
4/8 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariskunta 1:

Naisen kanssa olen paljon tekemisissä, mutta miestä olen nähnyt vaan pari kertaa. Mieheni on nähnyt tämän naisen alle 10 kertaa ja miehen vaan kerran, ollaan tunnettu naisen kanssa vasta pari vuotta. Asuvat lähellä ja kummeina ovat varmasti luotettavia. Heillä on 2-3 kummilasta ennestään, yksi niistä on ihan pieni, vain muutaman kuukauden ikäinen. Haillä on myös kolme melko pientä lasta itsellä.

+olette paljon tekemisissä naisen kanssaan

+asuvat lähellä

+paljon kokemusta lapsista

-ette tunne miestä

-heillä on jo monta kummilasta (teidän lapsenne olisi jo 4.)

-heillä on omia pieniä lapsia, eli ei välttämättä paljon aikaa kummilapsille

Pariskunta 2:

Olen tuntenut naisen oikeastaan aina, nuorena ollaan hengailtu paljonkin keskenämme, sydänystäviä emme kuitenkaan ole koskaan olleet mutta hyviä kavereita kuitenkin. Naisen sisko on paras ystäväni ja olemmekin tämän pariskunnan kanssa ystäväni/naisen siskon lapsen kummeja. Miehen olen tuntenut myös yli 10 vuotta. Mieheni ei tunne kumpaakaan oikeastaan juuri lainkaan. Olemme aika vähän tekemisissä, mutta viimeaikoina lasten harrastusten parissa nähty ja juteltu viikottaisn. Heillä yksi kummilapsi ja yksi oma lapsi, asuvat lähellä ja olisivat luultavasti myös kummeina luotettavat.

+Olet tuntenut molemmat jo pitkään, eli luultavasti he eivät ihan heti ole elämästänne katoamassa.

+ olette olleet lähiaikoina melko tiiviisti tekemisissä toistenne kanssa

+asuvat lähellä

+ yksi oma lapsi, eli heillä on kokemusta ja osaavat hoitaa lapsia ja voisivat ehkä ottaa lastanne joskus hoitoon tai kyläilemään heille.

-miehesi ei tunne kumpaakaan

Pariskunta 3:

Miehen kaveripariskunta, mies tuntenut heidät pitkään. eivät pidä mitään yhteyttä. Mies soittaa heille noin 2-3 kertaa vuodessa, meillepäin eivät ole muuten yhteydessä, kuin nainen lähettelee ketjukirjetekstareita joskus. Heillä paljon pieniä kummilapsia, 5-6 kpl, ei omia lapsia. Asuvat hiemen kauempana (eri paikkakunnalla), olen kuullut, ettevät pidä yhteen kummilapseensa yhteyttä koska lapsen vanhemmat ovat eronneet.

+kokemusta kummina olemisesta

-eivät pidä yhteyttä

-paljon kummilapsia, eli heillä ei varmaan riitä aikaa kauheasti yhdelle lapselle. (toisaalta koska heillä on noin monta kummilasta, voi olla että he ovatkin jotain super-kummeja ja siksi ovat niin suosittuja)

-asuvat kauempana

-hylänneet yhden kummilapsen

Pariskunta 4:

Entiset naapurit, sittemmin muuttaneet toiselle paikkakunnalle. olimme todella paljon tekemisissä vielä 3-4 vuotta sitten, mutta nyt yhteydenpito on jäänyt. Olemme tuntenut naisen n. 5 vuotta ja tämän uuden miehen 2 vuotta. Nainen on jotenkin sulkeutunut ja kun viimeksi tapasimme, kertoi opiskelevansa, muttei kysymyksestäni huolimatta kertonut mitä alaa. Nykyisin yhteydenpito on huonoa, minun varassani täysin. Sekä miehellä että naisella on paljon sisaruksia ja ovatkin aika sisäsiittoinen porukka. Heillä on myös sisarusten lapsia kummilapsina, en tiedä lukumäärää, mutta yksi on ainiakin alle vuoden ikäinen. Heillä on myös 4 omaa lasta.

+kokemusta lapsista ja kummina olemisesta

-olette tunteneet heidät vain vähän aikaa, ja siitäkin vain pienen osan tiiviisti yhteyttä pitäen

-nainen sulkeutunut ja käyttäytyy oudosti (tuo opiskelujuttu)

-yhteydenpito sinun varassasi

-paljon lapsia ja kummilapsia, ei välttämättä riitä aikaa teidän lapsellenne

Nämä sinun kertomat faktat huomioiden minä valitsisin ihan suoralta kädeltä parin nro:2.

Muistakaa myös, että kummien ei tarvi olla pariskunta, vaan esim meidän lapsillamme on kummeina 1 minun ystäväni + 1 miehen ystävä/lapsi!

Vierailija
5/8 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on meidän kolmas lapsemme (ja viimeinen sellainen), vanhemmille lapsille on jo ne parhaat ystävät käytetty emmekä halua samoja pyytää. Vahtoehdot ovat siis oikeasti noissa pariskunnissa.

Vierailija
6/8 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka yksi kummi kummaltakin vanhemmalta lapselta, jos ovat osoittautuneet hyviksi. tekee hyvää oppia jakamaan;)

Vierailija
7/8 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti=(

Ap

Vierailija
8/8 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä juttu: Pyytäisin Pariskunnan no 1:n vaimoa kummiksi ja Pariskunta no:2 sta kummeiksi (=mies+ vaimo). Ei muita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän