Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vinkkejä 6v-lapsen ratsastuksen aloittamiseen

Vierailija
05.01.2012 |

Teillä varmaankin on vinkkejä ratsastuksen aloittamiseen. Hankin jo oman kypärän ja matalakorkoiset pitkävartiset saappaat, tutun kauppaa.

Aion hankkia vielä hanskat ja housut, koska kaikki lapsen talvihousut ovat liukaspintaiset. Kesällä verkkarit tai farkut kävisivät hyvin.

Miten valitsen ratsastushousut aloittelijalle? Kokopaikkaiset vai polvipaikkaiset? Luulen, että pärjäisi kyllä yksillä ratsastushousuilla ympäri vuoden, pakkasilla voi käyttää jotain pitkiksiä tai villadamaskeja housujen alla.

Mistähän löytyisi käytetyt lasten ratsastushousut koko 116-120?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisellä voi kiinnostua lopahtaa yhtä nopeasti kuin on alkanutkin, joten en kauheasti satsaisi mihinkään. Meillä lapset ratsastaa talvella reimatecin kirpputorilta ostetuissa paikatuissa haalareissa. Talvella ei lapsi tarkene tavallisilla ratsastushousuilla, joten osta ne vasta keväällä kesää varten, jos mielenkiinto on yhä säilynyt.

Turvaliivi on sellainen mikä kannattaa ostaa, huutonetistä löytää kyllä lastenkin kokoja. Itse olen ostanut molemmille lapsille huutonetistä kaikki tarvittavat, uutena en ole ostanut mitään.

Prismassa myydään wembleyn turvaliivejä aika edulliseen hintaan, jos huutonetistä ei löydy.

Vierailija
2/3 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nyt niin leutoa, lomamatkamme jälkeen alkaa helmikuussa ratsastamaan ponilla.

ap

Tuon ikäisellä voi kiinnostua lopahtaa yhtä nopeasti kuin on alkanutkin, joten en kauheasti satsaisi mihinkään. Meillä lapset ratsastaa talvella reimatecin kirpputorilta ostetuissa paikatuissa haalareissa. Talvella ei lapsi tarkene tavallisilla ratsastushousuilla, joten osta ne vasta keväällä kesää varten, jos mielenkiinto on yhä säilynyt.

Turvaliivi on sellainen mikä kannattaa ostaa, huutonetistä löytää kyllä lastenkin kokoja. Itse olen ostanut molemmille lapsille huutonetistä kaikki tarvittavat, uutena en ole ostanut mitään.

Prismassa myydään wembleyn turvaliivejä aika edulliseen hintaan, jos huutonetistä ei löydy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään toppahousuilla tai verkkareilla ratsastamista, olen ihan liian monta kertaa joutunut katsomaan kun pieni ratsastaja, jonka meno ei muutenkaan ole niin varmaa, liukuu edestakaisin satulassa niillä toppahousuilla. Vaikka oma tasapainoni on hyvä ja ratsastanut olen n 25 vuotta, en silti halua mennä liukkailla housuilla selkään, ihan turvallisuudenkin vuoksi. Samoin oikean istunnan oppiminen on paljon helpompaa, kun on vähän pitoa.

Kunnon ratsastushousut maksavat vain muutaman kympin, mikä on aika pikku sijoitus verrattuna ratsastustuntien hintaan. Kokopaikoilla pysyy satulassa tukevimmin, melkeinpä suosittelisin sellaisia alkuun. Hintaero ei ole mikään suurensuuri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan